• Czy warto inwestować w content marketing?
  • Dlaczego tak niewiele blogów na siebie zarabia?
  • Po czym poznać dobrą treść?
Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B

Internet zalał content. Na każdym kroku spotykamy mniej lub bardziej wartościowe treści. Copywriterzy mają pełne ręce roboty, ale mimo ich wysiłków niewiele firm notuje zwrot z inwestycji w content marketing. Z czego to wynika i gdzie popełniają błąd?

Czym jest content marketing?

Jego zadaniem jest pozyskiwanie klientów za pomocą przydatnych lub atrakcyjnych treści, które mają zainteresować konkretną grupę odbiorców. Osobiście jestem jego wielkim zwolennikiem. Większość klientów mojej firmy pochodzi właśnie z tego źródła. Daje mi to możliwość pracy z osobami, które samodzielnie szukają rozwiązania problemu, a zatem skuteczność mojej sprzedaży jest dużo wyższa niż w przypadku innych źródeł. Dodatkowo, treści, które wytwarzam raz, pracują przez bardzo długi czas, przynosząc leady. Aktualna strategia mojej firmy kładzie duży nacisk na tworzenie wartościowych treści.

Czy content marketing działa?

Na to pytanie często próbuje odpowiedzieć mocodawca, który właśnie stoi przed decyzją o zainwestowaniu w content marketing. Na szczęście dość łatwo udowodnić skuteczność tej metody. Sposób kupowania znacząco zmienił się w ciągu ostatnich lat. Wielu z nas przyzwyczaiło się, że nosi w kieszeni urządzenie, które w zaledwie kilka minut daje dostęp do większości wiedzy na świecie. Ta jedna prosta zmiana bardzo wpłynęła na to, w jaki sposób podejmujemy decyzje zakupowe. Dzisiaj 78% kupujących w sektorze B2B zaczyna proces od wyszukania informacji o produkcie lub usłudze w Google1. Co więcej, klient na samodzielny research w Internecie poświęca aż 27% czasu procesu zakupowego, podczas gdy na kontakt z handlowcami jedynie 17%2.

Dwa przytoczone badania pokazują, że dzisiejszy konsument pragnie być samodzielny. Wszystko po to, żeby ominąć handlowca, któremu klienci zazwyczaj nie do końca wierzą. Podsumowując, jeżeli kupujący są samodzielni, a treści mojej konkurencji lepsze lub bardziej dostępne, to właśnie oni będą edukować mojego potencjalnego kontrahenta i prowadzić go po ścieżce zakupowej. Moje doświadczenie pokazuje, że jeżeli mój content rzeczywiście pomoże klientowi, to najprawdopodobniej skontaktuje się on właśnie ze mną.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 44/2019

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 24/2022

Słowo pisane w erze TikToka ‑ jak dopasować treść do przekazu?

  • Jak kreować treści pisane w erze TikToka, czyli wideo, aby dotrzeć do odbiorców?
  • Jakie pytania należy sobie zadać, zanim zaczniemy tworzyć marketingowy opis naszego produktu/usługi?
  • Jak stworzyć content, który nie tylko przyciągnie, ale również zatrzyma odbiorcę na dłużej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 24/2022

Kierunek strategii dla e‑commerce ‑ live shopping i shoppable wideos

  • Jak zakupy na żywo zmieniły sprzedaż?
  • Jakie są trzy podstawowe miejsca, gdzie marki mogą komunikować się z klientami w formule live commerce?
  • W jaki sposób różne marki wykorzystują live shopping?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.