• W jaki sposób zwiększyć sprzedaż, wykorzystując chatbota?
  • Kiedy chatbot sprawdza się jako asystent i doradca klienta?
  • Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu chatbota?
Porozmawiaj z botem

Zastosowanie chatbotów w sprzedaży i obsłudze klienta jest coraz powszechniejsze. Poniżej przedstawiono kilka ciekawych pomysłów, jak wykorzystać chatbota do obsługi w swoim e-sklepie.

Chatbot to oprogramowanie, z którym można prowadzić konwersację przez Internet, aby zdobyć potrzebne informacje lub w celach rozrywkowych. Można np. zapytać chatbota o pogodę dla danego miasta, aby już po chwili otrzymać odpowiednie informacje, bez konieczności pobierania i instalowania aplikacji pogodowej. Istnieją też bardziej zaawansowane chatboty. W Indiach można skorzystać z banku Digibank, w którym na pytania klientów w większości odpowiadają chatboty. Mają one w bazie już kilka tysięcy zapytań i gotowych odpowiedzi. Można np. wydać polecenie „Zapłać Rafałowi 30 dolarów za naprawę” i chatbot wykona przelew na 30 dolarów o tytule „za naprawę”, wysyłając pieniądze Rafałowi (przy założeniu, że na liście przelewów wzorcowych mamy tylko jednego Rafała).

Niemiecka firma 30 Seconds to Fly wykorzystuje chatboty do rezerwowania przelotów, a sieć Burger King do składania zamówień. Do 2019 roku aż 20 procent interakcji realizowanych ze smartfonów ma wykorzystywać VPA, czyli wirtualnych asystentów personalnych (ang. virtual personal assistants) – przewiduje Gartner w swoim raporcie z 2016 roku1. Najpopularniejsze VPA to obecnie Apple Siri oraz Google Now, które oferują szerokie możliwości (np. znalezienia wybranych informacji), ale chatboty również wpisują się w tę kategorię. Z badania Gartnera zrealizowanego w czwartym kwartale 2016 roku na terenie Stanów Zjednoczonych, Chin i Wielkiej Brytanii wśród 3021 konsumentów wynika, że ponad 37 procent korzysta z VPA co najmniej raz każdego dnia.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 20/2021

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Analizując dane sprzedażowe może okazać się, że staniemy przed koniecznością wyliczenia różnego rodzaju wskaźników czy parametrów (np. premię dla pracowników uzależnioną od różnego rodzaju kryteriów). Na szczęście do wielu takich obliczeń nie potrzebujemy żadnych skomplikowanych funkcji Excela, wystarczą nam do tego stosunkowo proste formuły.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 20/2021

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e‑commerce!

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e-commerce!

E-commerce i zwiększona dostępność produktów online sprawiły, że konsumenci stali się bardziej świadomi swojej pozycji na rynku. Są przez to dużo bardziej wymagający. Jakie technologie najlepiej radzą sobie ze sprostaniem wymaganiom nowoczesnego klienta?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.