Szybki rozwój rynku e-commerce

E-commerce jest szybko rozwijającym się rynkiem, na którym powstaje wiele wartościowych narzędzi online – od e-Sklepów (shoplo.com, sky-shop.pl itp), przez platformy do zarządzania sprzedażą wielokanałową (baselinker.com, erpbox.pl), firmy kurierskie (furgonetka.pl), po analitykę okołosprzedażową i automatyczne modyfikowanie ofert (zmiany kursów walut, zmiana cen przez konkurencję, wzmianki o twojej firmie w social mediach - liveprice.pl, brand24.pl). Do tego dochodzą liczne marketplace’y, które starają się jak najbardziej wyjść do klienta i ułatwić mu wybór oferty i sprzedaż. Z drugiej strony rygory prawne i krytyczność działania głównych procesów przedsiębiorstwa powodują, że bardzo szerokie zastosowanie mają popularne już od lat systemy fakturujące, nazywane bardziej technicznie ERP (ang. Enterprise Resource Planning), które skupiają się na operacyjnej stronie przedsiębiorstwa.

Ekosystem e-commerce dla ERP

Oprogramowanie fakturujące (jak np. Insert Subiekt GT, Comarch Optima ERP, WAPRO Mag – dawny Wf-Mag) nie pozwala na łatwy dostęp do szerokiego świata e-commerce. Część rozwiązań sprzedażowych umożliwia integrację z określoną platformą e-Sklepu (np. Comarch ERP Optima wraz z Comarch e-Sklep, czy Sello wraz Subiekt GT). Również część systemów fakturujących posiada kilka swoich modułów zewnętrznych, integrujących konkretny program fakturujący z docelowymi e-Sklepami. Co jednak, jeżeli chcę skorzystać ze wszystkich dobrodziejstw ekosystemu e-commerce? Pozostawić sobie dowolność w wyborze platformy dla e-Sklepu? Zdecydować się np. na sky-shop lub shoplo, ale handlować również na Amazon, Allegro, eBay lub przy wykorzystaniu platform do zarządzania sprzedażą internetową, takich jak BaseLinker, ErpBox, Plentymarkets? Dodatkowo chcę mieć możliwość integracji z platformami do obsługi usług kurierskich (furgonetka.pl) oraz podpiąć monitoring i automatyzację cen przy wykorzystaniu LivePrice. Wszystkie te systemy muszą komunikować się z programem fakturującym, który wymusza regulacje prawne oraz ewidencjonuje całą gospodarkę magazynową.

Potrzeba automatyzacji procesów sprzedaży w sklepie internetowym

Ponieważ często firmy mają tysiące lub dziesiątki tysięcy produktów i obsługują setki zamówień dziennie, to automatyzacja procesu przesyłania produktów, stanów magazynowych oraz zamówień jest nieunikniona. Jeśli dopiero planujemy wejście na szerokie rynki, gdzie czeka nas fala zamówień lub jesteśmy tam już jedną nogą (np. zatrudniając 4 osoby tylko do przepisywania zamówień), wówczas zaczynamy myśleć o automatyzacji. Bogactwo ekosystemu e-commerce powoduje, że najczęściej przedsiębiorcy posiadają kilka lub kilkanaście kont na różnych platformach. Tylko zastosowanie multi-integracji daje nam możliwość sprawnego poruszania się po tak bogatej infrastrukturze.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 16/2020

Cloud is the limit? Czyli o rozwiązaniach chmurowych w branży e‑commerce

ECOM_16_62.jpg
  • Jak epidemia koronawirusa wpływa na podejście branży e-commerce do rozwiązań chmurowych?
  • Jakie są przewagi chmury nad stacjonarnymi serwerami?
  • Kiedy warto skorzystać z rozwiązań typu SaaS?
Czytaj więcej

Na jak długo starczy nam gotówki? Zarządzanie cash flow w branży e‑commerce

ECOM_16_4.jpg
  • Dlaczego w obliczu kryzysu wywołanego przez COVID-19 płynność finansowa warunkuje decyzje biznesowe?
  • Jak zarządzać planowanymi wpływami i wydatkami, aby być w stanie na bieżąco regulować zobowiązania?
  • Jak wykorzystać analizę scenariuszy do podejmowania decyzji dotyczących przyszłości?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 16/2020

Kiedy migrować sklep internetowy? ‑ 7 znaków rozpoznawczych

  • Jakie symptomy powinny zmusić właściciela e-commerce do przeniesienia sklepu na inny system?
  • Jakie błędy uniemożliwiają lub utrudniają zakupy?
  • Jakiego systemu należy szukać, aby był optymalnie dopasowany do potrzeb firmy?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama