E-commerce & Digital Marketing 22/2022 (luty-kwiecień)

E-commerce & Digital Marketing nr 22/2022 - SEO w e-commerce

SEO w e‑commerce

Nie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że sukces w dotarciu do klienta zależy w dużej mierze od tego, żeby klient... wiedział o naszym istnieniu. Bardzo popularnym, a w dzisiejszych – bardziej cyfrowych niż kiedykolwiek – czasach, wręcz niezbędnym sposobem na zwiększenie swojej widoczności w wyszukiwarkach internetowych są odpowiednie działania SEO. Odpowiednie, czyli jakie? Temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz Top Temat.

Jak sprawić, by nasza widoczność w Google wyraźnie wzrosła? Jakich pułapek się wystrzegać? Czy możliwe jest osiągnięcie takich samych wyników w SEO, jak nasza konkurencja? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziecie w tekstach Sebastiana Heymanna i Katarzyny Nowak.

Marketing internetowy jest szczególnie trudny w przypadku aptek internetowych, które podlegają wielu ograniczeniom. Produkty lecznicze objęte są zakazem reklamowania, w ich przypadku należy też szczególnie uważać na brak niemożliwych do zrealizowania czy choćby podlegających dyskusji efektów oraz informować o możliwych działaniach niepożądanych. W jaki zatem sposób dbać o wizerunek apteki internetowej w mediach społecznościowych? O tym piszą Sandra Kluza i Daria Kwapich – gorąco polecam ten artykuł, nie tylko właścicielom e-aptek, ale też ich klientom!

Ponadto w numerze przyjrzymy się bliżej takim zagadnieniom, jak audyt UX w świecie e-commerce, rozliczanie efektów współpracy z agencją PR czy kampanie PPC.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

Tylko on-line nr 22/2022

Kalkulacja kosztów promocji

Kalkulacja kosztów promocji

Wraz z rozwojem rynku e-commerce bardzo dynamicznie rośnie liczba najróżniejszych formatów reklamowych i narzędzi wpływających na wzrost efektywności i sprzedaży w sklepie. Czy wszystkie sprawdzą się w przypadku danego sklepu? Nie wiem! Pokażę jednak, jak sprawdzić ich opłacalność.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2022

Neuromarketing jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Neuromarketing jako sposób na zwiększenie sprzedaży
  • W jaki sposób cena wpływa na klienta?
  • Dlaczego dużo nie zawsze znaczy lepiej?
  • Czym są decyzje ekstensywne, limitowane, nawykowe i impulsywne?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2022

Gdy strona www lub aplikacja nie sprzedaje

Gdy strona www lub aplikacja nie sprzedaje
  • Jak sprawić, by pierwsze wrażenia użytkownika strony WWW lub aplikacji były pozytywne?
  • Czego użytkownicy oczekują od stron WWW i aplikacji?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają
  • Jak rozliczać się z agencjami PR?
  • Które wskaźniki media relations to must-have?
  • Jak dobrze policzyć AVE?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Audytor UX w świecie e‑commerce

Audytor UX w świecie e-commerce
  • Jakie działania wdrożyć, gdy konwersja w e-sklepie spada?
  • Na czym polega audyt UX?
  • Jakie są źródła wiedzy podczas audytu UX?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Wizerunek apteki na portalach społecznościowych, czyli branża farmaceutyczna w social mediach

Wizerunek apteki na portalach społecznościowych, czyli branża farmaceutyczna w social mediach
  • Co mogą zrobić marketerzy, żeby legalnie prowadzić profile marek farmaceutycznych w social mediach?
  • Jakich informacji nie powinni publikować?
  • Co jest dozwolone w komunikacji z pacjentami?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Neuromarketing ‑ król sprzedaży?

Neuromarketing - król sprzedaży?
  • Jak działa neuromarketing?
  • Jak odczytać preferencje konsumentów bez zadawania pytań?
  • Które zasady neuromarketingu możesz wdrożyć w swojej firmie od zaraz?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 22/2022

Więcej niż chmura w e‑commerce

Więcej niż chmura w e-commerce
  • Czym jest cloud-native, serverless i pay-as-you-go?
  • Dla kogo są przeznaczone tego rodzaju rozwiązania?
  • Kim jest devops?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO

Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO
  • Dlaczego warto poddawać analizie SEO konkurencyjnych firm?
  • Jakie parametry brać pod uwagę?
  • Jakie narzędzia pomogą w analizie konkurencji?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać
  • Jakie są najczęstsze pułapki związane z SEO?
  • Dlaczego SEO to bieg długodystansowy?
  • Jak wyliczyć optymalny budżet na SEO?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Jak poprawić swoje kampanie PPC na 2022 r.

Jak poprawić swoje kampanie PPC na 2022 r.
  • Jakie zmiany zaszły w technicznym funkcjonowaniu mechanizmów dopasowywania słów kluczowych do kampanii?
  • Dlaczego w 2022 r. warto położyć większy nacisk na automatyzację?
  • Jaką wagę dla skuteczności kampanii mają słowa wykluczające?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2022

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW

Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

Czytaj więcej
nr 22/2022

Sklep internetowy oparty na platformie Magento a SEO ‑ wszystko, co musisz wiedzieć

Sklep internetowy oparty na platformie Magento a SEO - wszystko, co musisz wiedzieć
  • Jakie korzyści płyną z posiadania sklepu online opartego na Magento?
  • Od czego zacząć pozycjonowanie strony opartej na platformie Magento?
  • Dlaczego współpraca z fachowcami, którzy skupiają się na pracy i optymalizacji SEO Magento, to optymalny wybór dla biznesu?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych?

Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych?
  • Jakie wnioski płyną z najnowszego raportu Advox na temat zwyczajów e-zakupowych polskich konsumentów?
  • Jakie produkty Polacy najczęściej kupują przez internet?
  • Jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe polskich e-konsumentów?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Testujemy sklep: www.sfd.pl

Testujemy sklep: www.sfd.pl
  • Czy po 20 latach istnienia SFD zaskakuje czymś innowacyjnym, czy też na stronie znajdziemy raczej przestarzałe rozwiązania?
  • Co, poza produktami na sprzedaż, znajdziemy w serwisie sfd.pl?
  • Czy na stronie występują poważne błędy techniczne?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Jak zaprojektować sklep internetowy, który łatwo będzie prowadzić?

Jak zaprojektować sklep internetowy, który łatwo będzie prowadzić?
  • Jaki model oprogramowania sklepów internetowych jest obecnie najpopularniejszy i dlaczego?
  • Na co zwrócić uwagę, wybierając produkt, który będziemy oferować klientom?
  • Jaki model sprzedaży wybrać: afiliację, model polegający na dropshippingu, a może postawić na swoje własne magazyny i wysyłkę realizować samodzielnie?
Czytaj więcej
nr 22/2022

Chcę mieć SEO jak konkurencja ‑ jak się porównać i sprawdzić, ile nam brakuje?

Chcę mieć SEO jak konkurencja - jak się porównać i sprawdzić, ile nam brakuje?
  • Co jest potrzebne do porównania się z konkurencją pod kątem SEO?
  • Czy można mieć dokładnie takie samo SEO, jak konkurent?
  • Jakie są dostępne parametry SEO, które służą analizie porównawczej?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 22/2022

Czy wiesz, kto wybiera, którą hulajnogą dziś pojedziesz do pracy lub obok kogo przyjdzie Ci jechać pociągiem przez 5 godzin?

Czy wiesz, kto wybiera, którą hulajnogą dziś pojedziesz do pracy lub obok kogo przyjdzie Ci jechać pociągiem przez 5 godzin?

Czy wiesz, kto wybiera, którą hulajnogą dziś pojedziesz do pracy lub obok kogo przyjdzie Ci jechać pociągiem przez 5 godzin? Te decyzje podejmuje za nas sztuczna inteligencja. Co 10 minutą naszego życia rządzą algorytmy, a my im w tym pomagamy, dzieląc się świadomie i nieświadomie danymi na swój temat.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.