Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Dlaczego Niemcy?

Z kilku powodów. Przede wszystkim znaczenie ma tu geograficzna bliskość, która ułatwia realizację procesów e-commerce przez rodzimych operatorów logistycznych, a to przekłada się na niższe koszty dla klienta.

Poza tym Niemcy to duży i zamożny rynek. Szacuje się, że w do końca roku 2019 osiągnie on wartość  57,8 miliarda EURO. Tendencja wzrostowa widoczna jest od lat.

Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-will-grow-to-57-8-billion-in-2019/?fbclid=IwAR3L3-PsBfxpy25Ts8Sn13QkFBEKz4diySyZmoVrjeGxHqe4_XFqbW8xKG4, dostęp: 10.06.2019 r.

Wejście na niemiecki rynek to inwestycja

Jest to oczywiście inwestycja, która wiąże się z określonymi nakładami. Wymaga stworzenia dedykowanego narzędzia sprzedaży w języku niemieckim, jakim jest sklep internetowy. Musi on być dostosowany do obowiązujących regulacji prawnych. Konieczne jest też zatrudnienie obsługi sklepu, która będzie sprawnie komunikować się w języku klienta i realizować działania logistyczne. Przy dużej skali działalności na krajowym rynku te wydatki można łatwo sfinansować z bieżących zysków. Co jednak, kiedy skala krajowej sprzedaży nie jest duża na tyle, by finansować ekspansję?

Kiedy inwestycja przerasta możliwości

Czy brak znacznych środków inwestycyjnych zamyka dostęp do tego rynku? Nie koniecznie. Pierwsze kroki na zagranicznych rynkach można realizować przez platformy sprzedażowe, tzw. marketplace’y. Dostęp do nich nie wymaga dużej inwestycji. Konta firmowe na takich platformach wymagają zdecydowanie niższych nakładów niż budowa własnego sklepu internetowego i jego promocja.

Problemem pozostaje znajomość języka niemieckiego i dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy mogliby prowadzić obsługę klienta i logistykę takiego sklepu.

Tutaj rozwiązanie oferuje EUROCOMMERCE – operator logistyczny z Zielonej Góry. Centrum logistyczne od kilku lat wspiera polskich przedsiębiorców w logistyce e-commerce na rynku niemieckim. Od 2019 roku uruchomiło także dodatkową usługę: wsparcie sprzedaży w Niemczech. Co dokładnie obejmuje wsparcie?

Logistyka i obsługa sprzedaży w jednym miejscu

EUROCOMMERCE zbudowało zespół ekspertów, którzy pomagają sprzedawcom z Polski w działaniach na niemieckim ebay’u oraz w wypełnieniu wymagań niemieckiego rozporządzenia gospodarki odpadami Verpack G. Kolejnym krokiem będzie rozszerzenie obsługi także o niemiecką platformę Amazon.

Łącząc logistykę i obsługę sprzedaży EUROCOMMERCE pozwala sprzedawcy na szybką realizację zleceń i w pełni profesjonalną obsługę niemieckich klientów. Zapewnia obsługę klienta w jego języku, niemiecki adres do wysyłki i zwrotów zamówień, etykietę kurierską wyglądającą jak niemiecka.

Kompleksowe wsparcie pozwala nawet najmniejszym sklepom działać międzynarodowo. Problemy z zatrudnianiem pracowników, nie tylko w obszarze obsługi klienta, ale też w magazynie, przestają dotyczyć właściciela sklepu. Płaci za faktycznie wykonane czynności logistyczne i obsługę sklepu, otrzymując fakturę kosztową.

Interesujące? Sprawdź zakres obsługi sprzedaży na ebay.de

 

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 20/2021

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Analizując dane sprzedażowe może okazać się, że staniemy przed koniecznością wyliczenia różnego rodzaju wskaźników czy parametrów (np. premię dla pracowników uzależnioną od różnego rodzaju kryteriów). Na szczęście do wielu takich obliczeń nie potrzebujemy żadnych skomplikowanych funkcji Excela, wystarczą nam do tego stosunkowo proste formuły.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 20/2021

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e‑commerce!

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e-commerce!

E-commerce i zwiększona dostępność produktów online sprawiły, że konsumenci stali się bardziej świadomi swojej pozycji na rynku. Są przez to dużo bardziej wymagający. Jakie technologie najlepiej radzą sobie ze sprostaniem wymaganiom nowoczesnego klienta?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.