E-commerce & Digital Marketing 9/2018 (listopad-styczeń)

E-commerce & Digital Marketing nr 9/2018 - Wdrożenie E-commerce krok po kroku

Wdrożenie E‑commerce krok po kroku

Klienci oczekują od firm, że te umożliwią im zakupy przez internet, niezależnie, czy mówimy o rynku B2C, czy B2B. Te, które te oczekiwania ignorują, będą coraz bardziej pozostawać w tyle za konkurencją. Niestety takich firm wciąż jest sporo. Przykład pierwszy z brzegu: jeden z największych sklepów ogrodniczych w Poznaniu posiada stronę WWW prezentującą oferowany asortyment, ale po pierwsze – niezwykle trudno wyszukać na niej konkretny produkt, po drugie – nie można sprawdzić, czy artykuł wciąż jest dostępny, po trzecie – aby dokonać zakupu i tak trzeba odwiedzić sklep stacjonarny, który znajduje się na drugim końcu miasta. Dlatego w Top temacie podpowiadamy, jak przygotować firmę do wdrożenia e-commerce: od przygotowania się do uruchomienia platformy, przez integrację procesów i danych offline i online, po umiejscowienie nowego działu w strukturze firmy. Z kolei czytelnicy, którzy od dawna funkcjonują w e-commerce, mogą zweryfikować, czy ich sposób działania nie wymaga zmian – może warto zmodyfikować niektóre procesy lub zaprojektować je na nowo?

Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2018” już ponad połowa e-klientów na którymś etapie ścieżki zakupowej korzysta ze smartfona. I ta tendencja będzie rosnąć, więc inwestycja, aby strona sklepu była równie funkcjonalna w mobile’u, jak na desktopie, stanowi obecnie jeden z priorytetów. Dlatego szczególnie mocno polecam artykuł Przemysława Michalaka „M-commerce: najczęstsze błędy”. Do tematu będziemy też wracać w kolejnych wydaniach.

I na koniec zachęcam do lektury dwóch tekstów poświęconych najnowszym raportom dotyczącym naszej branży. Pierwszy poświęcony został wspomnianemu już wcześniej „E-commerce w praktyce”, drugi natomiast dotyczy badania „Koszyk Roku 2018”. Z obu płyną dla nas niezwykle ciekawe wnioski. Warto z nich skorzystać.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 9/2018

Sales forecasting for e‑commerce

Sales forecasting for e‑commerce
  • What is sales forecasting?
  • How can it help your business?
  • What is the best way to do it?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Webinar sposobem na sprzedaż

Webinar sposobem na sprzedaż
  • W jaki sposób wykorzystywać webinaria do budowania marki i zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę, planując webinarium?
  • Jak przygotować webinarium, aby osiągnąć zamierzony cel?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny Tylko on-line nr 9/2018

5 największych błędów początkującego e‑sprzedawcy

5 największych błędów początkującego e-sprzedawcy

Początkujący sprzedawcy często narzekają na zbyt wysokie koszty utrzymania sklepu internetowego, duży wysiłek wkładany w jego obsługę oraz niesprzedające się artykuły. Nie musisz być jednym z nich! Wystarczy, że poznasz 5 największych błędów i wyeliminujesz je ze swojej działalności stosując rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 9/2018

Big Data w osiedlowym sklepie

Big Data w osiedlowym sklepie
  • Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Planowanie kampanii e‑marketingowej

Planowanie kampanii e‑marketingowej
  • Jak zaplanować efektywną kampanię e-marketingową?
  • Jakich błędów unikać, aby kampania była skuteczna?
  • Jak podwyższać poziom opłacalności kampanii?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Przydatne narzędzia: widżet Callback

Przydatne narzędzia: widżet Callback
  • Jakie korzyści daje e-sklepowi zainstalowanie widżetu Callback?
  • Jakie funkcjonalności wybrać, rozważając uruchomienie widżetu?
  • Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, wdrażając widżet na swojej stronie?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2018

Obsługa zwrotów i reklamacji

Obsługa zwrotów i reklamacji
  • Jak badać i klasyfikować przyczyny zwrotów i reklamacji?
  • W jaki sposób obniżyć koszty zwrotów i reklamacji bez szkody dla UX?
  • Jakie procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji warto automatyzować, żeby zwiększyć wydajność?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Tanie przesyłki transgraniczne

