E-commerce & Digital Marketing 9/2018

ECOM_09.jpg

Wdrożenie E-commerce krok po kroku

Klienci oczekują od firm, że te umożliwią im zakupy przez internet, niezależnie, czy mówimy o rynku B2C, czy B2B. Te, które te oczekiwania ignorują, będą coraz bardziej pozostawać w tyle za konkurencją. Niestety takich firm wciąż jest sporo. Przykład pierwszy z brzegu: jeden z największych sklepów ogrodniczych w Poznaniu posiada stronę WWW prezentującą oferowany asortyment, ale po pierwsze – niezwykle trudno wyszukać na niej konkretny produkt, po drugie – nie można sprawdzić, czy artykuł wciąż jest dostępny, po trzecie – aby dokonać zakupu i tak trzeba odwiedzić sklep stacjonarny, który znajduje się na drugim końcu miasta. Dlatego w Top temacie podpowiadamy, jak przygotować firmę do wdrożenia e-commerce: od przygotowania się do uruchomienia platformy, przez integrację procesów i danych offline i online, po umiejscowienie nowego działu w strukturze firmy. Z kolei czytelnicy, którzy od dawna funkcjonują w e-commerce, mogą zweryfikować, czy ich sposób działania nie wymaga zmian – może warto zmodyfikować niektóre procesy lub zaprojektować je na nowo?

Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2018” już ponad połowa e-klientów na którymś etapie ścieżki zakupowej korzysta ze smartfona. I ta tendencja będzie rosnąć, więc inwestycja, aby strona sklepu była równie funkcjonalna w mobile’u, jak na desktopie, stanowi obecnie jeden z priorytetów. Dlatego szczególnie mocno polecam artykuł Przemysława Michalaka „M-commerce: najczęstsze błędy”. Do tematu będziemy też wracać w kolejnych wydaniach.

I na koniec zachęcam do lektury dwóch tekstów poświęconych najnowszym raportom dotyczącym naszej branży. Pierwszy poświęcony został wspomnianemu już wcześniej „E-commerce w praktyce”, drugi natomiast dotyczy badania „Koszyk Roku 2018”. Z obu płyną dla nas niezwykle ciekawe wnioski. Warto z nich skorzystać.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Order this issue

Articles

no. 9/2018

Sales forecasting for e‑commerce

ECOM_9_22.jpg
  • What is sales forecasting?
  • How can it help your business?
  • What is the best way to do it?
Read more
no. 9/2018

Webinar sposobem na sprzedaż

ECOM_9_26.jpg
  • W jaki sposób wykorzystywać webinaria do budowania marki i zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę, planując webinarium?
  • Jak przygotować webinarium, aby osiągnąć zamierzony cel?
Read more
Open access Promotional no. 9/2018

Big Data w osiedlowym sklepie

Eurocash.jpg
  • Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?
Read more
Open access Promotional On-line only no. 9/2018

5 największych błędów początkującego e-sprzedawcy

ECOM_foto_1a.png

Początkujący sprzedawcy często narzekają na zbyt wysokie koszty utrzymania sklepu internetowego, duży wysiłek wkładany w jego obsługę oraz niesprzedające się artykuły. Nie musisz być jednym z nich! Wystarczy, że poznasz 5 największych błędów i wyeliminujesz je ze swojej działalności stosując rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.

Read more
no. 9/2018

Planowanie kampanii e‑marketingowej

ECOM_9_31.jpg
  • Jak zaplanować efektywną kampanię e-marketingową?
  • Jakich błędów unikać, aby kampania była skuteczna?
  • Jak podwyższać poziom opłacalności kampanii?
Read more
no. 9/2018

Przydatne narzędzia: widżet Callback

ECOM_9_36.jpg
  • Jakie korzyści daje e-sklepowi zainstalowanie widżetu Callback?
  • Jakie funkcjonalności wybrać, rozważając uruchomienie widżetu?
  • Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, wdrażając widżet na swojej stronie?
Read more
Open access no. 9/2018

Obsługa zwrotów i reklamacji

ECOM_9_40.jpg
  • Jak badać i klasyfikować przyczyny zwrotów i reklamacji?
  • W jaki sposób obniżyć koszty zwrotów i reklamacji bez szkody dla UX?
  • Jakie procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji warto automatyzować, żeby zwiększyć wydajność?
Read more
no. 9/2018

Tanie przesyłki transgraniczne

ECOM_9_46.jpg
  • W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?
Read more
no. 9/2018

M‑commerce: najczęstsze błędy

ECOM_9_50.jpg
  • Co oznacza, że sklep dostosowany jest do urządzeń mobilnych?
  • Jakie aspekty techniczne mogą zmniejszyć sprzedaż na urządzeniach mobilnych?
  • Jak projekt layoutu i funkcjonalność wpływają na korzystanie ze sklepu na smartfonach?
Read more
no. 9/2018

Pierwsze kroki w e‑commerce

ECOM_9_3.jpg
  • Od czego zacząć wdrażanie e-commerce w firmie?
  • Jak się przygotować do tego procesu?
  • Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania w firmie nowego kanału sprzedaży?
Read more
no. 9/2018

Plan wdrożenia e‑commerce

ECOM_9_8.jpg
  • Jak przygotować się do wdrożenia systemu e-commerce w firmie?
  • Jak zaplanować działania, aby cały projekt przebiegł sprawnie?
  • Ile czasu przewidzieć w harmonogramie na realizację poszczególnych etapów?
Read more
no. 9/2018

Połączyć online z offline

ECOM_9_13.jpg
  • Jakie wyzwania stoją przed firmą podczas łączenia wielu kanałów sprzedaży?
  • Jak integrować procesy online i offline, aby klient miał spójne doświadczenia, niezależnie od kanału, w którym dokonuje zakupu?
  • W jaki sposób radzić sobie ze zjawiskiem ROPO i odwróconego ROPO, wykorzystując je do zwiększenia sprzedaży?
Read more
no. 9/2018

E‑commerce w strukturze firmy

ECOM_9_18.jpg
  • W jaki sposób zbudować i zintegrować dział e-commerce w strukturach firmy?
  • Jak zadbać o synergię organizacji?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby klient był traktowany jako klient marki, a nie kanału sprzedaży?
Read more
no. 9/2018

Testujemy sklep: euro.com.pl

ECOM_9_55.jpg
  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak sklep funkcjonuje w wersji mobilnej?
  • Dlaczego sklep internetowy RTV Euro AGD zasługuje na miano lidera w swoim segmencie?
Read more
no. 9/2018

E‑commerce w Polsce 2018

ECOM_9_64.jpg
  • Jakie opcje dostawy preferują e-klienci?
  • Co wpływa na wiarygodność e-sklepów wśród konsumentów?
  • Jakie wymagania stoją przed rynkiem e-commerce?
Read more
no. 9/2018

Koszyk Roku 2018

ECOM_9_68.jpg
  • Jakie elementy zniechęcają do zakupów w danym e-sklepie?
  • Jakich informacji na karcie produktu oczekują e-klienci?
  • Jak przekonać kupujących do założenia konta w e-sklepie?
Read more
no. 9/2018

6 aplikacji zwiększających sprzedaż

ECOM_9_74.jpg
  • Jakie aplikacje wspierające w e-commerce będą odgrywały wkrótce ważną rolę?
  • Które z nich warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zwiększyć sprzedaż?
  • O co warto zadbać przed ich wdrożeniem?
Read more
Open access On-line only no. 9/2018

Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

CSA_logo.jpg

Kiedy wysyłamy list, chcemy, aby znalazł się on w skrzynce pocztowej adresata. Listonosz zazwyczaj wykonuje to zadanie niezawodnie. W przypadku mailingów nie jest to aż tak oczywiste, gdyż przed elektroniczną skrzynką pocztową stoi na straży filtr antyspamowy operatora skrzynki pocztowej. Jak sobie z tym poradzić?

Read more
Open access On-line only no. 9/2018

Jak sukces może zabić e-sklep?

Grfika_na_fb_1.png

  Większość właścicieli firm myśląc o rozwoju patrzy w stronę lejka sprzedażowego i jego wyników. Jednak sukces to nie tylko wyższa sprzedaż, ale również konieczność obsługi większej liczby klientów, co często prowadzi do problemów. E-book „Czy Twój sukces może Cię zabić. Procesowa obsługa klienta w e-commerce” zawiera wskazówki, jak sobie poradzić w podobnej sytuacji. Nasz magazyn objął publikację...

Read more
Open access On-line only no. 9/2018

Spotkajmy się na E-commerce Sales Booster!

ECSB.jpg

Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz poznać metody topowych graczy na zwiększenie sprzedaży? Mamy dla Ciebie coś specjalnego!

Read more

Advertisement