E-commerce & Digital Marketing 17/2020 (listopad-październik)

E-commerce & Digital Marketing nr 17/2020 - Rewolucja w e-commerce

Rewolucja w e‑commerce

Czy tego chcemy czy nie, mamy zupełnie nową rzeczywistość. Prawdopodobnie nie będzie już tak samo jak przed pandemią COVID-19. Robienie zakupów online w 2020 r. potwierdziło 73 proc. polskich internautów, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez Gemius Polska. Dla porównania: taką samą deklarację w 2019 r. złożyło 62 proc. ankietowanych, w 2018 – 56 proc., a w 2017 – 54 proc. Handel elektroniczny rośnie w siłę, ale też musi stawić czoła wyzwaniom, które jeszcze rok temu nikomu nie przyszły do głowy. Jesteśmy świadkami bezprecedensowych zmian, na które musimy reagować w trybie natychmiastowym.

W bieżącym wydaniu dużo miejsca poświęcamy tej „nowej normalności” w e-commerce i wyzwaniom, jakie pandemia stawia wszystkim jego uczestnikom. Zacznijmy od branży KEP, która musi stawić czoła wzrostowi wolumenu przesyłek i nowym warunkom reżimu sanitarnego. A tymczasem przed nami jeszcze Black Friday i Cyber Monday, a także święta Bożego Narodzenia, które w kalendarzu są od zawsze, a jednak niezmiennie zaskakują sprzedawców. Co na to firmy kurierskie? Aby sprostać lawinowo rosnącym wymaganiom, będą musiały zaadaptować nowe rozwiązania, o których piszemy szeroko w bieżącym wydaniu magazynu.

Pandemia zmienia wymagania klientów, a to z kolei wymusza zmianę podejścia firm do sprzedaży i obsługi. Na co zwrócić uwagę, żeby sprostać oczekiwaniom „nowych” klientów? Które marki dobrze wykorzystują kryzys? I wreszcie, jak obecnie w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby sprostać oczekiwaniom klientów tu i teraz? Zespół autorski jak zawsze przygotował zestaw wyczerpujących odpowiedzi na powyższe pytania. I na wiele, wiele innych.

Gorąco zapraszam do lektury!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

Tylko on-line nr 17/2020

Warunki handlowe wspierające realizację strategii sprzedaży

  • Jak negocjować warunki handlowe, aby były efektywne?
  • W jaki sposób rabaty kaskadowe mogą wesprzeć rentowność?
  • Dlaczego warto udzielać rabatów retrospektywnych?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 17/2020

Konsument w obliczu pandemii. Kim jest i jak się zmienia?

Konsument w obliczu pandemii. Kim jest i jak się zmienia?
  • Jakie marki dobrze wykorzystały kryzys spowodowany pandemią COVID-19?
  • Na co warto zwrócić uwagę, żeby sprostać oczekiwaniom konsumentów?
  • Jak skutecznie połączyć sprzedaż offline z online?
Czytaj więcej
nr 17/2020

COVID‑19 ‑ czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?

COVID-19 - czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?
  • Jak branża KEP radzi sobie ze wzrostem wolumenu przesyłek i nowymi warunkami reżimu sanitarnego?
  • Jakie działania podejmują firmy kurierskie, aby pozostać konkurencyjnymi na rynku?
  • Jakich zmian należy się spodziewać w najbliższych miesiącach?
Czytaj więcej
nr 17/2020

Być, nie bywać. Social commerce po nowemu

Być, nie bywać. Social commerce po nowemu
  • Jak pandemia COVID-19 wpływa na social commerce i czy warto spodziewać się, że zmiany zostaną z nami na dłużej?
  • Jak sklepy stacjonarne, dzięki wykorzystaniu social commerce, mogą sprostać oczekiwaniom klientów tu i teraz?
  • Co zrobić, aby w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w zależności od wymiaru i oczekiwanego rezultatu?
Czytaj więcej
nr 17/2020

Fenomen TikToka

Fenomen TikToka

Użytkownicy w Polsce to 4,2 miliona osób, w grupie wiekowej od 10. do ponad 50. roku życia. Ta aplikacja mobilna pobija kolejne globalne rekordy. Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest TikTok, to najlepszy możliwy moment, by poznać go bliżej.

Czytaj więcej
nr 17/2020

Growth marketing w e‑commerce

Growth marketing w e-commerce
  • Co to jest growth marketing i czym różni się od tradycyjnego marketingu?
  • Jaki jest cel growth marketingu?
  • Przykłady taktyk, które warto przetestować.
  • Przypomnienie najważniejszych KPI w e-commerce.
Czytaj więcej
nr 17/2020

Impulse buying. O zakupach od pierwszego wejrzenia

Impulse buying. O zakupach od pierwszego wejrzenia
  • W jaki sposób przebiega ścieżka zakupów klienta w e-commerce?
  • Jak sprawić, żeby klient zapragnął naszego produktu już, w tym momencie?
  • Czy możliwy jest impulse buying w B2B?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 17/2020

Opakowania w logistyce

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 17/2020

Kiedy warto wybrać opcję najmu, a kiedy kupna magazynu?

Czytaj więcej
nr 17/2020

Cyrkulacja dokumentów w firmie

Cyrkulacja dokumentów w firmie

Cyrkulacja dokumentów (inaczej cykl życia dokumentów w firmie) to proces tworzenia lub wpływu dokumentu do firmy, jego przetwarzania, archiwizowania, a na końcu usuwania. O ile przy tym pierwsze z dwóch wymienionych czynności są dość często omawiane w rozmaitych publikacjach i zainteresowani najpewniej podjęli już czynności do ich zabezpieczenia, to często pomijana jest kwestia ostatnich etapów obiegu...

Czytaj więcej
nr 17/2020

Kiedy i jak zgłaszać naruszenia na AliExpress?

Kiedy i jak zgłaszać naruszenia na AliExpress?

Internetowe platformy handlu elektronicznego, posiadające miliony użytkowników na całym świecie, bez wątpienia stanowią jeden z najbardziej charakterystycznych elementów codzienności XXI wieku. Niestety, mimo wielu niezaprzeczalnych zalet, mogą być one wykorzystywane również w celach niegodziwych, w szczególności jako miejsce sprzedaży podrobionych towarów. Problem ten dotyczy także popularnej w naszym...

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 17/2020

Trudna sztuka dawania prezentów

Czytaj więcej
nr 17/2020

Testujemy sklep: foodsbyann.com

Testujemy sklep: foodsbyann.com
  • Czy sklep Anny Lewandowskiej jest przejrzyście zaprojektowany?
  • Czy wykorzystana platforma e-commerce dobrze radzi sobie z obsługą zamówień?
  • Jakich elementów brakuje, mimo że należałoby je uznać za podstawowe?
Czytaj więcej
nr 17/2020

Jest potrzeba ‑ jest produkt

Jest potrzeba - jest produkt
  • W jaki sposób potrzeby rynku oraz zmiany społeczne kształtują potrzeby konsumentów?
  • Jakie trendy są najbardziej zauważalne w obecnej sytuacji rynkowej?
  • Czym w praktyce różni się model przeniesiony od innowacyjnego modelu e-commerce?
Czytaj więcej
nr 17/2020

Branding dla e‑commerce

Branding dla e-commerce
  • Skuteczne metody i zastosowania: case study dla branży beauty i fashion
  • Jak małe i średnie e-commercy mogą zakorzenić się w umysłach użytkowników i potencjalnych odbiorców?
Czytaj więcej
nr 17/2020

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!
  • Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 17/2020

InCommerce ONLINE ‑ konferencja dla branży e‑commerce

Już 5 listopada odbędzie się kolejny, już 16. InCommerce – tym razem w wersji ONLINE! Bezpłatna konferencja dla branży e-commerce to aż 9 pełnych praktycznej wiedzy wystąpień od uznanych praktyków z branży z obszaru prowadzenia i rozwijania sprzedaży internetowej. Aby otrzymać dostęp do konferencji - wystarczy się zarejestrować na stronie incommerce.camp/online.

Czytaj więcej

Reklama