E-commerce & Digital Marketing 2/2017

ECOM_02.jpg

Skuteczna polityka cenowa

Cena to dla wielu e-sprzedawców główne narzędzie rywalizacji z konkurencją. Mimo że coraz częściej o wyborze konkretnego e-sklepu decydują również inne kryteria takie jak jakość obsługi czy szybka dostawa, cena wciąż odgrywa istotną rolę. W ramach Top tematu szukamy odpowiedzi na pytania: dlaczego postrzeganie cenowe jest ważniejsze niż poziom cen?; jak, dzięki odpowiedniej polityce cenowej, jednocześnie zachować marżę i przyciągnąć klientów? oraz czy różnice cenowe w ofercie online i offline mają uzasadnienie biznesowe?

Ważną częścią polityki cenowej jest polityka rabatowa. Warto udzielać rabatów, ale w taki sposób, aby było to opłacalne dla sklepu. Rabaty, jeśli są udzielane tylko dlatego, że tak robi konkurencja, nie przynoszą żadnych pozytywnych efektów – nie budują lojalności, nie skłaniają do większych bądź częstszych zakupów, za to wpływają negatywnie na marżę. W numerze znajdziecie przykłady, jak za pomocą odpowiedniej polityki rabatowej budować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć zysk.

25 maja 2018 r. na terenie Unii Europejskiej zacznie obowiązywać Rozporządzenie Ogólne Ochrony Danych Osobowych z dnia 6 kwietnia 2016 roku, tzw. RODO. Dla e-sprzedawców oznacza to konieczność wprowadzenia zmian w regulaminach i umowach. Wydaje się, że czasu jest dużo, jednak warto już teraz zadbać o wdrożenie nowych przepisów w swoim e-sklepie. O szczegółach piszemy w dziale E-paragrafy.

Czekamy na Wasze sugestie i propozycje tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

Tylko on-line nr 2/2017

Psychologia cen

photodune-1225869-price-target-xs.jpg
  • Od czego zależy postrzeganie ceny przez klienta?
  • Czy zawsze warto porównywać swoje ceny do cen konkurencji?
  • Jak technika dzielonego kosztu wpływa na psychologiczną ocenę wartości produktu?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Sprzedajesz za tanio

ECOM_02_03.jpg
  • W jaki sposób cena wpływa na sprzedawalność produktów w Internecie?
  • Jak dzięki odpowiedniej polityce cenowej jednocześnie zachować marżę i przyciągnąć klientów?
  • Które z najpopularniejszych strategii cenowych warto wziąć pod uwagę, ustalając strategię cenową swojego e-sklepu?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Cena czyni cuda?

ECOM_02_08.jpg
  • Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę przy budowaniu strategii cenowej w e-commerce?
  • Jak zarządzać rabatami?
  • Czy różnice cenowe w ofercie online i offline mają uzasadnienie biznesowe?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2017

Pozycjonowanie cenowe

ECOM_02_18.jpg
  • Dlaczego postrzeganie cenowe jest ważniejsze niż poziom cen?
  • Za pomocą jakich narzędzi można wpływać na postrzeganie cenowe?
  • W jaki sposób komunikować ceny, żeby być postrzeganym jako marka premium?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2017

Skuteczna polityka rabatowa

ECOM_02_22.jpg
  • Jak obniżać ceny bez szkody dla zysku i rentowności biznesu?
  • Jak efektywnie promować ofertę za pomocą rabatów?
  • Jak zarządzać wieloma rabatami w sklepie?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Zatrzymać klienta na dłużej

ECOM_02_32.jpg
  • Jakie kwestie należy rozważyć, projektując program lojalnościowy dla swoich klientów?
  • Jak zaprojektować program lojalnościowy, aby skutecznie motywował klientów do dokonywania kolejnych zakupów w sklepie?
  • Jak naliczać punkty i prezentować nagrody, aby program był korzystny dla sklepu i atrakcyjny dla klienta?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Ułatwić klientowi zakupy

ECOM_02_40.jpg
  • Jak wykorzystać ścieżkę zakupową, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
  • W jaki sposób schematy, którymi posługujemy się w pracy projektowej podczas budowania ścieżki zakupowej, wpływają na jakość samej ścieżki?
  • Czy warto się kierować regułą trzech kliknięć?
Czytaj więcej
nr 2/2017

E‑sklep oczami klienta

ECOM_02_44.jpg
  • Co przyciąga klientów do e-sklepu?
  • Czym odróżnić się od konkurencji w e-commerce?
  • Jak zwiększyć zadowolenie i lojalność użytkowników?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Optymalizacja opisu produktu

ECOM_02_28.jpg
  • Co powinien zawierać opis produktu, aby dobrze pozycjonował stronę w Google?
  • Jak powinien być sformatowany, żeby zachęcał klienta, a nie odstraszał?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i zdjęcia produktów z innych źródeł?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2017

Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie sprzedawać przez stronę www

  • Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu strony internetowej?
  • Jakie narzędzia są najlepsze do pomiaru skuteczności naszego pozycjonowania?
  • W jaki sposób rozliczać się za pozycjonowanie stron z agencjami interaktywnymi?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Cena w e‑mail marketingu

ECOM_02_13.jpg
  • Jak przedstawiać cenę w kreacji mailingowej, aby zwiększyć konwersję?
  • Czym jest analiza RFM i jak można użyć jej do działań e-mail marketingowych?
  • W jaki sposób segmentować bazę klientów, by utrzymać ich lojalność?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Zanim wybierzesz system MA

  • Czy Marketing Automation jest korzystnym rozwiązaniem dla każdego e-sklepu?
  • Z czego powinien składać się dobry system Marketing Automation?
  • Które rozwiązania z zakresu Marketing Automation warto wdrażać w pierwszej kolejności, a z których można zrezygnować?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Zarabiać na dropshippingu

ECOM_02_36.jpg
  • Na czym polega sprzedaż w modelu dropshippingu?
  • Z jakimi zagrożeniami wiąże się ten model sprzedaży?
  • Jak skutecznie wprowadzić dropshipping w swoim sklepie internetowym?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2017

1st, 2nd i 3rd party data

  • W jaki sposób pozyskać dane o klientach, ich zrachowaniach i preferencjach?
  • Czy m są dane 1st, 2nd i 3rd party data i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
  • Jak zebrane dane wykorzystać w content marketingu?
Czytaj więcej
nr 2/2017

Porozmawiaj z botem

ECOM_02_54.jpg
  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż, wykorzystując chatbota?
  • Kiedy chatbot sprawdza się jako asystent i doradca klienta?
  • Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu chatbota?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 2/2017

28 sekund i 31 minut DO ZYSKU

ECOM_02_26.jpg
  • Jak widget Smart call-back Dzinga.com wpływa na sprzedaż?
  • Co dzięki niemu może zyskać firma?
  • Dlaczego opłaca się w to zainwestować?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2017

RODO w e‑commerce

ECOM_02_59.jpg
  • Co właściciele e-sklepów powinni wiedzieć o RODO?
  • Jakie zapisy będzie trzeba wprowadzić do regulaminów i umów?
  • Jak zabrać się do wdrażania nowych przepisów w swoim e-sklepie?
Czytaj więcej

Reklama