Tanie przesyłki transgraniczne
  • W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?
Czytaj więcej
nr 9/2018

M‑commerce: najczęstsze błędy

M‑commerce: najczęstsze błędy
  • Co oznacza, że sklep dostosowany jest do urządzeń mobilnych?
  • Jakie aspekty techniczne mogą zmniejszyć sprzedaż na urządzeniach mobilnych?
  • Jak projekt layoutu i funkcjonalność wpływają na korzystanie ze sklepu na smartfonach?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Plan wdrożenia e‑commerce

Plan wdrożenia e‑commerce
  • Jak przygotować się do wdrożenia systemu e-commerce w firmie?
  • Jak zaplanować działania, aby cały projekt przebiegł sprawnie?
  • Ile czasu przewidzieć w harmonogramie na realizację poszczególnych etapów?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Połączyć online z offline

Połączyć online z offline
  • Jakie wyzwania stoją przed firmą podczas łączenia wielu kanałów sprzedaży?
  • Jak integrować procesy online i offline, aby klient miał spójne doświadczenia, niezależnie od kanału, w którym dokonuje zakupu?
  • W jaki sposób radzić sobie ze zjawiskiem ROPO i odwróconego ROPO, wykorzystując je do zwiększenia sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

E‑commerce w strukturze firmy

E‑commerce w strukturze firmy
  • W jaki sposób zbudować i zintegrować dział e-commerce w strukturach firmy?
  • Jak zadbać o synergię organizacji?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby klient był traktowany jako klient marki, a nie kanału sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Pierwsze kroki w e‑commerce

Pierwsze kroki w e‑commerce
  • Od czego zacząć wdrażanie e-commerce w firmie?
  • Jak się przygotować do tego procesu?
  • Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania w firmie nowego kanału sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Testujemy sklep: euro.com.pl

Testujemy sklep: euro.com.pl
  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak sklep funkcjonuje w wersji mobilnej?
  • Dlaczego sklep internetowy RTV Euro AGD zasługuje na miano lidera w swoim segmencie?
Czytaj więcej
nr 9/2018

E‑commerce w Polsce 2018

E‑commerce w Polsce 2018
  • Jakie opcje dostawy preferują e-klienci?
  • Co wpływa na wiarygodność e-sklepów wśród konsumentów?
  • Jakie wymagania stoją przed rynkiem e-commerce?
Czytaj więcej
nr 9/2018

Koszyk Roku 2018

Koszyk Roku 2018
  • Jakie elementy zniechęcają do zakupów w danym e-sklepie?
  • Jakich informacji na karcie produktu oczekują e-klienci?
  • Jak przekonać kupujących do założenia konta w e-sklepie?
Czytaj więcej
nr 9/2018

6 aplikacji zwiększających sprzedaż

6 aplikacji zwiększających sprzedaż
  • Jakie aplikacje wspierające w e-commerce będą odgrywały wkrótce ważną rolę?
  • Które z nich warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zwiększyć sprzedaż?
  • O co warto zadbać przed ich wdrożeniem?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 9/2018

Jak zwiększyć dostarczalność e‑maili?

Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

Kiedy wysyłamy list, chcemy, aby znalazł się on w skrzynce pocztowej adresata. Listonosz zazwyczaj wykonuje to zadanie niezawodnie. W przypadku mailingów nie jest to aż tak oczywiste, gdyż przed elektroniczną skrzynką pocztową stoi na straży filtr antyspamowy operatora skrzynki pocztowej. Jak sobie z tym poradzić?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 9/2018

Jak sukces może zabić e‑sklep?

Jak sukces może zabić e-sklep?

  Większość właścicieli firm myśląc o rozwoju patrzy w stronę lejka sprzedażowego i jego wyników. Jednak sukces to nie tylko wyższa sprzedaż, ale również konieczność obsługi większej liczby klientów, co często prowadzi do problemów. E-book „Czy Twój sukces może Cię zabić. Procesowa obsługa klienta w e-commerce” zawiera wskazówki, jak sobie poradzić w podobnej sytuacji. Nasz magazyn objął publikację...

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 9/2018

Spotkajmy się na E‑commerce Sales Booster!

Spotkajmy się na E-commerce Sales Booster!

Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz poznać metody topowych graczy na zwiększenie sprzedaży? Mamy dla Ciebie coś specjalnego!

Czytaj więcej

Reklama