Prognozowanie sprzedaży w e-sklepie to forma przewidywania przyszłości, choć – jeśli dobrze i profesjonalnie przygotowana – nie ma nic wspólnego z wróżkami, szklanymi kulami czy kartami tarota. W oparciu o nią firmy określają budżety, szacują koszty i przewidywane zyski. Metod tworzenia prognoz sprzedaży jest wiele, a dokładność szacunków to wypadkowa wielu uwarunkowań, od których zależy, na ile przyjęte założenia znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z Top tematu dowiecie się, co brać po uwagę prognozując sprzedaż, jakich użyć do tego metod, a także dlaczego – warto przygotować kilka symulacji. Rozprawiamy się też z mitami na temat prognoz sprzedaży.
Automatyzację procesów odmienia się obecnie przez wszystkie przypadki. Trudno się dziwić, skoro, jak pisze Urszula Holik, „pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem”. Ma ona jednak swoje ograniczenia i dlatego również w działalności e-commerce są obszary, których nie zawsze warto automatyzować. Jakie to obszary? Przeczytacie w artykule autorki.
Równie często jak o automatyzacji, słyszymy o wycieku danych osobowych. To niesłusznie trywializowany problem, który może nieść ze sobą nie tylko kary finansowe, lecz także wiązać się z kryzysem wizerunkowym, utratą zaufania klientów i partnerów biznesowych, stratą przychodów czy przerwą w działalności. Na szczęście ryzyko konsekwencji utraty danych można przenieść na zakład ubezpieczeń. Co zatem, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie i przed czym chronią nas ubezpieczenia Cyber Risk – o tym w artykule Adama Kujawiaka.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFZ artykułu dowiesz się:
Kształtowanie cen jest narzędziem marketingowym, a nie tylko prostym sposobem na zarobienie pieniędzy.
Już 22 i 23 stycznia odbędzie się w Warszawie Marketplace Academy 2020. W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i z zagranicy.
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.