E-commerce & Digital Marketing 8/2018 (wrzesień-październik)

E-commerce & Digital Marketing nr 8/2018 - Polityka zwrotów i reklamacji

Polityka zwrotów i reklamacji

Nic tak nie pokazuje podejścia sklepu do klienta jak przebieg procesu reklamacyjnego. Co z tego, że strona działa świetnie a złożenie zamówienia jest niezwykle proste, jeśli kupujący nie może liczyć na sprawną pomoc, kiedy produkt zaczyna się psuć a usługa nie działa tak, jak powinna? Tymczasem odpowiednia polityka zwrotów i reklamacji to świetne narzędzie do budowania lojalności. W bieżącym numerze znajdziecie wskazówki, jakie rozwiązania – wykraczające poza nakazy ustawowe – warto wdrożyć, aby pokazać klientom, że są ważni także wtedy, kiedy pojawiają się problemy z zamówionym towarem. Dowiecie się również, jak odpowiadać na negatywne komentarze w mediach społecznościowych oraz w jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji.

Sklep odzieżowy z niezwykle bogatą ofertą. Klientka szuka paska do spodni konkretnej firmy. Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę. Wyświetla się komunikat o braku wyników wyszukiwania, mimo że poszukiwany przez nią pasek znajduje się w asortymencie sklepu. Dlaczego? Bo wpisując nazwę producenta, zrobiła literówkę, czego niestety nie zauważyła. Uznała więc, że w tym konkretnym sklepie nie znajdzie poszukiwanego produktu. Przeszła na stronę innego. O tym, jak nie tracić klientów z powodu słabo działającej wyszukiwarki, przeczytacie w tekście „Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca”.

Płatność za pobraniem to wciąż jedna z najpopularniejszych metod płatności w polskich e-sklepach. W jaki sposób zachęcić klientów do wyboru innych form? Wszystko opiera się na poczuciu bezpieczeństwa, o czym piszemy w artykule „Wyeliminować płatności za pobraniem”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel w niedzielę

  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

Storytelling w e‑sklepie

Storytelling w e‑sklepie
  • W jaki sposób storytelling wpływa na sprzedaż?
  • Jak wykorzystać storytelling w e-commerce?
  • O czym należy pamiętać tworząc historie dla swojego sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel bez granic

  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca

Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca
  • W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu wpływa na sprzedaż?
  • Jak poprawić funkcjonalność sklepu przez pryzmat wyszukiwarki?
  • Jak komunikować się z klientem w wyszukiwarce sklepu, aby zachęcić go do pozostania na stronie sklepu?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Wyeliminować płatności za pobraniem

Wyeliminować płatności za pobraniem
  • Jak zmniejszyć liczbę zamówień z płatnością za pobraniem?
  • Jak zachęcić klientów do wyboru innych form płatności?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby klient czuł się bezpiecznie, dokonując zakupów w sklepie?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 8/2018

Nadeszła era e‑commerce. Postaw na własny sklep internetowy!

Nadeszła era e-commerce. Postaw na własny sklep internetowy!
  • Czy prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy?
  • Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  • Czy prowadzenie e-sklepu bez magazynu jest możliwe?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Reaguj albo giń!

Reaguj albo giń!
  • Jak reagować na negatywne komentarze klientów w mediach społecznościowych?
  • W jaki sposób odpowiadać, kiedy zarzuty klienta są prawdziwe, aby wyjść z sytuacji obronną ręką?
  • Czego nie robić w odpowiedzi na negatywne opinie, aby nie pogłębiać kryzysu?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Klient offline w sklepie online

Klient offline w sklepie online
  • Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Niezbadane ścieżki klienta

Niezbadane ścieżki klienta
  • Dlaczego Customer Journey Map jest potrzebna w projektowaniu procesu sprzedaży?
  • Jak analizować ścieżkę zakupową klienta i wyciągać wnioski, aby zwiększyć sprzedaż?
  • Za pomocą jakich działań łatać dziurawy lejek sprzedażowy?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Skąd pozyskać klientów?

Skąd pozyskać klientów?
  • W jaki sposób generować ruch na stronie swojego sklepu?
  • Jaki typ ruchu jest najbardziej wartościowy i gwarantuje największą konwersję?
  • Jaką strategię marketingu internetowego przyjąć dla swojego sklepu, aby była skuteczna i opłacalna?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Prokliencka polityka zwrotów i reklamacji

Prokliencka polityka zwrotów i reklamacji
  • Jak za pomocą polityki zwrotów i reklamacji budować lojalność klienta?
  • Jakie rozwiązania w zakresie polityki zwrotów i reklamacji, wykraczające poza nakazy ustawowe, warto wdrożyć w swoim sklepie?
  • W jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Niezadowolony klient ma głos

Niezadowolony klient ma głos
  • W jaki sposób badać przyczyny niezadowolenia klientów?
  • Jak zminimalizować ryzyko popełniania wciąż tych samych błędów?
  • Jak komunikować się z niezadowolonym klientem, aby budować jego lojalność wobec sklepu?
Czytaj więcej
nr 8/2018

E‑płatności: top trendy

E‑płatności: top trendy
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Reklamacja, zwrot, wymiana

Reklamacja, zwrot, wymiana
  • Jakie zapisy dotyczące procedury reklamacyjnej należy zawrzeć w regulaminie zgodnie z obowiązującym prawem?
  • Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
  • Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
Czytaj więcej
nr 8/2018

Testujemy sklep: Legimi.pl

Testujemy sklep: Legimi.pl
  • Co zachęca, a co zniechęca użytkownika do korzystania z serwisu?
  • Jak wypada strona serwisu w teście za pomocą narzędzia Google TestMySite?
  • Jak serwis funkcjonuje w wersji mobilnej?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

O m‑commerce w Krakowie

Coraz mniej dzieli nas od konferencji Mobile Trends poświęconej w pełni kanałowi mobile w e-handlu. Na uczestników czeka ponad 25 merytorycznych prelekcji popartych praktycznymi przykładami, a także ekspercki panel dyskusyjny, sesja Q&A, quiz wiedzy o m-commerce oraz networking.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2018

Konferencja „E‑wolucja”

14 listopada 2018 r. we Wrocławiu odbędzie się kolejna edycja konferencji „E-wolucja”, w całości poświęcona tematom związanym ze sprzedażą produktów za granicę.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2018

Nowy marketplace: 4biz2.biz

Nowy marketplace: 4biz2.biz

Do grona marketpace'ów właśnie dołączył kolejny – 4biz2.biz. To interaktywna platforma internetowa skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw kierujących swoją ofertę nie tylko do klientów w kraju, ale na całym świcie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

Nowy wymiar marketingu

Nowy wymiar marketingu

Już w dniach 14 i 15 listopada 2018 r. w Katowicach odbędzie się nowa edycja Golden Marketing Conference, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Nowy wymiar marketingu”. Nasz magazyn objął imprezę patronatem medialnym.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

Forum e‑commerce dla sektora usług

Pierwsza edycja Forum e-Commerce w Sektorze Usług odbędzie się 6-7 listopada 2018 r. w Warszawie.  W konferencji weźmie udział około 100 specjalistów, managerów oraz dyrektorów zajmujących się sprzedażą usług online. Program forum to efekt rozmów z praktykami sprzedaży online w sektorze usług i stanowi uszczegółowioną kontynuacją sesji poświęconej sektorowi usług Retail Channel 360.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.