E-commerce & Digital Marketing 18/2021 (luty-kwiecień)

E-commerce & Digital Marketing nr 18/2021 - Wyzwania ostatniej mili

Wyzwania ostatniej mili

„Kurier podejmie dziś próbę doręczenia Twojej przesyłki” – to wiadomość, która oznacza, że paczka wchodzi w najbardziej czasochłonną i kosztochłonną fazę całego procesu logistycznego związanego z jej podróżą ze sklepu internetowego wprost do odbiorcy. Faza „ostatniej mili” jest w logistyce wyzwaniem dla wszystkich uczestników procesu dostawy: kupującego, sprzedającego i przewoźnika. Co więcej, to nie tylko wyzwanie logistyczne, ale też finansowe. A jeśli wierzyć szacunkom, nawet połowa kosztów związanych z procesem logistyki i e-commerce może koncentrować się na ostatniej mili, więc warto poważnie potraktować temat. Jak powinny kształtować się modele wynagradzania na ostatniej mili? Jakie są alternatywy dla coraz wyższego wynagradzania kurierów? Czy warto inwestować w sektor last mile? Czy, w jaki sposób i w jakim zakresie sprzedający odpowiada za błędy kuriera? Wszystkie te tematy nasi eksperci poruszają w Temacie numeru bieżącego wydania magazynu. Nie tylko w kontekście ostatniej mili, ale też optymalizacji kosztowej całego łańcucha dostaw, warto poszukać nowej perspektywy. Pandemia COVID-19 poniekąd to wymusza, bo coraz częściej mamy do czynienia z przerwanymi łańcuchami dostaw. Jak udrożnić swoją sieć dostaw? Dlaczego teraz jest dobry moment, aby zacząć korzystać z silników wysyłkowych? Odpowiadamy na te pytania, na które warto odpowiedzieć właśnie teraz, w obliczu zmian dotykających każdego z obszarów działalności gospodarczej. Ponadto w numerze: zwroty jako element przewagi konkurencyjnej, poradnik, jak stawiać pierwsze kroki w Google Analytics oraz sprawdzone patenty na dobrą komunikację marki w czasie kryzysu.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

Tylko on-line nr 18/2021

Efektywny termin płatności – jak go negocjować?

  • Wskaźnik cyklu rotacji należności firmy – jak go wyliczyć?
  • Jak skrócić termin płatności?
  • Jakie zapisy w umowie są w stanie zabezpieczyć termin płatności?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Przerwane łańcuchy. Optymalizacja łańcucha dostaw w dobie COVID‑19

Przerwane łańcuchy. Optymalizacja łańcucha dostaw w dobie COVID-19
  • Jak w obliczu pandemii podejść do planowania łańcucha dostaw?
  • Jak wzmocnić, udrożnić i skrócić lead time oraz odbudować przerwane łańcuchy dostaw?
  • Czym są silniki transportowe i w jaki sposób redukują ryzyko w łańcuchu dostaw?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Modele wynagradzania w ostatniej mili

Modele wynagradzania w ostatniej mili
  • Jak optymalnie kształtować wynagrodzenia kurierów i partnerów obsługujących punkty odbioru?
  • Jakie są alternatywne propozycje dla coraz wyższego wynagradzania kurierów?
  • Czy warto inwestować w sektor last mile?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Kurier podejmie próbę doręczenia. O odpowiedzialności za błędy kuriera

Kurier podejmie próbę doręczenia. O odpowiedzialności za błędy kuriera
  • Czy i w jaki sposób sprzedający odpowiada za błędy kuriera?
  • Czy pozostawienie przesyłki przez kuriera na posesji jest zgodne z prawem?
  • Kiedy zawarta na odległość umowa zostaje wykonana przez sprzedającego?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Content ostatniej mili

