E-commerce & Digital Marketing 13/2019 (listopad-październik)

E-commerce & Digital Marketing nr 13/2019 - Prognozowanie sprzedaży w e-commerce

Prognozowanie sprzedaży w e‑commerce

Prognozowanie sprzedaży w e-sklepie to forma przewidywania przyszłości, choć – jeśli dobrze i profesjonalnie przygotowana – nie ma nic wspólnego z wróżkami, szklanymi kulami czy kartami tarota. W oparciu o nią firmy określają budżety, szacują koszty i przewidywane zyski. Metod tworzenia prognoz sprzedaży jest wiele, a dokładność szacunków to wypadkowa wielu uwarunkowań, od których zależy, na ile przyjęte założenia znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z Top tematu dowiecie się, co brać po uwagę prognozując sprzedaż, jakich użyć do tego metod, a także dlaczego – warto przygotować kilka symulacji. Rozprawiamy się też z mitami na temat prognoz sprzedaży.

Automatyzację procesów odmienia się obecnie przez wszystkie przypadki. Trudno się dziwić, skoro, jak pisze Urszula Holik, „pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem”. Ma ona jednak swoje ograniczenia i dlatego również w działalności e-commerce są obszary, których nie zawsze warto automatyzować. Jakie to obszary? Przeczytacie w artykule autorki.

Równie często jak o automatyzacji, słyszymy o wycieku danych osobowych. To niesłusznie trywializowany problem, który może nieść ze sobą nie tylko kary finansowe, lecz także wiązać się z kryzysem wizerunkowym, utratą zaufania klientów i partnerów biznesowych, stratą przychodów czy przerwą w działalności. Na szczęście ryzyko konsekwencji utraty danych można przenieść na zakład ubezpieczeń. Co zatem, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie i przed czym chronią nas ubezpieczenia Cyber Risk – o tym w artykule Adama Kujawiaka.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 13/2019

Jak przygotować prognozę sprzedaży w e‑sklepie?

Jak przygotować prognozę sprzedaży w e-sklepie?
  • Jakie są najważniejsze wskaźniki do prognozowania sprzedaży w sklepie e-commerce?
  • Dlaczego – prognozując sprzedaż – warto przygotować kilka symulacji?
  • Czym jest run rate?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Metody prognozowania sprzedaży w e‑sklepie

Metody prognozowania sprzedaży w e-sklepie
  • Po co tworzy się prognozy sprzedaży?
  • Jakie są metody prognozowania sprzedaży?
  • Na co zwracać uwagę tworząc prognozę sprzedaży w e-sklepie?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Mity na temat prognoz sprzedaży

Mity na temat prognoz sprzedaży
  • W jakim celu prognozujemy sprzedaż?
  • Co brać pod uwagę prognozując sprzedaż?
  • Jakie są mity na temat prognozowania sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Sztuka budowania e‑lojalności

Sztuka budowania e-lojalności
  • Co kształtuje lojalność klientów online?
  • Jak pozyskać lojalnego klienta?
  • Jak stworzyć i podtrzymać trwałą relację z klientem?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Bodźce promocyjne stymulujące zakup

Bodźce promocyjne stymulujące zakup
  • Co sprawia, że ludzie dokonują zakupów w sieci?
  • Jak przyciągnąć i zatrzymać klienta?
  • Czym konkurować, aby się wyróżnić na tle konkurencji?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 13/2019

Technologia i biznes, czyli przyszłość e‑commerce

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę wybierając system e-commerce.
  • Jak ocenić jakość platformy e-commerce.
  • Dlaczego kompleksowe doradztwo pełni tak ważną funkcję.
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 13/2019

11 błędów w kampaniach na Facebooku, które zabijają sprzedaż

11 błędów w kampaniach na Facebooku, które zabijają sprzedaż
  • Jakie błędy popełniasz w kampaniach reklamowych na Facebooku?
  • Czego wystrzegać się przy tworzeniu kampanii?
  • Jakie funkcje i metody rozliczeń powinieneś stosować, aby twoje reklamy były skuteczne?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Wykorzystaj potencjał newsettera!

