E-commerce & Digital Marketing 14/2020

ECOM_14.jpg

Content marketing w e‑commerce

Ostatnio spotkałam się z porównaniem sklepu internetowego bez dobrego contentu do sklepu stacjonarnego, z którego wymiotło wszystkich sprzedawców. Słyszymy, że dobry content broni się sam. I że content ma sprzedawać. To dlaczego czasem go nie doceniamy, dlaczego pozbawiamy nasz sklep głównej siły sprzedażowej? Bo w kwestiach contentowych dużo tematów robimy na wyczucie, wg utartych schematów i bez twardego backgroundu w postaci danych na temat naszych odbiorców i ich konkretnych potrzeb. Wiele e-sklepów nawet nie zdaje sobie sprawy, że ich treści są niespójne, powtarzalne i wyłącznie marketingowe. Tymczasem, wszystkie badania i statystyki potwierdzają, że użytkownicy wyszukiwarek najbardziej cenią treści poradnikowe, kontekstowe i merytoryczne. Czyli takie, które nie tylko budują ich zaangażowanie, umacniają znaczenie marki, ale są też najbardziej cenione przez algorytm Panda, który może znacząco podnieść ich pozycję w TOP 10 Google. Zaopiekowanie się contentem może przynieść naprawdę wymierne korzyści! Aby zainspirować czytelników do poszukiwań optymalnych rozwiązań contentowych publikujemy w numerze listę top 5 sprawdzonych narzędzi do content marketingu, bierzemy pod lupę różne, bardziej lub mniej udane strategie contentowe oraz pokazujemy, jak w praktyce e-sklepu wykorzystać społeczny dowód słuszności, czyli pozwolić naszym klientom tworzyć content o największej wartości – rekomendacje. Bo przecież content is king, recommendation – queen. I wszystko w temacie.

Zapraszam również do kontaktu z Redakcją – dajcie znać, jak Wam się podobał numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekam na wasze opinie!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

Tylko on-line nr 14/2020

Analiza otoczenia rynkowego w e‑commerce

Analiza otoczenia firmy to nie tylko analiza konkurentów. To badanie rynkowych szans, analiza własnych zasobów i finalne zderzenie, co nasza firma może robić lepiej i jak powinna unikać zagrożeń. Jak zatem wykonać dobrą analizę otoczenia? Jakich metod użyć? Jak uniknąć błędu marki Gerber i Grycan? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 14/2020

Strategia content marketingowa dla e‑sklepu od A do Z

ECOM_14_4.jpg
  • Dlaczego content marketing ma kluczowe znaczenie dla e-commerce?
  • Jakie są najważniejsze elementy strategii content marketingowej?
  • Jak polskie marki wykorzystują content marketing w swoich działaniach?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Top 5 najlepszych narzędzi do content marketingu

ECOM_14_10.jpg
  • Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie strony?
  • Jakie treści generują ruch na stronie?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, tworząc content?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Content, który uczy ‑ o znaczeniu wartościowej treści

ecom_14_content.png
  • Jaka jest najważniejsza funkcja content marketingu?
  • Jakie czynniki sprawiają, że publikowane treści uznawane są za wartościowe?
  • Jak sprawdzić, czy nasz przekaz na pewno jest wartościowy?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Reklamacje w internetowej sprzedaży B2B ‑ co powinien wiedzieć e‑sprzedawca?

ECOM_14_65.jpg
  • Co różni reklamacje B2C od B2B?
  • O czym pamiętać przy sprzedaży B2B?
  • Jakie są zalety wyłączenia rękojmi za wady w regulaminie sklepu lub poprzez umowę?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Jak nie współpracować z influencerami?

ECOM_14_26.jpg
  • Jaką strategią się kierować, by zachować ostrożność?
  • Jaki influencer sprawdzi się w naszej branży?
  • Czego unikać przy współpracy z influencerem?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Program afiliacyjny na miarę potrzeb

ECOM_14_32.jpg
  • Jak działa marketing afiliacyjny?
  • Jakie formy reklamy są wykorzystywane w marketingu afiliacyjnym?
  • Jakie są modele rozliczania się w ramach marketingu afiliacyjnego?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Jak świętować Black Friday cały rok?