Content ostatniej mili
  • Jak zadbać o zadowolenie klienta na ostatnim etapie realizacji zakupu?
  • Na co zwracają uwagę konsumenci w przypadku zakupów online?
  • Jakie formy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Magazyny ostatniej mili. Pandemia sprzyja magazynom blisko miast i nowym technologiom

Magazyny ostatniej mili. Pandemia sprzyja magazynom blisko miast i nowym technologiom
  • Jakie wyzwania stawia pandemia COVID-19 rynkowi logistycznemu i magazynowemu?
  • W jaki sposób magazyny obecnie konkurują o klientów z branży e-commerce?
  • Jak transformacja cyfrowa wpływa na ofertę kupna i najmu powierzchni magazynowych?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Zwrot zakupów ‑ problem czy przewaga konkurencyjna?

Zwrot zakupów - problem czy przewaga konkurencyjna?
  • Jak budować właściwą politykę zwrotów?
  • Czy jest się czego bać?
  • Jak widzieć zwroty – to kłopot czy szansa?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!
  • W czym tkwi istota dropshippingu?
  • Jakie wady i zalety ma ten model logistyczny?
  • Ile można na nim zarobić i kto może z niego skorzystać?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Czas na marketing mobile ‑ first!

Czas na marketing mobile - first!
  • Od czego zacząć wdrażanie strategii mobile-first?
  • Jakie rozwiązania są rekomendowane dla twojego biznesu?
  • Jaki kształt mogą przybierać działania lokalne?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Komunikacja marki w czasie kryzysu

Komunikacja marki w czasie kryzysu
  • Jak przystosować sposób komunikacji do kryzysu?
  • Jak pandemia zmieniła życie naszej persony?
  • Jaka powinna być strategia komunikacji na czas kryzysu?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Kreatywny naming od A do Z

Kreatywny naming od A do Z
  • Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę produktu i jak przebiega proces namingu?
  • Jakie metody mogą uratować życie, kiedy zabraknie kreatywności?
  • Dlaczego algorytmy i nowe technologie to czasem ostatnia deska ratunku?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 18/2021

Zwinne Zakupy 4.0.

Zwinne Zakupy 4.0.

Od kilku lat świat zakupów przechodzi ogromne zmiany. Firmy ścigają się, aby dostosować się do nowego sposobu działania w obliczu przełomowych technologii: Internet rzeczy – IoT, RPA, czyli zrobotyzowana automatyzacja procesów, uczenie maszynowe, druk 3D, biodruk, sztuczna inteligencja, Internet kwantowy, Big Data... Lista jest długa.

Czytaj więcej
nr 18/2021

Testujemy sklep: smyk.com

Testujemy sklep: smyk.com
  • Czy e-sklep z gigantyczną ofertą wczytuje się wystarczająco szybko?
  • Czy autorski projekt zapewnia lepsze możliwości niż gotowe platformy e-commerce?
  • Kiedy ciągle warto stosować aplikację mobilną zamiast wersji responsywnej?
Czytaj więcej
nr 18/2021

E‑commerce w Google Analytics: pierwsze kroki

E-commerce w Google Analytics: pierwsze kroki
  • Dlaczego warto zaimplementować Google Analytics dla e-commerce i jak to zrobić?
  • Jakie możliwości stwarza rozszerzona integracja z Google Analytics?
  • Jak wdrożyć kod Google Analytics i moduł e-commerce dla sklepu na WooCommerce, Shoper i Presta Shop?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Top 10 wtyczek dla stron www i e‑commerce

Top 10 wtyczek dla stron www i e-commerce
  • Jak bezkosztowo dopasować witrynę do konkretnych potrzeb właściciela?
  • Które wtyczki pozwalają na bieżące monitorowanie danych i statystyk strony?
  • Jak, za pomocą wtyczek, stworzyć na stronie formularze kontaktowe, quizy czy reCAPTCHA?
Czytaj więcej
nr 18/2021

Skąd ta niska konwersja?

Skąd ta niska konwersja?
  • Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
  • Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
  • Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Czytaj więcej

Reklama