E-commerce & Digital Marketing 11/2019

ECOM_11.jpg

Efektywna obsługa e-klienta

Dokonując zakupów w sieci zauważyłam, że coraz częściej to nie cena stanowi dla mnie główne kryterium zakupowe. Liczy się również przejrzysty proces składania zamówienia, różne opcje dostawy i płatności, a także jakość obsługi klienta. Jak pokazują liczne badania – takich klientów jak ja jest coraz więcej. Również coraz więcej właścicieli e-sklepów dostrzega, że konkurowanie ceną po prostu się nie opłaca i lepiej postawić na ponadprzeciętną obsługę klienta. Na czym polega taka ponadprzeciętna obsługa? Piszemy o tym w Top temacie. Dowiecie się z niego również, jakie wskaźniki dotyczące obsługi klienta warto mierzyć, jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta, a także co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o niego walczyć. Czat to rozwiązanie stosowane już w wielu sklepach internetowych, jednak nie zawsze działa sprawnie. Komunikując się w ten sposób klient oczekuje odpowiedzi niemal natychmiast i jeśli jej nie otrzymuje, zazwyczaj idzie do innego sklepu. Czy stać cię na to, aby tracić klientów w ten sposób? Jeśli nie, musisz zadbać o wysoki standard obsługi również w tym kanale. Jak to zrobić? Przeczytasz o tym w artykule „Odpowiedź tu i teraz” Marka Bartnikowskiego.

14 września 2019 we wszystkich państwach UE zaczną obowiązywać nowe standardy techniczne dotyczące silnego uwierzytelniania klienta. Co prawda, adresowane są one do dostawców usług płatniczych, ale kształtują warunki rozwoju e-sprzedaży. Co warto w tym temacie wiedzieć? Zapraszam do lektury artykułu Bartosza Wojciechowskiego „E-płatności: silne uwierzytelnienie klienta” i całego numeru!

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Order this issue

Articles

no. 11/2019

Amazon: od czego zacząć?

ECOM_11_28.jpg
  • W jaki sposób przygotować swój e-commerce do sprzedaży na Amazonie?
  • Na co zwrócić uwagę podczas planowania sprzedaży na Amazonie?
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas wejścia na platformę?
Read more
no. 11/2019

Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?
Read more
no. 11/2019

Społeczność (potencjalnych) klientów

ECOM_11_40.jpg
  • W jaki sposób budować społeczność wokół e-biznesu i jak przełożyć to na sprzedaż?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać?
  • Które przykłady budowania społeczności wokół marki są warte naśladowania, a które niekoniecznie?
Read more
On-line only no. 11/2019

Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Read more
no. 11/2019

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more
no. 11/2019

Klient w centrum obsługi

ECOM_11_03.jpg
  • Na czym polega dobra obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie wskaźniki pokazujące poziom obsługi klienta w sklepie warto mierzyć?
  • Jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby zapewnić wysoki poziom obsługi klienta w każdym punkcie jego styku z firmą i w każdym momencie procesu sprzedażowego?
Read more
no. 11/2019

Efektywna obsługa: dobre praktyki

ECOM_11_09.jpg
  • Na czym polega efektywna obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta?
  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki efektywnej obsłudze klientów?
Read more
no. 11/2019

Badanie jakości obsługi

ECOM_11_14.jpg
  • Za pomocą jakich narzędzi badać jakość obsługi klienta w swoim e-sklepie?
  • W jaki sposób, opierając się na Sześciu Filarach Customer Experience, poprawić obsługę przed- i pozakupową?
  • Jak zrobić z klienta ambasadora e-sklepu?
Read more
no. 11/2019

Prokliencki model obsługi B2B

ECOM_11_19.jpg
  • Jak sprawić, aby w twojej firmie klient był ważniejszy od systemu?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć na platformie sprzedażowej, budując prokliencki system obsługi klienta?
  • Które z procesów związanych z obsługą klienta warto automatyzować, a które lepiej obsługiwać ręcznie?
Read more
Open access no. 11/2019

Napiwki w e-commerce

ECOM_11_24.jpg
  • Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem?
  • Jak wywołać efekt wow u klienta w czasach szumu informacyjnego?
  • Co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o nie walczyć?
Read more
no. 11/2019

Odpowiedź tu i teraz

ECOM_11_50.jpg
  • Którzy użytkownicy wolą kontaktować się z obsługą e-sklepu przez czat?
  • W jaki sposób zadbać o wysoki standard obsługi klienta przez czat?
  • Jakie funkcje czatu warto stosować, aby zoptymalizować efektywność pracy konsultantów?
Read more
no. 11/2019

Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?
Read more
On-line only no. 11/2019

Niemiecki EBAY - naturalny kierunek polskiego e-commerce

Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Read more
no. 11/2019

Już niedługo największe spotkanie branży retail w Polsce!

retail_900x900_reklama_fb_3.png

Retail Challenge Poland 2020 to strategiczne forum liderów sektora, które odbędzie się w dniach 11-12 września 2019 w Warszawie. W programie aż 10 specjalistycznych sesji tematycznych, podczas których odpowiemy na wyzwania jakie stoją przed decydentami branży handlowej, m.in. marketerami, logistykami, HR-owcami. Formuła spotkania zakłada wspólną dla wszystkich uczestników sesję plenarną, a potem...

Read more
On-line only no. 11/2019

Sprzedaż transgraniczna a RODO

  • Jakie obowiązki ciążą na e-sprzedających jako administratorach danych osobowych w związku ze sprzedażą na terenie UE?
  • Jak sprzedający może poradzić sobie z transferem danych osobowych klientów poza UE?
  • Kiedy podmiot danych może wyrazić zgodę na ich transfer poza UE?
Read more
no. 11/2019

E‑płatności: silne uwierzytelnienie klienta

ECOM_11_74.jpg
  • Czym jest silne uwierzytelnianie klienta w świetle nowych Standardów Technicznych?
  • Na czym polega nowy standard EMV 3DS 2.0, usprawniający e-płatności?
  • Jak nowe Standardy Techniczne wpływają na działalność e-sprzedawców w zakresie usług płatniczych?
Read more
no. 11/2019

Kiedy e-sklep jest rentowny?

ECOM_11_56.jpg
  • Jakie są najważniejsze koszty prowadzenia sklepu internetowego?
  • Na jakie wskaźniki rentowności warto szczególnie zwracać uwagę w e-commerce?
  • Jak weryfikować koszty marketingu i pozyskania klienta?
Read more
no. 11/2019

Testujemy sklep: peek-cloppenburg.pl

ECOM_11_60.jpg
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
  • Co sprawia, że można postawić go za wzór firmom, które dopiero wchodzą w e-commerce?
  • Jak sklep sprawdza się w wersji mobilnej?
Read more
no. 11/2019

AMAZON: być czy nie być?

  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?
Read more
no. 11/2019

Konferencja I ♥️ Commerce - poznaj nowe oblicze handlu!

600x400-commerce.png

Już 10 maja w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się konferencja I ♥️ Commerce, podczas której będzie można poznać najnowsze trendy w handlu, zarówno w sferze online, jak i w klasycznej sprzedaży. Organizatorem wydarzenia jest sprawny.marketing.

Read more
Open access no. 11/2019

Jak zminimalizować wysiłek klienta?

Thulium.png

Kim jest lojalny klient? To orędownik naszej marki, osoba, która wróci do sklepu i poleci go znajomym. Jak ekspert marketingu online Neil Patel, powracający klienci wydają 67% więcej niż nowi, a klienci, którzy dokonali zakupu co najmniej 10 razy, polecają firmę średnio kolejnym 7 osobom. A jednak zbudowanie z klientem trwałej relacji  to dla wielu firm nie lada wyzwanie.

Read more
Open access On-line only no. 11/2019

eTradeShow – targi dla e-commerce

eTradeShow.jpg

Prowadzisz działalność online? Szukasz skutecznych i sprawdzonych rozwiązań dla Twojego sklepu internetowego? Targi eTrade Show to wydarzenie, gdzie poznasz najnowsze trendy branży e-commerce, nawiążesz wartościowe relacje biznesowe oraz zdobędziesz wartościową wiedzę o e-commerce.

Read more
Open access On-line only no. 11/2019

E‑mail dziś i jutro ‑ indywidualny, interaktywny, interesujący

Julia Janssen-Holldiek.jpg

Szczyt CSA 2019 w Kolonii - „E-Mail just for you” większą relewancją i doświadczeniem użytkownika

Read more

Advertisement