E-commerce & Digital Marketing 8/2018

ECOM_08.jpg

Polityka zwrotów i reklamacji

Nic tak nie pokazuje podejścia sklepu do klienta jak przebieg procesu reklamacyjnego. Co z tego, że strona działa świetnie a złożenie zamówienia jest niezwykle proste, jeśli kupujący nie może liczyć na sprawną pomoc, kiedy produkt zaczyna się psuć a usługa nie działa tak, jak powinna? Tymczasem odpowiednia polityka zwrotów i reklamacji to świetne narzędzie do budowania lojalności. W bieżącym numerze znajdziecie wskazówki, jakie rozwiązania – wykraczające poza nakazy ustawowe – warto wdrożyć, aby pokazać klientom, że są ważni także wtedy, kiedy pojawiają się problemy z zamówionym towarem. Dowiecie się również, jak odpowiadać na negatywne komentarze w mediach społecznościowych oraz w jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji.

Sklep odzieżowy z niezwykle bogatą ofertą. Klientka szuka paska do spodni konkretnej firmy. Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę. Wyświetla się komunikat o braku wyników wyszukiwania, mimo że poszukiwany przez nią pasek znajduje się w asortymencie sklepu. Dlaczego? Bo wpisując nazwę producenta, zrobiła literówkę, czego niestety nie zauważyła. Uznała więc, że w tym konkretnym sklepie nie znajdzie poszukiwanego produktu. Przeszła na stronę innego. O tym, jak nie tracić klientów z powodu słabo działającej wyszukiwarki, przeczytacie w tekście „Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca”.

Płatność za pobraniem to wciąż jedna z najpopularniejszych metod płatności w polskich e-sklepach. W jaki sposób zachęcić klientów do wyboru innych form? Wszystko opiera się na poczuciu bezpieczeństwa, o czym piszemy w artykule „Wyeliminować płatności za pobraniem”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

E-inspiracje

Archiwum