E-commerce & Digital Marketing 9/2018

ECOM_09.jpg

Wdrożenie E-commerce krok po kroku

Klienci oczekują od firm, że te umożliwią im zakupy przez internet, niezależnie, czy mówimy o rynku B2C, czy B2B. Te, które te oczekiwania ignorują, będą coraz bardziej pozostawać w tyle za konkurencją. Niestety takich firm wciąż jest sporo. Przykład pierwszy z brzegu: jeden z największych sklepów ogrodniczych w Poznaniu posiada stronę WWW prezentującą oferowany asortyment, ale po pierwsze – niezwykle trudno wyszukać na niej konkretny produkt, po drugie – nie można sprawdzić, czy artykuł wciąż jest dostępny, po trzecie – aby dokonać zakupu i tak trzeba odwiedzić sklep stacjonarny, który znajduje się na drugim końcu miasta. Dlatego w Top temacie podpowiadamy, jak przygotować firmę do wdrożenia e-commerce: od przygotowania się do uruchomienia platformy, przez integrację procesów i danych offline i online, po umiejscowienie nowego działu w strukturze firmy. Z kolei czytelnicy, którzy od dawna funkcjonują w e-commerce, mogą zweryfikować, czy ich sposób działania nie wymaga zmian – może warto zmodyfikować niektóre procesy lub zaprojektować je na nowo?

Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2018” już ponad połowa e-klientów na którymś etapie ścieżki zakupowej korzysta ze smartfona. I ta tendencja będzie rosnąć, więc inwestycja, aby strona sklepu była równie funkcjonalna w mobile’u, jak na desktopie, stanowi obecnie jeden z priorytetów. Dlatego szczególnie mocno polecam artykuł Przemysława Michalaka „M-commerce: najczęstsze błędy”. Do tematu będziemy też wracać w kolejnych wydaniach.

I na koniec zachęcam do lektury dwóch tekstów poświęconych najnowszym raportom dotyczącym naszej branży. Pierwszy poświęcony został wspomnianemu już wcześniej „E-commerce w praktyce”, drugi natomiast dotyczy badania „Koszyk Roku 2018”. Z obu płyną dla nas niezwykle ciekawe wnioski. Warto z nich skorzystać.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 9/2018

Sales forecasting for e‑commerce

ECOM_9_22.jpg
  • What is sales forecasting?
  • How can it help your business?
  • What is the best way to do it?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Webinar sposobem na sprzedaż

ECOM_9_26.jpg
  • W jaki sposób wykorzystywać webinaria do budowania marki i zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę, planując webinarium?
  • Jak przygotować webinarium, aby osiągnąć zamierzony cel?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 9/2018

Big Data w osiedlowym sklepie

Eurocash.jpg
  • Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Planowanie kampanii e‑marketingowej

ECOM_9_31.jpg
  • Jak zaplanować efektywną kampanię e-marketingową?
  • Jakich błędów unikać, aby kampania była skuteczna?
  • Jak podwyższać poziom opłacalności kampanii?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Przydatne narzędzia: widżet Callback

ECOM_9_36.jpg
  • Jakie korzyści daje e-sklepowi zainstalowanie widżetu Callback?
  • Jakie funkcjonalności wybrać, rozważając uruchomienie widżetu?
  • Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, wdrażając widżet na swojej stronie?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Obsługa zwrotów i reklamacji

ECOM_9_40.jpg
  • Jak badać i klasyfikować przyczyny zwrotów i reklamacji?
  • W jaki sposób obniżyć koszty zwrotów i reklamacji bez szkody dla UX?
  • Jak procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji warto automatyzować, żeby zwiększyć wydajność?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Tanie przesyłki transgraniczne

ECOM_9_46.jpg
  • W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?
Czytaj więcej
nr 9/2018

M‑commerce: najczęstsze błędy

ECOM_9_50.jpg
  • Co oznacza, że sklep dostosowany jest do urządzeń mobilnych?
  • Jakie aspekty techniczne mogą zmniejszyć sprzedaż na urządzeniach mobilnych?
  • Jak projekt layoutu i funkcjonalność wpływają na korzystanie ze sklepu na smartfonach?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Pierwsze kroki w e‑commerce

ECOM_9_3.jpg
  • Od czego zacząć wdrażanie e-commerce w firmie?
  • Jak się przygotować do tego procesu?
  • Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania w firmie nowego kanału sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Plan wdrożenia e‑commerce

ECOM_9_8.jpg
  • Jak przygotować się do wdrożenia systemu e-commerce w firmie?
  • Jak zaplanować działania, aby cały projekt przebiegł sprawnie?
  • Ile czasu przewidzieć w harmonogramie na realizację poszczególnych etapów?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Połączyć online z offline

ECOM_9_13.jpg
  • Jakie wyzwania stoją przed firmą podczas łączenia wielu kanałów sprzedaży?
  • Jak integrować procesy online i offline, aby klient miał spójne doświadczenia, niezależnie od kanału, w którym dokonuje zakupu?
  • W jaki sposób radzić sobie ze zjawiskiem ROPO i odwróconego ROPO, wykorzystując je do zwiększenia sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

E‑commerce w strukturze firmy

ECOM_9_18.jpg
  • W jaki sposób zbudować i zintegrować dział e-commerce w strukturach firmy?
  • Jak zadbać o synergię organizacji?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby klient był traktowany jako klient marki, a nie kanału sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Testujemy sklep: euro.com.pl

ECOM_9_55.jpg
  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak sklep funkcjonuje w wersji mobilnej?
  • Dlaczego sklep internetowy RTV Euro AGD zasługuje na miano lidera w swoim segmencie?
Czytaj więcej
nr 9/2018

E‑commerce w Polsce 2018

ECOM_9_64.jpg
  • Jakie opcje dostawy preferują e-klienci?
  • Co wpływa na wiarygodność e-sklepów wśród konsumentów?
  • Jakie wymagania stoją przed rynkiem e-commerce?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Koszyk Roku 2018

ECOM_9_68.jpg
  • Jakie elementy zniechęcają do zakupów w danym e-sklepie?
  • Jakich informacji na karcie produktu oczekują e-klienci?
  • Jak przekonać kupujących do założenia konta w e-sklepie?
Czytaj więcej
nr 9/2018

6 aplikacji zwiększających sprzedaż

ECOM_9_74.jpg
  • Jakie aplikacje wspierające w e-commerce będą odgrywały wkrótce ważną rolę?
  • Które z nich warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zwiększyć sprzedaż?
  • O co warto zadbać przed ich wdrożeniem?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 9/2018

Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

CSA_logo.jpg

Kiedy wysyłamy list, chcemy, aby znalazł się on w skrzynce pocztowej adresata. Listonosz zazwyczaj wykonuje to zadanie niezawodnie. W przypadku mailingów nie jest to aż tak oczywiste, gdyż przed elektroniczną skrzynką pocztową stoi na straży filtr antyspamowy operatora skrzynki pocztowej. Jak sobie z tym poradzić?

Czytaj więcej

Reklama