E-commerce & Digital Marketing 4/2018 (styczeń-luty)

E-commerce & Digital Marketing nr 4/2018 - Controlling w e-sklepie

Controlling w e‑sklepie

Wysoka sprzedaż nie zawsze oznacza, że biznes się opłaca. Jeśli marże są niskie, a koszty działalności wysokie, to dochodowość sklepu może być zagrożona. Dlatego należy prowadzić ciągłą analizę rentowności, aby odpowiednio szybko zidentyfikować obszary wymagające optymalizacji i wdrożyć odpowiednie działania. Jak się do tego zabrać? Na jakich wskaźnikach się oprzeć? Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy? Jak obniżyć koszty funkcjonowania sklepu? To pytania, na które szukamy odpowiedzi w ramach Top tematu.

Błąd 404 znany jest chyba każdemu użytkownikowi internetu. Budzi złość, irytację i frustrację, bo oto szukamy konkretnej treści, której pod podanym adresem po prostu nie ma. A można inaczej. Dlaczego nie wykorzystać strony z komunikatem o błędzie 404 do pozyskiwania leadów? Niektórzy robią to całkiem skutecznie, o czym przekonuje Tomasz Sąsiadek w tekście „Błąd 404 – sposób na leada”.

Nikt nie zrobi zakupów w sklepie, który nie wzbudza zaufania. A jeśli o budowaniu wiarygodności i poczucia bezpieczeństwa u klientów mowa to można w tym celu wykorzystać partnerów, którzy z nami współpracują. O tym, jak to zrobić, pisze Szymon Szirch w artykule „Dobry partner = wiarygodność”.

Czekamy na Wasze sugestie i propozycje. tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 4/2018

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce
  • Jakie wskaźniki (KPI) warto analizować, prowadząc e-sklep?
  • Za pomocą jakich wskaźników sprawdzić, czy działania prowadzone w e-commerce są efektywne?
  • Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy efektywności prowadzonych działań?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2018

Analiza rentowności e‑sklepu

Analiza rentowności e‑sklepu
  • Jak przeprowadzić analizę rentowności sklepu?
  • Na jakich wskaźnikach powinna bazować analiza?
  • Które obszary generują największe koszty w działalności sklepu?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Konkurencyjność dzięki optymalizacji

Konkurencyjność dzięki optymalizacji
  • W jakich obszarach można szukać szans na podniesienie konkurencyjności sklepu?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, aby zoptymalizować działania w sklepie?
  • Jak obniżyć koszty funkcjonowania sklepu?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Od łowcy okazji do szperacza

Od łowcy okazji do szperacza
  • Z jakimi typami e-klientów możemy się spotkać w swoim sklepie?
  • Co jest ważne dla poszczególnych typów klientów podczas e-zakupów?
  • Jakie działania pozwolą budować pozytywne CX u klientów?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Oko na konkurencję

Oko na konkurencję
  • Które obszary działalności serwisów internetowych konkurencji należy analizować i monitorować?
  • Jakie narzędzia wykorzystać do skutecznej analizy danych w Internecie?
  • Jak wykorzystać potencjał Big Data w budowaniu przewag konkurencyjnych w e-commerce?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2018

Dobry partner = wiarygodność

Dobry partner = wiarygodność
  • Jakie czynniki wpływają na wiarygodność sklepu internetowego?
  • W jaki sposób budować wiarygodność sklepu poprzez partnerów?
  • Jakie narzędzia warto wykorzystać w budowaniu zaufania do sklepu w branży B2C, a jakie w branży B2B?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Kalkulacja kosztów promocji

Kalkulacja kosztów promocji
  • Jak prawidłowo obliczyć koszt i przychód z kampanii reklamowej?
  • Jaki model pomiaru skuteczności podjętych działań promocyjnych przyjąć?
  • Za pomocą jakich wskaźników badać efektywność działań, których głównym celem nie jest sprzedaż, lecz budowanie rozpoznawalności marki lub dotarcie do wyznaczonej grupy docelowej?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Wypromować e‑sklep

