E-commerce & Digital Marketing 12/2019

ECOM_12.jpg

Budowanie bazy e-klientów

Dobra baza klientów to podstawa sukcesu nie tylko sklepu internetowego, ale każdego biznesu. Jednak w czasach, kiedy bazę kontaktów można kupić bez problemu (i RODO nie ma tu nic do rzeczy), wielu właścicieli e-sklepów idzie na łatwiznę. Bo budowanie własnej bazy to proces żmudny i długotrwały. Praktyka pokazuje jednak, że opłacalny, bo akcje marketingowe najlepsze wyniki przynoszą wówczas, gdy są przeprowadzane na własnych bazach. I to nawet czterokrotnie! Dlatego warto podjąć ten trud. Z Top tematu dowiecie się, które ze źródeł pozyskiwania klientów są najbardziej efektywne, jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej oraz dlaczego marketing referencyjny jest jednym z najlepszych narzędzi do budowania własnej bazy kontaktów.

Często rezygnuję z zakupów w sklepie, który nie oferuje najwygodniejszej dla mnie formy dostawy – do Paczkomatu. Przebieg procesów logistycznych coraz częściej decyduje o tym, czy klient wybierze nasz sklep oraz czy do nas wróci po pierwszym zakupie, czy pójdzie do konkurencji. W przygotowanym przez nas Dodatku specjalnym „Logistyka w E-commerce” znajdziecie wskazówki, jak te procesy optymalizować, zarówno jeśli chodzi o czas, jak i o koszty, i zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia w tym obszarze.

Nieuczciwa konkurencja nie omija również sklepów internetowych. Przybiera przy tym różne formy: od typosquattingu, przez meta-tagging, po keyword stuffing. Jak z nią walczyć? Czy chcąc chronić swoją markę warto zarejestrować znak towarowy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w artykule Katarzyny Pośpiech-Białas.

PS. Z uwagi na Dodatek specjalny to wydanie magazynu ma o 8 stron więcej. Życzę wam inspirującej lektury!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 12/2019

Metody pozyskiwania klientów

ECOM_12_4.jpg
  • Na co warto zwrócić uwagę podczas budowania i rozwijania bazy klientów?
  • Które ze źródeł pozyskiwania klientów są najbardziej efektywne?
  • Jakie zalety i ograniczenia wiążą się z wewnętrznymi i zewnętrznymi metodami pozyskiwania klientów?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Budowanie bazy mailingowej

ECOM_12_8.jpg
  • Jak budować efektywną bazę mailingową?
  • Jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej?
  • O co należy zadbać, aby nasza baza była w zgodzie z RODO?
Czytaj więcej
nr 12/2019

System do zarządzania klientami

ECOM_12_12.jpg
  • Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swoim sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem konkretnego rozwiązania?
  • Jakie funkcje warto wprowadzić?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Od klienta do ambasadora sklepu

feedback-3240007_960_720.jpg
  • Na czym polega marketing referencyjny?
  • Jak nagradzać klientów, żeby opłacało im się polecać sklep?
  • Na co zwrócić uwagę wdrażając marketing referencyjny w swoim sklepie?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Sprzedaż przez porównywarki cen

ECOM_12_20.jpg
  • Kiedy warto umieścić swoją ofertę w porównywarkach cenowych?
  • O czym należy pamiętać dodając ofertę do porównywarek cen?
  • W jaki sposób przygotować swoją ofertę pod wyszukiwarki cen, aby zwiększyć sprzedaż w tym kanale?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Dlaczego twój sklep nie sprzedaje?

ECOM_12_25.jpg
  • Jak uniknąć powszechnych błędów, które zaniżają sprzedaż?
  • W jaki sposób podnieść współczynnik konwersji w e-sklepie?
  • Jakie rozwiązania w celu zwiększenia konwersji stosują najlepsze polskie e-sklepy?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Czy kryzysy sprzedają?

ECOM_12_30.png
  • Jakie kryzysy są bardziej niebezpieczne dla marki: bezpośrednie czy pośrednie?
  • Czy zasada „nieważne jak mówią, byle mówili” sprawdza się z korzyścią dla sprzedaży?
  • Jak kryzysy w mediach społecznościowych przełożyły się na sprzedaż znanych marek?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

Emocje w służbie sprzedaży

  • Czym jest marketing emocji i jak stosować go w praktyce?
  • Jakiego typu emocje klientów można wykorzystać w e-sprzedaży?
  • Gdzie leży granica między marketingiem wykorzystującym do sprzedaży emocje a manipulacją klientem?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Sprzedaż za pomocą emocji

ECOM_12_35.jpg
  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Nie polecam tego sklepu

ECOM_12_40.jpg
  • W jaki sposób przeprowadzić audyt wizerunku sklepu?
  • Jakie elementy warto regularnie monitorować w ramach audytu wizerunku sklepu?
  • Jak wykorzystać audyt do budowy lub aktualizacji swojej strategii biznesowej?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Zminimalizować wysiłek klienta

