Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Dlaczego Niemcy?

Z kilku powodów. Przede wszystkim znaczenie ma tu geograficzna bliskość, która ułatwia realizację procesów e-commerce przez rodzimych operatorów logistycznych, a to przekłada się na niższe koszty dla klienta.

Poza tym Niemcy to duży i zamożny rynek. Szacuje się, że w do końca roku 2019 osiągnie on wartość  57,8 miliarda EURO. Tendencja wzrostowa widoczna jest od lat.

Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-will-grow-to-57-8-billion-in-2019/?fbclid=IwAR3L3-PsBfxpy25Ts8Sn13QkFBEKz4diySyZmoVrjeGxHqe4_XFqbW8xKG4, dostęp: 10.06.2019 r.

Wejście na niemiecki rynek to inwestycja

Jest to oczywiście inwestycja, która wiąże się z określonymi nakładami. Wymaga stworzenia dedykowanego narzędzia sprzedaży w języku niemieckim, jakim jest sklep internetowy. Musi on być dostosowany do obowiązujących regulacji prawnych. Konieczne jest też zatrudnienie obsługi sklepu, która będzie sprawnie komunikować się w języku klienta i realizować działania logistyczne. Przy dużej skali działalności na krajowym rynku te wydatki można łatwo sfinansować z bieżących zysków. Co jednak, kiedy skala krajowej sprzedaży nie jest duża na tyle, by finansować ekspansję?

Kiedy inwestycja przerasta możliwości

Czy brak znacznych środków inwestycyjnych zamyka dostęp do tego rynku? Nie koniecznie. Pierwsze kroki na zagranicznych rynkach można realizować przez platformy sprzedażowe, tzw. marketplace’y. Dostęp do nich nie wymaga dużej inwestycji. Konta firmowe na takich platformach wymagają zdecydowanie niższych nakładów niż budowa własnego sklepu internetowego i jego promocja.

Problemem pozostaje znajomość języka niemieckiego i dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy mogliby prowadzić obsługę klienta i logistykę takiego sklepu.

Tutaj rozwiązanie oferuje EUROCOMMERCE – operator logistyczny z Zielonej Góry. Centrum logistyczne od kilku lat wspiera polskich przedsiębiorców w logistyce e-commerce na rynku niemieckim. Od 2019 roku uruchomiło także dodatkową usługę: wsparcie sprzedaży w Niemczech. Co dokładnie obejmuje wsparcie?

Logistyka i obsługa sprzedaży w jednym miejscu

EUROCOMMERCE zbudowało zespół ekspertów, którzy pomagają sprzedawcom z Polski w działaniach na niemieckim ebay’u oraz w wypełnieniu wymagań niemieckiego rozporządzenia gospodarki odpadami Verpack G. Kolejnym krokiem będzie rozszerzenie obsługi także o niemiecką platformę Amazon.

Łącząc logistykę i obsługę sprzedaży EUROCOMMERCE pozwala sprzedawcy na szybką realizację zleceń i w pełni profesjonalną obsługę niemieckich klientów. Zapewnia obsługę klienta w jego języku, niemiecki adres do wysyłki i zwrotów zamówień, etykietę kurierską wyglądającą jak niemiecka.

Kompleksowe wsparcie pozwala nawet najmniejszym sklepom działać międzynarodowo. Problemy z zatrudnianiem pracowników, nie tylko w obszarze obsługi klienta, ale też w magazynie, przestają dotyczyć właściciela sklepu. Płaci za faktycznie wykonane czynności logistyczne i obsługę sklepu, otrzymując fakturę kosztową.

Interesujące? Sprawdź zakres obsługi sprzedaży na ebay.de

 

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?
Read more

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama