E-commerce & Digital Marketing 15/2020

ECOM_15.jpg

Fenomen omnichannel

Witamy w omnichannel, rzeczywistości w której klient płynnie przechodzi z online do offline i z offline do online. Ceni tę przestrzeń za personalizację, zniesienie barier, wygodę. Wymaga, bo kupuje. Jest świadomy swoich praw i wie, że może wymagać, może decydować, a wybór należy tylko i wyłącznie do niego. To on wyznacza kierunek i nadaje tempa transformacji cyfrowej spod znaku omnichannel.

Bałam się, że będzie ciężko zrobić numer o omnichannelu. Bo z jednej strony temat można wyczerpać w jednym artykule. Bo w wielu case studies widać ambiwalentny stosunek firm do tematu albo totalne niezrozumienie złożoności tego rodzaju komunikacji z klientem. Dlatego zadanie dla autorów było takie, żeby pisać o omnichannelu jako o kompleksowym, wieloaspektowym wyzwaniu. Podejść od konkretu: oczekiwań zakupowych, procedury tworzenia persony, identyfikacji punktów styku klienta z marką czy wreszcie błędów, które popełnili inni i gotowych rozwiązań pionierów, które dobrze dostosowane do własnej działalności mogą być kluczem do sukcesu. Wszyscy spisali się znakomicie, a treści, które publikujemy inspirują, odpowiadają na najczęściej pojawiające się pytania, stanowią bazę kilkudziesięciu przykładów, tych dobrych, ale też złych, strategii i rozwiązań. Niech będą swoistymi benchmarkami dla każdego, kto chce spróbować swoich sił, albo też lepiej osadzić swój e-commerce w omnichannelu. Zapraszam do lektury!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 15/2020

When online meets offline. Najlepsze doświadczenia zakupowe w omnichannel

ECOM_15_4.jpg
  • Jak rozumieć wielokanałową strategię działania?
  • Jak myśleć w offlinie o onlinie i na odwrót?
  • Czy warto wzorować się na największych graczach na rynku?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Tort o smaku omnichannel. Przepis na komunikacyjny sukces

ECOM_15_11.jpg
  • Co możemy zrobić, by nasz marketing stał się tortem, który wszyscy chcą zjeść?
  • Jak być w każdym miejscu, w którym „głodny” konsument może się pojawić?
  • Gdzie szukać przepisu na wielokanałową komunikację z prawdziwego zdarzenia?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Persona w omnichannel. Jak wejść w buty klienta?

ECOM_15_17.png
  • Jak wejść w buty współczesnego klienta?
  • Jak tworzyć persony bazujące na konkretach?
  • Jak umieścić personę we właściwym miejscu procesu zakupowego?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Mam personę i co dalej? Spójna komunikacja na styku klienta z marką

ECOM_15_21.jpg
  • Co to są touchpointy i jak je zdefiniować?
  • W jaki sposób w komunikacji z klientem wykorzystuje się real-time marketing?
  • Dlaczego warto razem z klientem przejść jego customer journey?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Omni to nie multi. Jakich błędów nie popełniać w omnichannel?

ECOM_15_26.jpg
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Personalizacja a oczekiwania zakupowe klientów

  • Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Lean Marketing, czyli czego o marketingu możemy sie nauczyć od Japończyków!

ECOM_15_31.jpg
  • Czym jest Lean Marketing?
  • Dlaczego marketing może wyglądać jak taśma produkcyjna?
  • Jak wykorzystywać Lean Marketing w e-commerce?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Direct To Consumer, czyli model dla świadomych marek

ECOM_15_70.jpg
  • Jakie są główne korzyści i zagrożenia sprzedaży bezpośrednio do konsumenta?
  • Czy marki oferujące model D2C mają przewagę nad konkurencją?
  • Czy można pogodzić D2C z dystrybucją?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Wyzwania co‑packingu

MiP_3_10.jpg

W dzisiejszych czasach niemal każdy, zarówno sprzedawca, jak i kupujący, zdaje sobie sprawę jak ważne jest opakowanie. To ono w wielu przypadkach pomaga w podjęciu decyzji o zakupie produktu lub zrezygnowaniu z zakupu.

Czytaj więcej
nr 15/2020

Produktywność magazynu ‑ przykład e‑commerce

ECOM_15_36.jpg
Czytaj więcej
nr 15/2020

Strategia rozwoju i utrzymania wyszukiwarki ‑ case study

ECOM_15_65.jpg
  • Dlaczego statystycznie 80% wyszukiwań kończy się niepowodzeniem i wyświetleniem nietrafionych produktów?
  • Jak zadbać o dobre doświadczenia klienta w e-commerce?
  • Od czego zależy sukces inwestycji w technologię wyszukiwania?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Domena a znak towarowy

ECOM_15_75.jpg
  • Dlaczego tak istotna jest ochrona prawna oznaczenia przedsiębiorstwa?
  • Na czym polega cybersquatting, typosquatting i cyberwildcatting?
  • Jakie oznaczenie domeny nie uzyska prawa ochronnego na znak towarowy?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 15/2020

Jak rozwój e‑commerce wpływa na opakowania?

Czytaj więcej
nr 15/2020

Fenomen omnichannel. Polaków rozmowy o technologiach i oczekiwaniach cyfrowych pokoleń

ECOM_15_42.jpg
  • Jak idee młodego pokolenia wpłyną na rozwój omnichannel?
  • Omnichannel nowej generacji – to jaki?
  • Jak dzięki innowacjom spełnić oczekiwania konsumenckie generacji X i Z?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Testujemy sklep: empik.com

ECOM_15_45.jpg
  • Czy sklep z 2 mln produktów może być przejrzyście zaprojektowany?
  • W ilu krokach najlepiej dotrzeć ze strony głównej do konkretnego produktu?
  • Czy reklamy na stronie mogą być prezentowane w sposób, który nie irytuje użytkownika?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Zdjęcia, które pozycjonują

ECOM_15_53.jpg
  • Czy zdjęcia wpływają na SEO?
  • Jakie zdjęcia dodawać na stronę, aby jej nie obciążać?
  • Jakie zdjęcia są przyjazne jednocześnie dla Google i użytkowników?
Czytaj więcej
nr 15/2020

Jak nie pozycjonować e‑commerce? Ucz się na błędach innych!

ECOM_15_59.jpg
  • Jakie błędy popełniają pozycjonerzy e-commerce?
  • Jakie są złe nawyki podczas pozycjonowania?
  • Jak innym udało się wyjść obronną ręką z problemów z widocznością w wynikach wyszukiwania?
Czytaj więcej

Reklama