E-commerce & Digital Marketing 23/2022 (maj-lipiec)

E-commerce & Digital Marketing nr 23/2022 - Quick commerce

Quick commerce

Zakupy internetowe dostarczone do klienta w ciągu kilkudziesięciu, albo nawet kilku minut? Jeszcze niedawno mogło się to wydawać fantasmagorią, a jednak quick commerce rozwija się w ostatnich miesiącach bardzo intensywnie, w czym z pewnością pomogła pandemia COVID-19. Póki co, liderami w wyścigu o jak najszybsze dostarczenie zakupów do klienta pozostają sklepy spożywcze, ale po piętach zaczynają im deptać m.in. drogerie internetowe. Jakie są największe wyzwania związane z rozwojem quick commerce? Czy sprawdzi się on w każdej branży? Gorąco zachęcam do lektury naszego Top Tematu i artykułów Sandry Kluzy i Darii Kwapich, Andrzeja Szylara oraz Igora Kałuży i Joanny Kalety.

W bieżącym wydaniu magazynu przyglądamy się także innym technologiom, które pomagają w podniesieniu wyników e-sprzedaży. Pierwszą z nich jest dark mode, czyli tzw. tryb ciemny – ciemny motyw interfejsu, dostępny m.in. w aplikacjach społecznościowych, takich jak Messenger, Twitter czy Slack. Wielu użytkowników internetu przyzwyczaiło się już do tego, że może w ten sposób odciążyć wzrok, zdaniem niektórych content również bywa bardziej czytelny właśnie na ciemniejszym tle. To dla marketera dobra i zła wiadomość – dobra, bo przejście na „ciemną stronę mocy” może pomóc firmie się wyróżnić, zła – ponieważ nie każda wiadomość e-mail będzie wyglądać dobrze w dark mode. Mądre jego wykorzystanie wymaga więc zwiększonej uważności i po prostu więcej pracy, która jednak może się opłacić. Więcej na ten temat w artykule Klaudii Szostok.

Grzegorz Kubera pisze natomiast o tym, w jaki sposób wykorzystać rzeczywistość rozszerzoną (AR) w biznesie, pokazując na przykładach, które firmy już się na to zdecydowały. Warto bliżej przyj- rzeć się tej technologii, ponieważ zastosowanie jej w e-commerce przekłada się nie tylko na większe zaangażowanie konsumentów, ale także na niższy współczynnik zwrotów.

Ponadto w numerze przyjrzymy się bliżej takim zagadnieniom, jak KPI w obsłudze klienta, marketing zwinny czy zmiany w zastosowaniu plików cookies.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 23/2022

Quick commerce, czyli szybkie zakupy w praktyce

Quick commerce, czyli szybkie zakupy w praktyce
  • Co to jest quick commerce?
  • Jakie korzyści i zagrożenia wynikają z wprowadzenia takiego rozwiązania na polski rynek?
  • Jakie są różnice pomiędzy e-commerce a q-commerce?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Q‑commerce ‑ kwadransowa rewolucja na dłużej niż 15 minut?

Q-commerce - kwadransowa rewolucja na dłużej niż 15 minut?
  • W jakich sytuacjach q-commerce sprawdza się najbardziej?
  • Jaki wpływ na rozwój quick commerce miała pandemia?
  • Jakie są przewidywane kierunki rozwoju quick commerce?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 23/2022

10 błędów działu obsługi, przez które można stracić klienta

10 błędów działu obsługi, przez które można stracić klienta

Błędów, jakie można popełnić, zarządzając obsługą klienta, jest bardzo dużo. Niektóre z nich są ewidentne, co wcale nie czyni ich łatwiejszymi do uniknięcia. Inne oczywiste nie są i czasem na pierwszy rzut oka nie wyglądają na błędy.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2022

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2022

Ten produkt nie działa

Ten produkt nie działa

W branży samochodowej jest powiedzenie, że pierwszy samochód danej marki sprzedaje klientowi salon, ale każdy następny serwis. I branża samochodowa nie jest tu wyjątkiem. Dla każdej organizacji obsługa posprzedażowa jest szansą na zbudowanie długofalowego zaufania i więzi z klientem. Nie bój się problemów, zastrzeżeń i reklamacji. Jeżeli zdarzają się sporadycznie, klienci to zrozumieją. Pod warunkiem,...

Czytaj więcej
nr 23/2022

Make customer service great again. KPIS w obsłudze klienta

Make customer service great again. KPIS w obsłudze klienta
  • Jak mierzyć skuteczność firmy w utrzymaniu klientów?
  • Jakie KPIs w obsłudze klienta należy monitorować?
  • Czym jest Attrition Rate i Churn Rate?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Po ciemnej stronie mocy, czyli kilka istotnych informacji na temat dark mode

Po ciemnej stronie mocy, czyli kilka istotnych informacji na temat dark mode
  • Czym jest dark mode i dlaczego jest groźny dla marketera?
  • Czy warto przejść na ciemną stronę mocy i wdrożyć ciemny motyw interfejsu w e-commerce?
  • Jakie elementy należy wziąć pod uwagę w projektowaniu kampanii e-mailingowych z uwzględnieniem trybu ciemnego?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Jak profesjonalnie obsługiwać klienta w e‑commerce, aby chciał powracać i kupować ponownie

Jak profesjonalnie obsługiwać klienta w e-commerce, aby chciał powracać i kupować ponownie
  • Z jakich powodów klienci najczęściej odchodzą od firm?
  • Na czym polega model profesjonalnej obsługi klienta 5S?
  • Dlaczego nie warto starać się skracać rozmów przedstawicieli Biura Obsługi Klienta z klientami?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Marketing zwinny

Marketing zwinny
  • Na czym polega marketing zwinny?
  • Dlaczego warto na niego postawić?
  • Jak rozpocząć wdrażanie marketingu zwinnego?
Czytaj więcej
nr 23/2022

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej
Czytaj więcej
nr 23/2022

Q‑commerce w Polsce

Q-commerce w Polsce
  • Jak quick commerce rozwija się w Polsce?
  • Kto dostarcza na rynku quick commerce?
  • Jaka jest rola dark stores w tym procesie?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Koniec ery plików cookies ‑ co nas czeka w nowej rzeczywistości?

Koniec ery plików cookies - co nas czeka w nowej rzeczywistości?
  • Czym różnią się poszczególne rodzaje plików cookies?
  • Które z nich są niezbędne do działania stron internetowych?
  • Jakie pliki cookies chce blokować Google i jaki wpływ będzie to miało na pracę marketerów?
Czytaj więcej
nr 23/2022

AR zwiększa sprzedaż ‑ i to znacznie!

AR zwiększa sprzedaż - i to znacznie!
  • Jakie korzyści dla biznesu może przynieść wdrożenie AR?
  • Kiedy warto w nią zainwestować?
  • Jakie firmy już korzystają z tej technologii?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Szef jest tylko jeden

Szef jest tylko jeden
  • Czego pragnie klient e-commerce w 2022 r?
  • Czym jest SXO (Search Experience Optimization) i jak o nie zadbać?
  • Na czym polega hiperpersonalizacja doświadczeń klienta?
Czytaj więcej
nr 23/2022

Testujemy: www.vinted.pl

Testujemy: www.vinted.pl
  • Czy na ciuchach z drugiej ręki można zbudować silną markę?
  • Czy usability platformy e-commerce z używaną odzieżą musi zawierać unikalne funkcje? A jeśli tak, to jakie?
  • W jaki sposób zachęcać do zakupu, gdy nie mamy ujednoliconych ofert z produktami?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.