ECOM_12_46.jpg
  • Jak budować lojalność w e-commerce?
  • Dlaczego klienci podczas zakupów nie powinni się męczyć?
  • W jaki sposób zminimalizować wysiłek klienta?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Optymalizacja kosztów pakowania

ECOM_12_51.jpg
  • Od czego zależy koszt pakowania?
  • Co warto zmienić w procesie pakowania, aby zoptymalizować koszty?
  • O jakich opakowaniach warto pomyśleć, aby proces zwrotów był przyjazny dla klientów?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Automatyzacja procesów magazynowych

ECOM_12_54.jpg
  • Dlaczego warto automatyzować procesy magazynowe?
  • W jaki sposób można zbudować przewagę konkurencyjną za pomocą automatyzacji procesów magazynowych?
  • Na co warto zwrócić uwagę wybierając system WMS?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Najlepsza dostawa ever

ECOM_12_58.jpg
  • Jak budować niepowtarzalne CX w obszarze dostawy produktu?
  • Jak wykorzystać opakowanie produktu do budowania zaangażowania klienta?
  • Jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Umowa z firmą kurierską

ECOM_12_62.jpg
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług kurierskich dla swojego sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się, dokonując wyboru?
  • Na jakie zapisy w umowie zwrócić szczególną uwagę?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 12/2019

Czy CRM w e‑commerce to tylko narzędzie do zarządzania sprzedażą?

  • Budowanie relacji z klientem sklepu internetowego jest trudniejsze niż w tradycyjnej sprzedaży.
  • Nowoczesne narzędzia wspomagające pracę specjalistów e-commerce powinny dawać więcej niż tradycyjny CRM.
  • Obsługa wsparcia klienta i serwisowania to procesy coraz częściej wspierane w systemach CRM stosowanych w e-commerce.
Czytaj więcej
nr 12/2019

Wytycz drogę robotowi

ECOM_12_75.png
  • Czym jest sitemapa i jak wpływa na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce?
  • Jak wygenerować sitemapę dla swojego sklepu?
  • Jakie błędy najczęściej pojawiają się w sitemapach?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Machine learning w e‑commerce

ECOM_12_78.jpg
  • Na czym polega machine learning i dlaczego staje się coraz popularniejszy?
  • W jaki sposób można zastosować machine learning w e-commerce?
  • Od czego zacząć, jeśli chcemy wdrożyć machine learning w swoim sklepie?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Nieuczciwa konkurencja

ECOM_12_83.jpg
  • Na czym polega nieuczciwa konkurencja w e-commerce?
  • W jaki sposób bronić się przed nieuczciwą konkurencją?
  • Czy warto zarejestrować znak towarowy?
Czytaj więcej
nr 12/2019

Po pierwsze personalizacja

ECOM_12_68.jpg
  • Dlaczego personalizacja ma coraz większe znaczenie w e-sprzedaży?
  • Co i w jaki sposób można personalizować?
  • Na czym najbardziej znane marki opierają swoje indywidualne podejście do klienta?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

E‑book "Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PIM i Akeneo"

xc_logo_ebook.png

Z roku na rok waga kompletnej i dobrze opracowanej informacji produktowej rośnie. To w niej leży klucz do zadowolenia klienta, dostarczenia mu wszystkich niezbędnych do zakupu danych i zminimalizowania ryzyka zwrotu. Systemy PIM, takie jak Akeneo, ułatwiają zarządzanie informacją produktową. To właśnie one są głównymi bohaterami nowego e-booka od X-Coding IT Studio: "Wszystko, co powinieneś wiedzieć...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

To jest marketing! (książka Setha Godina)

Godin_3d.png

Seth Godin to autor światowych bestsellerów, które zmieniły sposób, w jaki ludzie myślą o marketingu. Tym razem w najnowszej książce To jest marketing! wskazuje wiele błędnych przekonań, w jakich trwają nadal marketingowcy. A także pokazuje rozwiązania – m.in. jak identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców, jak przyjmować narrację już stosowaną przez fanów i followersów, a także jak zacząć...

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 12/2019

Traffic Day 2019 #KONIECTEORII – Widzimy się 7 listopada w Warszawie!

Kolejna edycja autorskiej konferencji organizowanej przez Traffic Trends przebiegać będzie pod hasłem #KONIECTEORII. Całkowicie odchodzimy od akademickiej formy prowadzenia tego typu wydarzeń. Wystąpienia aż 23 prelegentów opierać będą się w całości na case study! Każdy blok tematyczny będzie prowadzony jak opowieść o sukcesie konkretnego sklepu. A historie te przytoczą nie tylko eksperci z dziedziny...

Czytaj więcej

Reklama