ECOM_14_36.jpg
  • Kiedy rabaty, promocje i wyprzedaże mają szansę stać się transakcjami win-win?
  • Jak sprawdzić efektywność polityki rabatowej?
  • Jak rabatować, żeby faktycznie podnieść sprzedaż?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Przegląd usług kurierskich

ECOM_14_42.jpg
  • Jakie usługi obecnie oferują firmy kurierskie branży e-commerce?
  • Które z usług oferowanych przez branżę kurierską pozwalają skrócić proces obsługi klientów w e-sklepie?
  • Jakie trendy pojawią się w sektorze usług kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Dostawa ‑ unboxing ‑ zwrot. Jak opakowanie wspiera user experience?

ECOM_14_46.jpg
  • Jakie są punkty styku klienta z opakowaniem w zakupach e-commerce?
  • Na którym punkcie styku klienta się skupić?
  • Jak budować pozytywne doświadczenie na etapie zwrotu – opakowaniem?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 14/2020

Duże i nietypowe towary to nasza specjalność

  • #ecommerce_partners
  • #elogistyka
  • #poznajmysiewecommerce
Czytaj więcej
nr 14/2020

Wyszukiwarka, która zwiększa szansę konwersji

ECOM_14_60.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce?
  • Jak polskie sklepy wypadają na tle europejskich?
  • Jak powinna działać i wyglądać wyszukiwarka w e-sklepie?
  • Jaka będzie przyszłość wyszukiwarek?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2020

Automatyzacja magazynów w branży e‑commerce

mip_2_48.jpg

Polska znajduje się wśród krajów o najwyższej dynamice wzrostu sektora e-commerce. Szacunki na rok 2019 mówią o osiągnięciu pułapu 45, a nawet 50 miliardów złotych w handlu online, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2019” już 62% internautów robi zakupy w Internecie.

Czytaj więcej
nr 14/2020

Nowe procedury rozliczania VAT w ramach procedury MOSS

ECOM_14_68.jpg
  • Czym jest procedura MOSS?
  • Kto może skorzystać z rozliczania VAT w ramach procedury MOSS?
  • Jakie są uproszczenia dla najmniejszych przedsiębiorców?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Ochrona konsumencka dla przedsiębiorców

ECOM_14_72.jpg
  • W jakich przypadkach przedsiębiorca uzyska ochronę jak konsument?
  • Czy przedsiębiorca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy?
  • Jakie obowiązki będą mieć sprzedający w związku z przyznaniem przedsiębiorcom ochrony konsumenckiej?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Rozliczanie prezentów i gratisów w e‑sklepie

ECOM_14_76.jpg
  • Czym są prezenty o małej wartości i próbki na gruncie ustawy o VAT?
  • Jaka jest maksymalna wartość prezentu, który można przekazać klientowi bez płacenia podatku?
  • Jakie warunki należy spełnić, aby móc przekazać nieopodatkowane prezenty i gratisy?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Brief ‑ pierwszy krok do sukcesu

ECOM_14_50.jpg
  • Dlaczego współpracę z agencją warto rozpocząć od briefu?
  • Co agencja powinna wiedzieć o naszym sklepie?
  • Jakie konsekwencje niesie rezygnacja z wypełniania briefu?
Czytaj więcej
nr 14/2020

Design thinking ‑ różnice w projektowaniu systemów B2C i B2B

ECOM_14_55.jpg
  • Czym jest Design Thinking?
  • Jakie są etapy projektowania systemów e-commerce B2C i B2B?
  • Kto powinien uczestniczyć w procesie projektowania systemów e-commerce?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 14/2020

Jurek Owsiak gościem specjalnym Golden Marketing Conference

GMC_NEWS_02.jpg

Dziennikarz radiowy i telewizyjny, twórca najbardziej rozpoznawalnej marki w Polsce – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Pol’and’Rock Festival przyjedzie do Poznania 1 kwietnia na zaproszenie MTP – organizatora Golden Marketing Conference by wygłosić prezentację pt. „Budowanie wizerunku marki oraz team building na podstawie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Festiwalu Pol'and'Rock”....

Czytaj więcej

Reklama