Wypromować e‑sklep
  • W jaki sposób budować rozpoznawalność sklepu?
  • Od jakich działań zacząć, kiedy sklep nie ma jeszcze mocnej pozycji na rynku?
  • Jak wypromować się z pomocą AdWords, SEO i mediów społecznościowych?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2018

Błąd 404 ‑ sposób na leada

Błąd 404 ‑ sposób na leada
  • Jak wykorzystać potencjał stron błędu 404?
  • W jaki sposób za pomocą strony z błędem 404 budować lojalność klientów?
  • Jak pozyskać wartościowe leady z ruchu generowanego na stronach z błędem 404?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Bezpieczeństwo dzięki SSL

Bezpieczeństwo dzięki SSL
  • Dlaczego warto zabezpieczyć stronę sklepu certyfikatem SSL?
  • Czym różnią się certyfikaty SSL?
  • Jakie kryteria wziąć pod uwagę, wybierając certyfikat SSL dla swojego sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 4/2018

Od zamówienia do dostawy

  • Dlaczego moment składania zamówienia przez klienta jest najbardziej krytycznym elementem całej sprzedaży?
  • Jak wykorzystać proces realizacji zamówienia do budowania pozytywnego Customer Experience?
  • Jak wykorzystać proces realizacji zamówienia do przekonania klienta do kolejnego zakupu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 4/2018

Bitcoin, czyli pieniądz idealny

  • Czym jest i jak działa bitcoin?
  • Czy warto wprowadzić możliwość płatności bitcoinem w swoim sklepie?
  • Jakie są wady i zalety płacenia w bitcoinach?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 4/2018

Baza danych poszukiwana

  • O czym należy pamiętać przed zakupem bazy danych, aby nie wpaść w pułapkę roszczeń klientów?
  • Jak sprawdzić, czy sprzedający ma prawo do sprzedaży bazy?
  • Kiedy warto rozważyć zakup gotowej bazy danych?
Czytaj więcej
nr 4/2018

Targi, targi i po targach

Targi, targi i po targach

8 listopada w Warszawie odbyła się trzynasta edycja Targów eHandlu, podczas których swoją ofertę zaprezentowało blisko 140 wystawców: od firm kurierskich i logistycznych, przez oferujące rozwiązania SaaS, systemy CRM i ERP, płatności online, po agencje marketingowe. Nie zabrakło tam również naszej redakcji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2018

4 powody, żeby odwiedzić Targi Packaging Innovations

4 powody, żeby odwiedzić Targi Packaging Innovations

Na czym opiera się sukces sklepu internetowego? To pytanie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca. Z pewnością jego właściciel zwraca uwagę na najmniejszy szczegół. Pozyskanie klientów nie jest bowiem rzeczą łatwą, jednak jeszcze trudniejszym zadaniem jest zdobycie ich lojalności. Jak to osiągnąć? Należy zadbać m.in. o to, aby zamówiony produkt dotarł do odbiorcy szybko, sprawnie i… efektownie.

Czytaj więcej
nr 4/2018

System personalizowanych rekomendacji

System personalizowanych rekomendacji
  • Jak uświadomić klientowi jego potrzeby i sprawić, żeby zobaczył szerszą ofertę?
  • Na jakich zasadach opiera się system personalizowanych rekomendacji?
  • Jak personalizacja oferty wpływa na obroty sklepu?
Czytaj więcej
nr 4/2018

5 twarzy zlewozmywaka

5 twarzy zlewozmywaka
  • Jak opisy produktów przygotowują duże, znane sklepy internetowe, a jak mniejsze?
  • Jakie elementy opisu produktu zachęcają, a jakie zniechęcają do zapoznania się z ofertą?
  • W jaki sposób budować przewagę konkurencyjną za pomocą dobrych opisów produktów?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.