Merchandising w e‑commerce

Tylko on-line nr 1/2017
  • Jak skuteczniej zaprezentować swoją ofertę wykorzystując reguły merchandisingu
  • Jak zagospodarować stronę e-sklepu, żeby była atrakcyjna dla klientów
  • Jak zaprezentować produkty i korzyści związane z ich zakupem, żeby ułatwić kupującym decyzję zakupową
Merchandising w e‑commerce

Właściciele e-sklepów – tak samo jak właściciele sklepów tradycyjnych – muszą dbać o takie aspekty, jak zagospodarowanie powierzchni sklepu, odpowiednia prezentacja towarów i korzyści związanych z ich nabyciem czy też stworzenie atmosfery, która zachęci do przebywania w danym miejscu.

Rozpoczynając rozważania na temat merchandisingu w e-commerce, należy rozwinąć samo pojęcie, które już na stałe wpisało się do naszego słownika. Oznacza ono aktywność marketingową, bazującą na ingerowaniu w zachowanie konsumentów przez wykreowanie konkretnego wyglądu pomieszczeń oraz odpowiednie wyeksponowanie w nim produktów, tak by przyciągnąć uwagę klientów i wpływać na wzrost sprzedaży. Za sprawą rozmieszczania poszczególnych elementów w przestrzeni można oddziaływać na podświadomość konsumentów i jeszcze skuteczniej docierać do nich z atrakcyjną ofertą.

Wpływ merchandisingu

Dzięki opisanym wyżej zabiegom klienci kupują więcej niż sobie zaplanowali – jeśli przyszli do danego miejsca po konkretną rzecz, a muszą przemierzyć cały sklep, aby ją kupić, istnieje duża szansa, że po drodze – skuszeni odpowiednią prezentacją – sięgną po coś jeszcze. Również zewnętrzny wygląd sklepu może się okazać na tyle atrakcyjny, że konsumenci, którzy nie planowali zakupów, pod wpływem impulsu zdecydują się wejść do środka.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 30/2017

Zobacz również

Tylko on-line nr 20/2021

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Formuły pozwalające analizować wyniki sprzedaży

Analizując dane sprzedażowe może okazać się, że staniemy przed koniecznością wyliczenia różnego rodzaju wskaźników czy parametrów (np. premię dla pracowników uzależnioną od różnego rodzaju kryteriów). Na szczęście do wielu takich obliczeń nie potrzebujemy żadnych skomplikowanych funkcji Excela, wystarczą nam do tego stosunkowo proste formuły.

Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e‑commerce!

Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e-commerce!

E-commerce i zwiększona dostępność produktów online sprawiły, że konsumenci stali się bardziej świadomi swojej pozycji na rynku. Są przez to dużo bardziej wymagający. Jakie technologie najlepiej radzą sobie ze sprostaniem wymaganiom nowoczesnego klienta?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.