E-commerce & Digital Marketing 7/2018

ECOM_07.jpg

RODO w E-SKLEPIE

RODO to temat, którym w ostatnich tygodniach żyje cały kraj, a osoby działające w branży e-commerce w szczególności. Pojawiło się mnóstwo poradników, artykułów i szkoleń wyjaśniających, jak wdrożyć RODO. Przekroczyliśmy magiczną datę 25 maja, każdy z nas otrzymał dziesiątki e-maili od firm wyjaśniających, w jaki sposób przetwarzają one nasze dane osobowe. Nadal jednak nie wszystko jest jasne. Dlatego tym razem na łamach Top tematu piszemy o RODO i skutkach, które za sobą niesie dla sprzedaży internetowej. Podpowiadamy m.in., w jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych, co musi zawierać formularz zamówienia, by można było wykorzystywać dane osobowe w kilku celach, oraz jak realizować prawo do bycia zapomnianym i ograniczenia przetwarzania, by nie stracić możliwości wysyłania mailingów i prowadzenia promocji w inny sposób.

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, dlatego konkurowanie ceną już nie wystarczy. No i jest nieopłacalne. W jakich obszarach funkcjonowania sklepu szukać przewagi konkurencyjnej? Jakie narzędzia pomagają w budowaniu przewagi konkurencyjnej? O tym również przeczytacie w tym numerze.

Z chwilą gdy trzymacie bieżący numer w rękach, mistrzostwa świata w piłce nożnej zbliżają się do decydującej fazy. Transmisje możemy oglądać w TVP. Czempionat sprzed czterech lat transmitował natomiast Polsat, m.in. poprzez Ipla.tv. Fani piłki nożnej korzystający z tego portalu wiedzą, że nie wszystko działało, jak trzeba. Dlatego tym razem w naszej serii „Testujemy sklep” postanowiliśmy wziąć na tapetę właśnie ten serwis.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 7/2018

Pomysł na przewagę konkurencyjną

ECOM_7_20.jpg
  • Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej?
  • W jakich obszarach funkcjonowania sklepu szukać przewagi konkurencyjnej?
  • Jakie narzędzia pomagają w budowaniu przewagi konkurencyjnej w obszarze obsługi klienta?
Czytaj więcej
nr 7/2018

Sprzedaż za pomocą contentu

ECOM_7_25.jpg
  • Na czym polega content marketing?
  • Jak efektywnie wykorzystać content marketing do promocji sklepu?
  • Gdzie szukać pomysłów na treści oferowane klientom w ramach content marketingu?
Czytaj więcej
nr 7/2018

AdWords krok po kroku

ECOM_7_32.jpg
  • Od czego rozpocząć planowanie kampanii AdWords dla swojego sklepu?
  • Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć najczęściej popełnianych błędów?
  • Jak skonfigurować płatności, aby nie zmarnować budżetu na działania nieefektywne?
Czytaj więcej
nr 7/2018

W świecie cyfrowych pielgrzymów

ECOM_7_38.jpg
  • Jak integrować dane o użytkowniku z różnych kanałów, aby zachować spójność w komunikacji?
  • Jak zapewnić spójność komunikacji z klientem niezależnie od kanału, poprzez który się z nami kontaktuje?
  • W jaki sposób zwiększyć skuteczność działań reklamowych dzięki integracji danych o klientach?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 7/2018

Customer Service na Facebooku

  • Na czym polega skuteczna obsługa klienta poprzez media społecznościowe?
  • Jakie błędy popełniają najczęściej firmy w komunikacji z klientami na Facebooku?
  • Jak odpowiadać na negatywne posty klientów dotyczące zamówień?
Czytaj więcej
nr 7/2018

Płatności a porzucony koszyk

ECOM_7_43.jpg
  • Jakie elementy dotyczące płatności decydują o tym, czy klient ukończy zakupy?
  • Jak optymalizować ekran płatności w sklepie internetowym?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2018

RODO: działania marketingowe

ECOM_7_03.jpg
  • O czym należy poinformować klientów, aby móc im legalnie przedstawić ofertę sprzedażową sprofilowaną według płci, miejsca zamieszkania czy wieku?
  • Jak prosić o zgodę marketingową, żeby spełnić wymagania RODO i nie odstraszyć potencjalnego klienta?
  • Jak realizować prawo do bycia zapomnianym, przenoszenia danych, sprzeciwu i ograniczenia przetwarzania, by nie stracić możliwości wysyłania mailingów i prowadzenia promocji w inny sposób?
Czytaj więcej
nr 7/2018

Formularz zamówienia zgodnie z RODO

ECOM_7_8.jpg
  • Co musi zawierać formularz zamówienia, by można było wykorzystywać dane osobowe w kilku celach?
  • O czym należy poinformować klienta w formularzu zamówienia, aby uzyskać zgodę na działania marketingowe?
  • Kiedy zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest niepotrzebna?
Czytaj więcej
nr 7/2018

RODO: Analiza ryzyka

ECOM_7_14.jpg
  • Na czym polega ryzyko w zakresie zbierania i przetwarzania danych osobowych klientów w związku z RODO?
  • W jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka?
  • Które procesy związane z przetwarzaniem danych klientów powinny mieć priorytet ochronny?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 7/2018

E-commerce: top trendy 2018

  • Jakie trendy w najbliższym czasie zdominują branżę e-commerce?
  • Po jakie rozwiązania sięgnąć, aby nie zostać w tyle za konkurencją?
  • W jaki sposób wykorzystać najnowsze narzędzia e-commerce w swoim biznesie?
Czytaj więcej
nr 7/2018

10 przykazań UX w e-commerce

ECOM_7_48.jpg
  • Co utrudnia zakupy i powoduje, że klienci czują się zagubieni na stronie sklepu?
  • Jakie rozwiązania poprawiają wygodę zakupów w sklepie i budują lojalność klienta?
  • Co sprawia, że klient chętnie wraca do sklepu?
Czytaj więcej
nr 7/2018

Testujemy sklep: ipla.tv

ECOM_7_53.jpg
  • Jak serwis wypada na tle zagranicznych platform streamingowych?
  • W jaki sposób funkcjonuje w wersji mobilnej?
  • Co należy poprawić, aby był bardziej przyjazny użytkownikom?
Czytaj więcej
nr 7/2018

Internetowe rozstrzyganie sporów

ECOM_7_61.jpg
  • Na czym polega pozasądowe rozwiązywanie sporów pomiędzy e-sprzedawcą a e-klientem?
  • Jak wygląda procedura rozstrzygania sporu za pośrednictwem platformy ODR?
  • Jakie korzyści niesie rejestracja e-sklepu na platformie ODR?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2018

Kongres E-Commerce w Praktyce – II edycja

13-14.09.2018. w Hotelu Marriott Airport, w Warszawie odbędzie się druga edycja kongresu poświęconego zagadnieniom e-commerce. Miło nam poinformować, że objęliśmy wydarzenie patronatem medialnym. 

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 7/2018

Mobile Trends for E-commerce 2018

logo_MTC_e_commerce_czerwone.png

Mobile Trends Conference for e-commerce to wyjątkowa edycja przygotowana specjalnie z myślą o całej branży sprzedaży internetowej! 13-14 września 2018 roku w Krakowie odbędzie się po raz pierwszy. Jej celem jest popularyzacja wykorzystania kanału mobile w e-commerce i edukacja, jak robić to właściwie. To jedyna konferencja, podczas której specjaliści branży e-commerce i mobile łączą siły, by omówić nowe trendy w gronie innych ekspertów.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 7/2018

Co sprawia, że Polacy kupują przez internet?

logo_MTC_e_commerce_czerwone.png

Potencjał urządzeń mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco doceniany, a one same są niedostatecznie zaangażowane w sprzedaż internetową. Powoli przestają być jednak jedynie instrumentami wykorzystywanymi do komunikacji interpersonalnej, w coraz większym stopniu stając się narzędziami, za pośrednictwem których ich użytkownicy dokonują zakupów.

Czytaj więcej

Reklama