Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Dlaczego Niemcy?

Z kilku powodów. Przede wszystkim znaczenie ma tu geograficzna bliskość, która ułatwia realizację procesów e-commerce przez rodzimych operatorów logistycznych, a to przekłada się na niższe koszty dla klienta.

Poza tym Niemcy to duży i zamożny rynek. Szacuje się, że w do końca roku 2019 osiągnie on wartość  57,8 miliarda EURO. Tendencja wzrostowa widoczna jest od lat.

Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-will-grow-to-57-8-billion-in-2019/?fbclid=IwAR3L3-PsBfxpy25Ts8Sn13QkFBEKz4diySyZmoVrjeGxHqe4_XFqbW8xKG4, dostęp: 10.06.2019 r.

Wejście na niemiecki rynek to inwestycja

Jest to oczywiście inwestycja, która wiąże się z określonymi nakładami. Wymaga stworzenia dedykowanego narzędzia sprzedaży w języku niemieckim, jakim jest sklep internetowy. Musi on być dostosowany do obowiązujących regulacji prawnych. Konieczne jest też zatrudnienie obsługi sklepu, która będzie sprawnie komunikować się w języku klienta i realizować działania logistyczne. Przy dużej skali działalności na krajowym rynku te wydatki można łatwo sfinansować z bieżących zysków. Co jednak, kiedy skala krajowej sprzedaży nie jest duża na tyle, by finansować ekspansję?

Kiedy inwestycja przerasta możliwości

Czy brak znacznych środków inwestycyjnych zamyka dostęp do tego rynku? Nie koniecznie. Pierwsze kroki na zagranicznych rynkach można realizować przez platformy sprzedażowe, tzw. marketplace’y. Dostęp do nich nie wymaga dużej inwestycji. Konta firmowe na takich platformach wymagają zdecydowanie niższych nakładów niż budowa własnego sklepu internetowego i jego promocja.

Problemem pozostaje znajomość języka niemieckiego i dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy mogliby prowadzić obsługę klienta i logistykę takiego sklepu.

Tutaj rozwiązanie oferuje EUROCOMMERCE – operator logistyczny z Zielonej Góry. Centrum logistyczne od kilku lat wspiera polskich przedsiębiorców w logistyce e-commerce na rynku niemieckim. Od 2019 roku uruchomiło także dodatkową usługę: wsparcie sprzedaży w Niemczech. Co dokładnie obejmuje wsparcie?

Logistyka i obsługa sprzedaży w jednym miejscu

EUROCOMMERCE zbudowało zespół ekspertów, którzy pomagają sprzedawcom z Polski w działaniach na niemieckim ebay’u oraz w wypełnieniu wymagań niemieckiego rozporządzenia gospodarki odpadami Verpack G. Kolejnym krokiem będzie rozszerzenie obsługi także o niemiecką platformę Amazon.

Łącząc logistykę i obsługę sprzedaży EUROCOMMERCE pozwala sprzedawcy na szybką realizację zleceń i w pełni profesjonalną obsługę niemieckich klientów. Zapewnia obsługę klienta w jego języku, niemiecki adres do wysyłki i zwrotów zamówień, etykietę kurierską wyglądającą jak niemiecka.

Kompleksowe wsparcie pozwala nawet najmniejszym sklepom działać międzynarodowo. Problemy z zatrudnianiem pracowników, nie tylko w obszarze obsługi klienta, ale też w magazynie, przestają dotyczyć właściciela sklepu. Płaci za faktycznie wykonane czynności logistyczne i obsługę sklepu, otrzymując fakturę kosztową.

Interesujące? Sprawdź zakres obsługi sprzedaży na ebay.de

 

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Cloud is the limit? Czyli o rozwiązaniach chmurowych w branży e‑commerce

ECOM_16_62.jpg
  • Jak epidemia koronawirusa wpływa na podejście branży e-commerce do rozwiązań chmurowych?
  • Jakie są przewagi chmury nad stacjonarnymi serwerami?
  • Kiedy warto skorzystać z rozwiązań typu SaaS?
Czytaj więcej

Zintegruj program fakturujący z rozwiązaniami e‑commerce ‑ multi‑integracje. Jak okiełznać najlepsze narzędzia i rozwiązania wspierające e‑commerce?

ECOM_16_58.jpg
Czytaj więcej

Na jak długo starczy nam gotówki? Zarządzanie cash flow w branży e‑commerce

ECOM_16_4.jpg
  • Dlaczego w obliczu kryzysu wywołanego przez COVID-19 płynność finansowa warunkuje decyzje biznesowe?
  • Jak zarządzać planowanymi wpływami i wydatkami, aby być w stanie na bieżąco regulować zobowiązania?
  • Jak wykorzystać analizę scenariuszy do podejmowania decyzji dotyczących przyszłości?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama