E-commerce & Digital Marketing 8/2018

ECOM_08.jpg

Polityka zwrotów i reklamacji

Nic tak nie pokazuje podejścia sklepu do klienta jak przebieg procesu reklamacyjnego. Co z tego, że strona działa świetnie a złożenie zamówienia jest niezwykle proste, jeśli kupujący nie może liczyć na sprawną pomoc, kiedy produkt zaczyna się psuć a usługa nie działa tak, jak powinna? Tymczasem odpowiednia polityka zwrotów i reklamacji to świetne narzędzie do budowania lojalności. W bieżącym numerze znajdziecie wskazówki, jakie rozwiązania – wykraczające poza nakazy ustawowe – warto wdrożyć, aby pokazać klientom, że są ważni także wtedy, kiedy pojawiają się problemy z zamówionym towarem. Dowiecie się również, jak odpowiadać na negatywne komentarze w mediach społecznościowych oraz w jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji.

Sklep odzieżowy z niezwykle bogatą ofertą. Klientka szuka paska do spodni konkretnej firmy. Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę. Wyświetla się komunikat o braku wyników wyszukiwania, mimo że poszukiwany przez nią pasek znajduje się w asortymencie sklepu. Dlaczego? Bo wpisując nazwę producenta, zrobiła literówkę, czego niestety nie zauważyła. Uznała więc, że w tym konkretnym sklepie nie znajdzie poszukiwanego produktu. Przeszła na stronę innego. O tym, jak nie tracić klientów z powodu słabo działającej wyszukiwarki, przeczytacie w tekście „Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca”.

Płatność za pobraniem to wciąż jedna z najpopularniejszych metod płatności w polskich e-sklepach. W jaki sposób zachęcić klientów do wyboru innych form? Wszystko opiera się na poczuciu bezpieczeństwa, o czym piszemy w artykule „Wyeliminować płatności za pobraniem”.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Order this issue

Articles

On-line only no. 8/2018

E‑handel w niedzielę

  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?
Read more
Open access On-line only no. 8/2018

Storytelling w e‑sklepie

ECOM_08_01.jpg
  • W jaki sposób storytelling wpływa na sprzedaż?
  • Jak wykorzystać storytelling w e-commerce?
  • O czym należy pamiętać tworząc historie dla swojego sklepu?
Read more
On-line only no. 8/2018

E‑handel bez granic

  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?
Read more
no. 8/2018

Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca

ECOM_08_26.jpg
  • W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu wpływa na sprzedaż?
  • Jak poprawić funkcjonalność sklepu przez pryzmat wyszukiwarki?
  • Jak komunikować się z klientem w wyszukiwarce sklepu, aby zachęcić go do pozostania na stronie sklepu?
Read more
no. 8/2018

Wyeliminować płatności za pobraniem

ECOM_08_32.jpg
  • Jak zmniejszyć liczbę zamówień z płatnością za pobraniem?
  • Jak zachęcić klientów do wyboru innych form płatności?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby klient czuł się bezpiecznie, dokonując zakupów w sklepie?
Read more
Open access Promotional no. 8/2018

Nadeszła era e‑commerce. Postaw na własny sklep internetowy!

ECOM_08_skyshop.png
  • Czy prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy?
  • Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  • Czy prowadzenie e-sklepu bez magazynu jest możliwe?
Read more
no. 8/2018

Reaguj albo giń!

ECOM_08_15.jpg
  • Jak reagować na negatywne komentarze klientów w mediach społecznościowych?
  • W jaki sposób odpowiadać, kiedy zarzuty klienta są prawdziwe, aby wyjść z sytuacji obronną ręką?
  • Czego nie robić w odpowiedzi na negatywne opinie, aby nie pogłębiać kryzysu?
Read more
no. 8/2018

Klient offline w sklepie online

ECOM_08_37.jpg
  • Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?
Read more
no. 8/2018

Niezbadane ścieżki klienta

ECOM_08_41.jpg
  • Dlaczego Customer Journey Map jest potrzebna w projektowaniu procesu sprzedaży?
  • Jak analizować ścieżkę zakupową klienta i wyciągać wnioski, aby zwiększyć sprzedaż?
  • Za pomocą jakich działań łatać dziurawy lejek sprzedażowy?
Read more
no. 8/2018

Skąd pozyskać klientów?

ECOM_08_46.jpg
  • W jaki sposób generować ruch na stronie swojego sklepu?
  • Jaki typ ruchu jest najbardziej wartościowy i gwarantuje największą konwersję?
  • Jaką strategię marketingu internetowego przyjąć dla swojego sklepu, aby była skuteczna i opłacalna?
Read more
no. 8/2018

Prokliencka polityka zwrotów i reklamacji

ECOM_08_03.jpg
  • Jak za pomocą polityki zwrotów i reklamacji budować lojalność klienta?
  • Jakie rozwiązania w zakresie polityki zwrotów i reklamacji, wykraczające poza nakazy ustawowe, warto wdrożyć w swoim sklepie?
  • W jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji?
Read more
no. 8/2018

Niezadowolony klient ma głos

ECOM_08_21.jpg
  • W jaki sposób badać przyczyny niezadowolenia klientów?
  • Jak zminimalizować ryzyko popełniania wciąż tych samych błędów?
  • Jak komunikować się z niezadowolonym klientem, aby budować jego lojalność wobec sklepu?
Read more
no. 8/2018

E‑płatności: top trendy

ECOM_08_52.jpg
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?
Read more
no. 8/2018

Reklamacja, zwrot, wymiana

ECOM_08_09.jpg
  • Jakie zapisy dotyczące procedury reklamacyjnej należy zawrzeć w regulaminie zgodnie z obowiązującym prawem?
  • Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
  • Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
Read more
no. 8/2018

Testujemy sklep: Legimi.pl

ECOM_08_56.jpg
  • Co zachęca, a co zniechęca użytkownika do korzystania z serwisu?
  • Jak wypada strona serwisu w teście za pomocą narzędzia Google TestMySite?
  • Jak serwis funkcjonuje w wersji mobilnej?
Read more
Open access On-line only no. 8/2018

O m‑commerce w Krakowie

Coraz mniej dzieli nas od konferencji Mobile Trends poświęconej w pełni kanałowi mobile w e-handlu. Na uczestników czeka ponad 25 merytorycznych prelekcji popartych praktycznymi przykładami, a także ekspercki panel dyskusyjny, sesja Q&A, quiz wiedzy o m-commerce oraz networking.

Read more
Open access no. 8/2018

Konferencja „E‑wolucja”

14 listopada 2018 r. we Wrocławiu odbędzie się kolejna edycja konferencji „E-wolucja”, w całości poświęcona tematom związanym ze sprzedażą produktów za granicę.

Read more
Open access no. 8/2018

Nowy marketplace: 4biz2.biz

logo_1.png

Do grona marketpace'ów właśnie dołączył kolejny – 4biz2.biz. To interaktywna platforma internetowa skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw kierujących swoją ofertę nie tylko do klientów w kraju, ale na całym świcie.

Read more
Open access On-line only no. 8/2018

Nowy wymiar marketingu

Golden.jpg

Już w dniach 14 i 15 listopada 2018 r. w Katowicach odbędzie się nowa edycja Golden Marketing Conference, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Nowy wymiar marketingu”. Nasz magazyn objął imprezę patronatem medialnym.

Read more
Open access On-line only no. 8/2018

Forum e‑commerce dla sektora usług

Pierwsza edycja Forum e-Commerce w Sektorze Usług odbędzie się 6-7 listopada 2018 r. w Warszawie.  W konferencji weźmie udział około 100 specjalistów, managerów oraz dyrektorów zajmujących się sprzedażą usług online. Program forum to efekt rozmów z praktykami sprzedaży online w sektorze usług i stanowi uszczegółowioną kontynuacją sesji poświęconej sektorowi usług Retail Channel 360.

Read more

Advertisement