Wykorzystaj potencjał newsettera!
  • Czy warto dokonywać segmentacji subskrybentów?
  • Jak krok po kroku wykonać segmentację bazy?
  • Jakie są wskaźniki otwieralności newsletterów w poszczególnych branżach?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Marketing Automation w e‑sprzedaży

Marketing Automation w e-sprzedaży
  • Z jakich powodów automatyzuje się procesy w marketingu?
  • Jakie korzyści daje firmom MA?
  • Które procesy w marketingu nie zawsze nadają się do automatyzacji?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Preferowany sposób dostawy

Preferowany sposób dostawy
  • Które z dostępnych sposobów dostarczenia przesyłki preferują klienci?
  • Co wpływa na ich wybór?
  • Jak różnią się oczekiwania klientów co do formy dostawy przesyłki w zależności od wieku, płci i wykształcenia?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 13/2019

Jak zredukować czas pakowania produktów o około 14 godzin w ciągu dnia?

  • Z jakimi wyzwaniami zmagają się przedsiębiorstwa w sektorze e-commerce?
  • Z jakimi problemami pod względem opakowań muszą się zmierzyć i jak je rozwiązują?
  • Jak wygląda proces pakowania?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Skrócić czas dostawy

Skrócić czas dostawy
  • Jak podnieść poziom satysfakcji klienta poprzez skrócenie czasu dostawy?
  • Co zrobić, aby zwiększyć efektywność logistyki procesu zakupowego?
  • Jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby zoptymalizować czas dostarczenia przesyłki?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Jak wybrać firmę kurierską? Przewodnik sprzedawcy

Jak wybrać firmę kurierską? Przewodnik sprzedawcy
  • Jakie czynniki wpływają na szybkość dostaw?
  • Broker kurierski czy jedna firma kurierska – co wybrać?
  • Jak uniknąć dodatkowych kosztów?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Aplikacja: oczekiwania vs rzeczywistość

Aplikacja: oczekiwania vs rzeczywistość
  • Na jakie elementy aplikacji m-commerce zwracają uwagę użytkownicy?
  • Za pomocą jakich wskaźników można zmierzyć sukces aplikacji m-commerce?
  • Jak zarządzać komunikacją z użytkownikami aplikacji?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Cyber Risk, czyli o bezpieczeństwie w e‑sklepie

Cyber Risk, czyli o bezpieczeństwie w e-sklepie
  • Dlaczego nie mając powierzchni wystawienniczej i showroom’ów możemy być okradzeni?
  • Co, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie?
  • Przed czym chronią ubezpieczenia Cyber Risk?
Czytaj więcej
nr 13/2019

PIM, czyli CRM dla produktów

PIM, czyli CRM dla produktów
  • Czym są rozwiązania klasy PIM?
  • Do czego wykorzystać to narzędzie w codziennej pracy?
  • Czym PIM różni się od innych rozwiązań?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Rękojmia w handlu elektronicznym

Rękojmia w handlu elektronicznym
  • Kiedy można skorzystać z rękojmi?
  • Jakie uprawnienia przysługują kupującemu?
  • Jakie zapisy w regulaminach sklepów internetowych są niedozwolone i nie wiążą konsumenta?
Czytaj więcej
nr 13/2019

Cena jest narracją

Cena jest narracją

Kształtowanie cen jest narzędziem marketingowym, a nie tylko prostym sposobem na zarobienie pieniędzy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 13/2019

Marketplace Academy, czyli handel na platformach sprzedażowych oczami ekspertów [22‑23.01.2020]

Marketplace Academy, czyli handel na platformach sprzedażowych oczami ekspertów [22-23.01.2020]

Już 22 i 23 stycznia odbędzie się w Warszawie Marketplace Academy 2020. W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i z zagranicy.

Czytaj więcej

Reklama