E-commerce & Digital Marketing 10/2019

ECOM_10.jpg

Mobilna strona e-commerce

Kolejne badania pokazują, że coraz więcej klientów podczas e-zakupów, nawet jeśli nie kończy transakcji na smartfonie, korzysta z niego na którymś z etapów procesu zakupowego. Mimo to wielu właścicieli e-sklepów zdaje się ignorować ten fakt. A tymczasem trend ten będzie ulegał tylko wzmocnieniu, dlatego responsywna strona to podstawa. To jednak nie wystarczy. Ważne jest również wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów mobilnych, o czym piszmy w Top temacie. Z artykułów, które dla was przygotowaliśmy, dowiecie się m.in. na jakie elementy zwrócić uwagę, dostosowując stronę sklepu do potrzeb m-klientów, dlaczego warto pomyśleć o własnej aplikacji oraz jak przygotować mailing mobile friendly.

Dwa tygodnie temu wysłałam poprzez Messengera zapytanie dotyczące oferty do jednego z e-sklepów. Messenger obsługiwany jest przez bota, który jednak nie działa zbyt dobrze. Prawdopodobnie nikt nie sprawdza pytań z tego kanału, wychodząc z założenia, że bot wystarczy, więc nie doczekałam się odpowiedzi. Efekt? Skierowałam swoje pytanie do konkurencji. Dlaczego o tym wspominam? Bo lead response time jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na sprzedaż. W jaki sposób mierzyć ten wskaźnik i jak poprawić szybkość odpowiedzi na zapytania klientów? O tym w artykule „Sztuka niemarnowania leadów” Ilony Hanzel.

Geoblokowanie – wygodne w niektórych sytuacjach z punktu widzenia sprzedawców – od 3 grudnia 2018 r. jest zakazane. Co to w praktyce oznacza dla sklepów internetowych? Jakie wyjątki od tej zasady przewidują przepisy? Zachęcam do lektury artykułu „Koniec geoblokowania” Katarzyny Pośpiech-Białas.

Zapraszam również do kontaktu z nami – dajcie znać, jak wam się podobał numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekamy na wasze opinie!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 10/2019

USP w e-commerce

ECOM_10_32.jpg
  • Czym jest USP i jak wpływa na postrzeganie marki przez klienta?
  • W jaki sposób firmy wykorzystują USP do budowania swojej pozycji na tle konkurencji?
  • Jak wdrożyć USP w swoim e-sklepie?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Sztuka niemarnowania leadów

ECOM_10_37.jpg
  • Czym jest lead response time i jak wpływa na sprzedaż?
  • W jaki sposób mierzyć lead response time?
  • Jak poprawić szybkość odpowiedzi na zapytania klientów?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Szanuj czas Googlebota

ECOM_10_41.jpg
  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Allegro a własny sklep internetowy

ECOM_10_47.jpg
  • Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Dostawa na miarę potrzeb

ECOM_10_58.jpg
  • Czego oczekują klienci w zakresie dostawy przesyłek?
  • Jak z tymi oczekiwaniami radzą sobie największe firmy na świecie?
  • W jaki sposób polski e-commerce mierzy się z nowymi trendami w zakresie dostawy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Czytaj więcej
nr 10/2019

M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?
Czytaj więcej
nr 10/2019

CX/UX w m-commerce

ECOM_10_08.jpg
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Jak płacą mobilni?

ECOM_10_14.jpg
  • Co utrudnia zakupy klientom mobilnym?
  • Jakie rozwiązania płatnicze są najpopularniejsze w m-commerce?
  • Jak zadbać o m-klientów w kontekście płatności?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Mailing mobile friendly

ECOM_10_18.jpg
  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Czytaj więcej
nr 10/2019

Prawo autorskie w e-sklepie

ECOM_10_69.jpg
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Koniec geoblokowania

ECOM_10_74.jpg
  • Jakie podmioty objęte są ochroną przed geoblokowaniem?
  • Kiedy można klienta przekierować do alternatywnej wersji interfejsu internetowego?
  • W jaki sposób geoblokowanie wpłynie na warunki transakcji płatniczych?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Osobowo czy procesowo?

ECOM_10_54.jpg
  • Jak sposób obsługi klienta wpływa na sprzedaż w e-sklepie?
  • Na czym polega osobowa obsługa klienta i jakie może mieć skutki?
  • Czym procesowa obsługa klienta różni się od osobowej i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Testujemy sklep: ezakupy.tesco.pl

ECOM_10_62.jpg
  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak funkcjonuje sklep w wersji mobilnej?
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
Czytaj więcej
nr 10/2019

Golden Marketing Conference już w marcu w Poznaniu!

GMC.jpg

Golden Marketing Conference to dwudniowe wydarzenie skierowane do Top Managementu – członków zarządu, dyrektorów marketingu oraz osób decyzyjnych w zakresie strategii rozwoju marki. Specjalna formuła oparta na długich prelekcjach na najwyższym, światowym poziomie oraz inspirujący networking w specjalnie przygotowanej strefie kuluarowej, stworzą przełomowy event o dużym potencjale biznesowym.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 10/2019

Szczyt CSA 2019: Rozwój marketingu e-mailowego

180419_csa.jpg

 

Sukces poprzez standaryzację i indywidualność - eksperci na szczycie CSA 2019 w Kolonii poświęconemu technicznym i prawnym aspektom marketingu e-mailowego.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 10/2019

E‑commerce Summit już 29 maja ‑ zarejestruj swój udział bezpłatnie!

Summit2.jpg

Cyfrowe środowisko znacząco zmieniło sposób prowadzenia biznesu. Konferencja E-commerce Summit, pomoże Ci pozostać w czołówce sprzedaży detalicznej online i opracować najbardziej skuteczną strategię dla swojej firmy.

Czytaj więcej

Reklama