Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Dlaczego Niemcy?

Z kilku powodów. Przede wszystkim znaczenie ma tu geograficzna bliskość, która ułatwia realizację procesów e-commerce przez rodzimych operatorów logistycznych, a to przekłada się na niższe koszty dla klienta.

Poza tym Niemcy to duży i zamożny rynek. Szacuje się, że w do końca roku 2019 osiągnie on wartość  57,8 miliarda EURO. Tendencja wzrostowa widoczna jest od lat.

Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-will-grow-to-57-8-billion-in-2019/?fbclid=IwAR3L3-PsBfxpy25Ts8Sn13QkFBEKz4diySyZmoVrjeGxHqe4_XFqbW8xKG4, dostęp: 10.06.2019 r.

Wejście na niemiecki rynek to inwestycja

Jest to oczywiście inwestycja, która wiąże się z określonymi nakładami. Wymaga stworzenia dedykowanego narzędzia sprzedaży w języku niemieckim, jakim jest sklep internetowy. Musi on być dostosowany do obowiązujących regulacji prawnych. Konieczne jest też zatrudnienie obsługi sklepu, która będzie sprawnie komunikować się w języku klienta i realizować działania logistyczne. Przy dużej skali działalności na krajowym rynku te wydatki można łatwo sfinansować z bieżących zysków. Co jednak, kiedy skala krajowej sprzedaży nie jest duża na tyle, by finansować ekspansję?

Kiedy inwestycja przerasta możliwości

Czy brak znacznych środków inwestycyjnych zamyka dostęp do tego rynku? Nie koniecznie. Pierwsze kroki na zagranicznych rynkach można realizować przez platformy sprzedażowe, tzw. marketplace’y. Dostęp do nich nie wymaga dużej inwestycji. Konta firmowe na takich platformach wymagają zdecydowanie niższych nakładów niż budowa własnego sklepu internetowego i jego promocja.

Problemem pozostaje znajomość języka niemieckiego i dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy mogliby prowadzić obsługę klienta i logistykę takiego sklepu.

Tutaj rozwiązanie oferuje EUROCOMMERCE – operator logistyczny z Zielonej Góry. Centrum logistyczne od kilku lat wspiera polskich przedsiębiorców w logistyce e-commerce na rynku niemieckim. Od 2019 roku uruchomiło także dodatkową usługę: wsparcie sprzedaży w Niemczech. Co dokładnie obejmuje wsparcie?

Logistyka i obsługa sprzedaży w jednym miejscu

EUROCOMMERCE zbudowało zespół ekspertów, którzy pomagają sprzedawcom z Polski w działaniach na niemieckim ebay’u oraz w wypełnieniu wymagań niemieckiego rozporządzenia gospodarki odpadami Verpack G. Kolejnym krokiem będzie rozszerzenie obsługi także o niemiecką platformę Amazon.

Łącząc logistykę i obsługę sprzedaży EUROCOMMERCE pozwala sprzedawcy na szybką realizację zleceń i w pełni profesjonalną obsługę niemieckich klientów. Zapewnia obsługę klienta w jego języku, niemiecki adres do wysyłki i zwrotów zamówień, etykietę kurierską wyglądającą jak niemiecka.

Kompleksowe wsparcie pozwala nawet najmniejszym sklepom działać międzynarodowo. Problemy z zatrudnianiem pracowników, nie tylko w obszarze obsługi klienta, ale też w magazynie, przestają dotyczyć właściciela sklepu. Płaci za faktycznie wykonane czynności logistyczne i obsługę sklepu, otrzymując fakturę kosztową.

Interesujące? Sprawdź zakres obsługi sprzedaży na ebay.de

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Machine learning w e-commerce

ECOM_12_78.jpg
  • Na czym polega machine learning i dlaczego staje się coraz popularniejszy?
  • W jaki sposób można zastosować machine learning w e-commerce?
  • Od czego zacząć, jeśli chcemy wdrożyć machine learning w swoim sklepie?
Czytaj więcej

Wytycz drogę robotowi

ECOM_12_75.png
  • Czym jest sitemapa i jak wpływa na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce?
  • Jak wygenerować sitemapę dla swojego sklepu?
  • Jakie błędy najczęściej pojawiają się w sitemapach?
Czytaj więcej

Już niedługo największe spotkanie branży retail w Polsce!

retail_900x900_reklama_fb_3.png

Retail Challenge Poland 2020 to strategiczne forum liderów sektora, które odbędzie się w dniach 11-12 września 2019 w Warszawie. W programie aż 10 specjalistycznych sesji tematycznych, podczas których odpowiemy na wyzwania jakie stoją przed decydentami branży handlowej, m.in. marketerami, logistykami, HR-owcami. Formuła spotkania zakłada wspólną dla wszystkich uczestników sesję plenarną, a potem podział na dopasowane do potrzeb uczestników sesje równoległe.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama