Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

strix_logo.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?

Wzrost popularności zakupów online przez smartfony czy tablety następuje w niezwykle szybkim tempie. To szansa dla firm, które swobodnie poruszają się w tym środowisku i jednocześnie ryzyko dla tych, które mobilne rozwiązania odsunęły nieco na bok. Zwiększenie sprzedaży bezpośrednio przez mobile stanowi obecnie jedno z największych wyzwań branży e-commerce.

Ostatni raport firmy Criteo „The State of Mobile Commerce” pokazuje, że globalny trend zakupów poprzez urządzenia mobilne rośnie w siłę z każdym kolejnym rokiem. Przybywa też użytkowników z niemal nieustannym dostępem do sieci. W pierwszym kwartale 2017 r. liderem w udziale aplikacji mobilnych w sprzedaży na rynku e-commerce była Ameryka Północna. Według badań aż 67% klientów z tego regionu kupowało przy pomocy urządzeń mobilnych, z czego 23% korzystało podczas zakupów z przeglądarki, a 44% z aplikacji mobilnych. Tylko 33% z nich rozpoczęło i zakończyło transakcję na komputerze stacjonarnym.

Przyjrzyjmy się też innym częściom świata. Afrykę i Bliski Wschód możemy traktować jako zwierciadło, które pokazuje nam przyszłość całego e-commerce. A w regionie tym aktualnie widzimy wzrosty. W czwartym kwartale 2017 r. liczba transakcji na urządzeniach mobilnych podniosła się aż o 33% w porównaniu do 2016 r. Zakupy mobilnie robiło już 42% użytkowników – 21% z nich korzystało przy tym z przeglądarki. Tylko 37% klientów kupowało online przy pomocy desktopu.

Podobnie zachowują się konsumenci z Ameryki Środkowej i Południowej – wzrost transakcji z udziałem urządzeń mobilnych wyniósł w tym samym czasie 37%. W Europie na pierwszym miejscu pod względem zakupów na urządzeniach mobilnych jest Szwecja (60% użytkowników), na drugim Norwegia (57%), na trzecim Wielka Brytania (55%). Polska pojawia się w tym rankingu na przedostatnim miejscu – zakupy przez urządzenia mobilne robi 33% Polaków.

Statystyki nie kłamią, dlatego już dziś właściciele sklepów muszą rozwijać i usprawniać swoje mobilne kanały sprzedaży, które stanowią doskonałe uzupełnienie strategii marketingowej i omnichannel. Sprawdźmy, jak robią to najwięksi gracze na światowym rynku e-commerce.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Czytaj więcej

M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?
Czytaj więcej

CX/UX w m-commerce

ECOM_10_08.jpg
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama