Recepta na phishing

Tylko on-line nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

csa_logo.jpg
  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?

Kiedy w naszej skrzynce pocztowej pojawią się pozornie autentyczne e-maile od banku, firmy kurierskiej lub logistycznej, które pod jakimś pretekstem chcą uzyskać nasze dane osobowe, padliśmy ofiarą ataku phishingowego. Atak groźny jest nie tylko dla nas, ale również dla naszej firmy.

Liczba alarmów wywołanych systemami antyphishingowymi Kasperski Lab wzrosła w roku 2017 o prawie 60% w stosunku do roku poprzedniego. Tylko w I kwartale 2017 roku systemy antyphishingowe zablokowały 51.3 miliona ataków na całym świecie1. Atak phishingowy szkodzi nie tylko adresatowi, który być może ujawni swoje dane osobowe czy bankowe, ale przede wszystkim szkodzi reputacji właściciela domeny, pod którą mógł podszyć się haker. Któż zaufa właścicielowi, który na tyle niewystarczająco dba o bezpieczeństwo swej domeny, że ktoś obcy może podszyć się pod nią i za pomocą oszustwa pozyskiwać dane od nieostrożnych adresatów. Przy pomocy specyfikacji DMARC można skutecznie chronić się przed nadużyciami własnego znaku towarowego. Ale czy w świetle RODO wolno to robić?

Co to jest DMARC i jak funkcjonuje?

DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) to system do wykrywania i zapobiegania fałszerstwom poczty elektronicznej, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą kontrolować nadużycia polegające na wykorzystywaniu ich adresu e-mailowego jako nadawcy przez osoby do tego nieuprawnione. Uzupełnia on dwie od dawna stosowane technologie: SPF (Sender Policy Framework) i DKIM (DomainKeys Identified Mail). SPF określa, z jakich serwerów może zostać wysłana poczta z danej domeny, a sygnatura DKIM potwierdza, że wiadomość faktycznie pochodzi od określonego nadawcy. DMARC dokładnie definiuje zasady funkcjonowania serwera pocztowego adresata, który otrzyma wiadomość nieuwierzytelnioną przez SPF czy DKIM.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Strategia rozwoju i utrzymania wyszukiwarki ‑ case study

ECOM_15_65.jpg
  • Dlaczego statystycznie 80% wyszukiwań kończy się niepowodzeniem i wyświetleniem nietrafionych produktów?
  • Jak zadbać o dobre doświadczenia klienta w e-commerce?
  • Od czego zależy sukces inwestycji w technologię wyszukiwania?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2020

Automatyzacja magazynów w branży e‑commerce

mip_2_48.jpg

Polska znajduje się wśród krajów o najwyższej dynamice wzrostu sektora e-commerce. Szacunki na rok 2019 mówią o osiągnięciu pułapu 45, a nawet 50 miliardów złotych w handlu online, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2019” już 62% internautów robi zakupy w Internecie.

Czytaj więcej

Wyszukiwarka, która zwiększa szansę konwersji

ECOM_14_60.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce?
  • Jak polskie sklepy wypadają na tle europejskich?
  • Jak powinna działać i wyglądać wyszukiwarka w e-sklepie?
  • Jaka będzie przyszłość wyszukiwarek?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama