E-commerce & Digital Marketing 10/2019

ECOM_10.jpg

Mobilna strona e-commerce

Kolejne badania pokazują, że coraz więcej klientów podczas e-zakupów, nawet jeśli nie kończy transakcji na smartfonie, korzysta z niego na którymś z etapów procesu zakupowego. Mimo to wielu właścicieli e-sklepów zdaje się ignorować ten fakt. A tymczasem trend ten będzie ulegał tylko wzmocnieniu, dlatego responsywna strona to podstawa. To jednak nie wystarczy. Ważne jest również wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów mobilnych, o czym piszmy w Top temacie. Z artykułów, które dla was przygotowaliśmy, dowiecie się m.in. na jakie elementy zwrócić uwagę, dostosowując stronę sklepu do potrzeb m-klientów, dlaczego warto pomyśleć o własnej aplikacji oraz jak przygotować mailing mobile friendly.

Dwa tygodnie temu wysłałam poprzez Messengera zapytanie dotyczące oferty do jednego z e-sklepów. Messenger obsługiwany jest przez bota, który jednak nie działa zbyt dobrze. Prawdopodobnie nikt nie sprawdza pytań z tego kanału, wychodząc z założenia, że bot wystarczy, więc nie doczekałam się odpowiedzi. Efekt? Skierowałam swoje pytanie do konkurencji. Dlaczego o tym wspominam? Bo lead response time jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na sprzedaż. W jaki sposób mierzyć ten wskaźnik i jak poprawić szybkość odpowiedzi na zapytania klientów? O tym w artykule „Sztuka niemarnowania leadów” Ilony Hanzel.

Geoblokowanie – wygodne w niektórych sytuacjach z punktu widzenia sprzedawców – od 3 grudnia 2018 r. jest zakazane. Co to w praktyce oznacza dla sklepów internetowych? Jakie wyjątki od tej zasady przewidują przepisy? Zachęcam do lektury artykułu „Koniec geoblokowania” Katarzyny Pośpiech-Białas.

Zapraszam również do kontaktu z nami – dajcie znać, jak wam się podobał numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekamy na wasze opinie!

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Order this issue

Articles

no. 10/2019

USP w e‑commerce

ECOM_10_32.jpg
  • Czym jest USP i jak wpływa na postrzeganie marki przez klienta?
  • W jaki sposób firmy wykorzystują USP do budowania swojej pozycji na tle konkurencji?
  • Jak wdrożyć USP w swoim e-sklepie?
Read more
no. 10/2019

Sztuka niemarnowania leadów

ECOM_10_37.jpg
  • Czym jest lead response time i jak wpływa na sprzedaż?
  • W jaki sposób mierzyć lead response time?
  • Jak poprawić szybkość odpowiedzi na zapytania klientów?
Read more
no. 10/2019

Szanuj czas Googlebota

ECOM_10_41.jpg
  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?
Read more
no. 10/2019

Allegro a własny sklep internetowy

ECOM_10_47.jpg
  • Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?
Read more
Open access no. 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Read more
no. 10/2019

Dostawa na miarę potrzeb

ECOM_10_58.jpg
  • Czego oczekują klienci w zakresie dostawy przesyłek?
  • Jak z tymi oczekiwaniami radzą sobie największe firmy na świecie?
  • W jaki sposób polski e-commerce mierzy się z nowymi trendami w zakresie dostawy?
Read more
On-line only no. 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Read more
no. 10/2019

M‑commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?
Read more
no. 10/2019

CX/UX w m‑commerce

ECOM_10_08.jpg
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
Read more
no. 10/2019

Jak płacą mobilni?

ECOM_10_14.jpg
  • Co utrudnia zakupy klientom mobilnym?
  • Jakie rozwiązania płatnicze są najpopularniejsze w m-commerce?
  • Jak zadbać o m-klientów w kontekście płatności?
Read more
no. 10/2019

Mailing mobile friendly

ECOM_10_18.jpg
  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?
Read more
no. 10/2019

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Read more
no. 10/2019

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more
no. 10/2019

Prawo autorskie w e‑sklepie

ECOM_10_69.jpg
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
Read more
no. 10/2019

Koniec geoblokowania

ECOM_10_74.jpg
  • Jakie podmioty objęte są ochroną przed geoblokowaniem?
  • Kiedy można klienta przekierować do alternatywnej wersji interfejsu internetowego?
  • W jaki sposób geoblokowanie wpłynie na warunki transakcji płatniczych?
Read more
no. 10/2019

Osobowo czy procesowo?

ECOM_10_54.jpg
  • Jak sposób obsługi klienta wpływa na sprzedaż w e-sklepie?
  • Na czym polega osobowa obsługa klienta i jakie może mieć skutki?
  • Czym procesowa obsługa klienta różni się od osobowej i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Read more
no. 10/2019

Testujemy sklep: ezakupy.tesco.pl

ECOM_10_62.jpg
  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak funkcjonuje sklep w wersji mobilnej?
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
Read more
no. 10/2019

Golden Marketing Conference już w marcu w Poznaniu!

GMC.jpg

Golden Marketing Conference to dwudniowe wydarzenie skierowane do Top Managementu – członków zarządu, dyrektorów marketingu oraz osób decyzyjnych w zakresie strategii rozwoju marki. Specjalna formuła oparta na długich prelekcjach na najwyższym, światowym poziomie oraz inspirujący networking w specjalnie przygotowanej strefie kuluarowej, stworzą przełomowy event o dużym potencjale biznesowym.

Read more
Open access On-line only no. 10/2019

Szczyt CSA 2019: Rozwój marketingu e‑mailowego

180419_csa.jpg

 

Sukces poprzez standaryzację i indywidualność - eksperci na szczycie CSA 2019 w Kolonii poświęconemu technicznym i prawnym aspektom marketingu e-mailowego.

Read more
Open access On-line only no. 10/2019

E‑commerce Summit już 29 maja ‑ zarejestruj swój udział bezpłatnie!

Summit2.jpg

Cyfrowe środowisko znacząco zmieniło sposób prowadzenia biznesu. Konferencja E-commerce Summit, pomoże Ci pozostać w czołówce sprzedaży detalicznej online i opracować najbardziej skuteczną strategię dla swojej firmy.

Read more

Advertisement