E-commerce & Digital Marketing 7/2018

ECOM_07.jpg

RODO w E-SKLEPIE

RODO to temat, którym w ostatnich tygodniach żyje cały kraj, a osoby działające w branży e-commerce w szczególności. Pojawiło się mnóstwo poradników, artykułów i szkoleń wyjaśniających, jak wdrożyć RODO. Przekroczyliśmy magiczną datę 25 maja, każdy z nas otrzymał dziesiątki e-maili od firm wyjaśniających, w jaki sposób przetwarzają one nasze dane osobowe. Nadal jednak nie wszystko jest jasne. Dlatego tym razem na łamach Top tematu piszemy o RODO i skutkach, które za sobą niesie dla sprzedaży internetowej. Podpowiadamy m.in., w jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych, co musi zawierać formularz zamówienia, by można było wykorzystywać dane osobowe w kilku celach, oraz jak realizować prawo do bycia zapomnianym i ograniczenia przetwarzania, by nie stracić możliwości wysyłania mailingów i prowadzenia promocji w inny sposób.

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, dlatego konkurowanie ceną już nie wystarczy. No i jest nieopłacalne. W jakich obszarach funkcjonowania sklepu szukać przewagi konkurencyjnej? Jakie narzędzia pomagają w budowaniu przewagi konkurencyjnej? O tym również przeczytacie w tym numerze.

Z chwilą gdy trzymacie bieżący numer w rękach, mistrzostwa świata w piłce nożnej zbliżają się do decydującej fazy. Transmisje możemy oglądać w TVP. Czempionat sprzed czterech lat transmitował natomiast Polsat, m.in. poprzez Ipla.tv. Fani piłki nożnej korzystający z tego portalu wiedzą, że nie wszystko działało, jak trzeba. Dlatego tym razem w naszej serii „Testujemy sklep” postanowiliśmy wziąć na tapetę właśnie ten serwis.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Order this issue

Articles

no. 7/2018

Pomysł na przewagę konkurencyjną

ECOM_7_20.jpg
  • Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej?
  • W jakich obszarach funkcjonowania sklepu szukać przewagi konkurencyjnej?
  • Jakie narzędzia pomagają w budowaniu przewagi konkurencyjnej w obszarze obsługi klienta?
Read more
no. 7/2018

Sprzedaż za pomocą contentu

ECOM_7_25.jpg
  • Na czym polega content marketing?
  • Jak efektywnie wykorzystać content marketing do promocji sklepu?
  • Gdzie szukać pomysłów na treści oferowane klientom w ramach content marketingu?
Read more
no. 7/2018

AdWords krok po kroku

ECOM_7_32.jpg
  • Od czego rozpocząć planowanie kampanii AdWords dla swojego sklepu?
  • Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć najczęściej popełnianych błędów?
  • Jak skonfigurować płatności, aby nie zmarnować budżetu na działania nieefektywne?
Read more
no. 7/2018

W świecie cyfrowych pielgrzymów

ECOM_7_38.jpg
  • Jak integrować dane o użytkowniku z różnych kanałów, aby zachować spójność w komunikacji?
  • Jak zapewnić spójność komunikacji z klientem niezależnie od kanału, poprzez który się z nami kontaktuje?
  • W jaki sposób zwiększyć skuteczność działań reklamowych dzięki integracji danych o klientach?
Read more
On-line only no. 7/2018

Customer Service na Facebooku

  • Na czym polega skuteczna obsługa klienta poprzez media społecznościowe?
  • Jakie błędy popełniają najczęściej firmy w komunikacji z klientami na Facebooku?
  • Jak odpowiadać na negatywne posty klientów dotyczące zamówień?
Read more
no. 7/2018

Płatności a porzucony koszyk

ECOM_7_43.jpg
  • Jakie elementy dotyczące płatności decydują o tym, czy klient ukończy zakupy?
  • Jak optymalizować ekran płatności w sklepie internetowym?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności?
Read more
Open access no. 7/2018

RODO: działania marketingowe

ECOM_7_03.jpg

O czym należy poinformować klientów, aby móc im legalnie przedstawić ofertę sprzedażową sprofilowaną według płci, miejsca zamieszkania czy wieku? Jak prosić o zgodę marketingową, żeby spełnić wymagania RODO i nie odstraszyć potencjalnego klienta? Jak realizować prawo do bycia zapomnianym, przenoszenia danych, sprzeciwu i ograniczenia przetwarzania, by nie stracić możliwości wysyłania mailingów...

Read more
no. 7/2018

Formularz zamówienia zgodnie z RODO

ECOM_7_8.jpg
  • Co musi zawierać formularz zamówienia, by można było wykorzystywać dane osobowe w kilku celach?
  • O czym należy poinformować klienta w formularzu zamówienia, aby uzyskać zgodę na działania marketingowe?
  • Kiedy zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest niepotrzebna?
Read more
no. 7/2018

RODO: Analiza ryzyka

ECOM_7_14.jpg
  • Na czym polega ryzyko w zakresie zbierania i przetwarzania danych osobowych klientów w związku z RODO?
  • W jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka?
  • Które procesy związane z przetwarzaniem danych klientów powinny mieć priorytet ochronny?
Read more
On-line only no. 7/2018

E‑commerce: top trendy 2018

  • Jakie trendy w najbliższym czasie zdominują branżę e-commerce?
  • Po jakie rozwiązania sięgnąć, aby nie zostać w tyle za konkurencją?
  • W jaki sposób wykorzystać najnowsze narzędzia e-commerce w swoim biznesie?
Read more
no. 7/2018

10 przykazań UX w e‑commerce

ECOM_7_48.jpg
  • Co utrudnia zakupy i powoduje, że klienci czują się zagubieni na stronie sklepu?
  • Jakie rozwiązania poprawiają wygodę zakupów w sklepie i budują lojalność klienta?
  • Co sprawia, że klient chętnie wraca do sklepu?
Read more
no. 7/2018

Testujemy sklep: ipla.tv

ECOM_7_53.jpg
  • Jak serwis wypada na tle zagranicznych platform streamingowych?
  • W jaki sposób funkcjonuje w wersji mobilnej?
  • Co należy poprawić, aby był bardziej przyjazny użytkownikom?
Read more
no. 7/2018

Internetowe rozstrzyganie sporów

ECOM_7_61.jpg
  • Na czym polega pozasądowe rozwiązywanie sporów pomiędzy e-sprzedawcą a e-klientem?
  • Jak wygląda procedura rozstrzygania sporu za pośrednictwem platformy ODR?
  • Jakie korzyści niesie rejestracja e-sklepu na platformie ODR?
Read more
Open access no. 7/2018

Kongres E‑Commerce w Praktyce – II edycja

13-14.09.2018. w Hotelu Marriott Airport, w Warszawie odbędzie się druga edycja kongresu poświęconego zagadnieniom e-commerce. Miło nam poinformować, że objęliśmy wydarzenie patronatem medialnym. 

Read more
Open access On-line only no. 7/2018

Mobile Trends for E‑commerce 2018

logo_MTC_e_commerce_czerwone.png

Mobile Trends Conference for e-commerce to wyjątkowa edycja przygotowana specjalnie z myślą o całej branży sprzedaży internetowej! 13-14 września 2018 roku w Krakowie odbędzie się po raz pierwszy. Jej celem jest popularyzacja wykorzystania kanału mobile w e-commerce i edukacja, jak robić to właściwie. To jedyna konferencja, podczas której specjaliści branży e-commerce i mobile łączą siły, by omówić...

Read more
Open access On-line only no. 7/2018

Co sprawia, że Polacy kupują przez internet?

logo_MTC_e_commerce_czerwone.png

Potencjał urządzeń mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco doceniany, a one same są niedostatecznie zaangażowane w sprzedaż internetową. Powoli przestają być jednak jedynie instrumentami wykorzystywanymi do komunikacji interpersonalnej, w coraz większym stopniu stając się narzędziami, za pośrednictwem których ich użytkownicy dokonują zakupów.

Read more

Reklama