Zestawy tematyczne

Prawo w e-commerce.jpeg

Prawo w e-commerce

cena: 69,00 zł netto

cena: 84,87 zł brutto

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymogów, aby działalność była zgodna z prawem. Wynikają one przede wszystkim z przepisów o ochronie praw konsumentów oraz o ochronie danych osobowych, a w pewnym zakresie również z przepisów dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym w e-biznesie kwestiom: regulaminom, polityce prywatności, RODO, prawu konsumentów, znakom towarowym, prawu autorskiemu.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jakie obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych ciążą na e-sprzedawcy?
  • Jakie informacje należy zawrzeć w regulaminie sklepu, aby spełniał on najnowsze wymagania prawne?
  • Co zmieni ło się w kwestii obowiązków e-sprzedawców w związku z wejściem w życie RODO oraz rozporządzenia e-Privacy?
  • Jakich zapisów należy unikać w regulaminie?
  • Kiedy można zmienić regulamin?
  • Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
  • Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
  • Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu: e-sprzedawca czy firma kurierska?
  • W jakich przypadkach sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?
  • Czy sprzedawca może skutecznie uchylić się od odpowiedzialności przez odpowiednie zapisy w regulaminie sprzedaży?
  • Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
  • Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
  • W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
  • Na czym polega cybersquatting, typosquatting i cyberwildcatting?
  • Jakie oznaczenie domeny nie uzyska prawa ochronnego na znak towarowy?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 1/2017

E‑sprzedaż w Unii Europejskiej

ECOM_01_14.jpg
  • Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
  • Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
  • W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
Czytaj więcej
nr 1/2017

Odpowiedzialność za przesyłkę

ECOM_01_58.jpg
  • Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu: e-sprzedawca czy firma kurierska?
  • W jakich przypadkach sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?
  • Czy sprzedawca może skutecznie uchylić się od odpowiedzialności przez odpowiednie zapisy w regulaminie sprzedaży?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2017

RODO w e‑commerce

ECOM_02_59.jpg
  • Co właściciele e-sklepów powinni wiedzieć o RODO?
  • Jakie zapisy będzie trzeba wprowadzić do regulaminów i umów?
  • Jak zabrać się do wdrażania nowych przepisów w swoim e-sklepie?
Czytaj więcej
nr 3/2017

Regulamin sklepu internetowego

ECOM_03_58.jpg
  • Jakie elementy powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
  • Jakich zapisów należy unikać w regulaminie?
  • Kiedy można zmienić regulamin?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 5/2018

Obowiązki e‑sprzedawcy

  • Jakie obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych ciążą na e-sprzedawcy?
  • Jakie informacje należy zawrzeć w regulaminie sklepu, aby spełniał on najnowsze wymagania prawne?
  • Co zmieni się w kwestii obowiązków e-sprzedawców w związku z wejściem w życie RODO oraz rozporządzenia e-Privacy?
Czytaj więcej
nr 5/2018

Podatek od sprzedaży e‑usług

  • Z jakimi obowiązkami i ryzykami podatkowymi wiąże się sprzedaż usług przez Internet?
  • Jak prawidłowo opodatkowywać takie transakcje?
  • W jaki sposób robić to najkorzystniej?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2018

RODO: działania marketingowe

ECOM_7_03.jpg

O czym należy poinformować klientów, aby móc im legalnie przedstawić ofertę sprzedażową sprofilowaną według płci, miejsca zamieszkania czy wieku? Jak prosić o zgodę marketingową, żeby spełnić wymagania RODO i nie odstraszyć potencjalnego klienta? Jak realizować prawo do bycia zapomnianym, przenoszenia danych, sprzeciwu i ograniczenia przetwarzania, by nie stracić możliwości wysyłania mailingów...

Czytaj więcej
nr 7/2018

Formularz zamówienia zgodnie z RODO

ECOM_7_8.jpg
  • Co musi zawierać formularz zamówienia, by można było wykorzystywać dane osobowe w kilku celach?
  • O czym należy poinformować klienta w formularzu zamówienia, aby uzyskać zgodę na działania marketingowe?
  • Kiedy zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest niepotrzebna?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Reklamacja, zwrot, wymiana

ECOM_08_09.jpg
  • Jakie zapisy dotyczące procedury reklamacyjnej należy zawrzeć w regulaminie zgodnie z obowiązującym prawem?
  • Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
  • Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Prawo autorskie w e‑sklepie

ECOM_10_69.jpg
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 11/2019

Sprzedaż transgraniczna a RODO

  • Jakie obowiązki ciążą na e-sprzedających jako administratorach danych osobowych w związku ze sprzedażą na terenie UE?
  • Jak sprzedający może poradzić sobie z transferem danych osobowych klientów poza UE?
  • Kiedy podmiot danych może wyrazić zgodę na ich transfer poza UE?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Rękojmia w handlu elektronicznym

ECOM_13_74.jpg
  • Kiedy można skorzystać z rękojmi?
  • Jakie uprawnienia przysługują kupującemu?
  • Jakie zapisy w regulaminach sklepów internetowych są niedozwolone i nie wiążą konsumenta?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Nowe procedury rozliczania VAT w ramach procedury MOSS

ECOM_14_68.jpg
  • Czym jest procedura MOSS?
  • Kto może skorzystać z rozliczania VAT w ramach procedury MOSS?
  • Jakie są uproszczenia dla najmniejszych przedsiębiorców?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Ochrona konsumencka dla przedsiębiorców

ECOM_14_72.jpg
  • W jakich przypadkach przedsiębiorca uzyska ochronę jak konsument?
  • Czy przedsiębiorca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy?
  • Jakie obowiązki będą mieć sprzedający w związku z przyznaniem przedsiębiorcom ochrony konsumenckiej?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Domena a znak towarowy

ECOM_15_75.jpg
  • Dlaczego tak istotna jest ochrona prawna oznaczenia przedsiębiorstwa?
  • Na czym polega cybersquatting, typosquatting i cyberwildcatting?
  • Jakie oznaczenie domeny nie uzyska prawa ochronnego na znak towarowy?
Czytaj więcej

Wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy

Czytaj więcej

Reklama