Mailing mobile friendly

ECOM_10_18.jpg
no. 10/2019

The material was created in cooperation with a partner:

sare_logo.jpg
  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?

Niezmiennie od kilkunastu lat e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w marketingu. Zmieniają się jednak urządzenia, na których otwierane są wiadomości elektroniczne. Już od kilku lat widać, że internauci odbierają swoje e-maile w głównej mierze nie na komputerze, ale na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłany przez nas mailing był mobile friendly.

Najnowsze badania Top 10 Email Clients z października 2018 r., przeprowadzone przez firmę Adestra, pokazują, że aż 60,4% wiadomości e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, 27,6% na kliencie poczty internetowej, a tylko 12% na komputerach1. Warto wykorzystać tę wiedzę i sprawić, aby wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe konsumentów zoptymalizować pod urządzenia mobilne.

Zadbaj o poprawność

Wiadomości e-mail, które wyświetlają się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych zostają usunięte w ciągu trzech sekund! Przerażające prawda?! Jeżeli e-mail wyświetla się nieprawidłowo to nie pomoże mu nawet dobry i chwytliwy tytuł. Co prawda zostanie otwarty, ale już niekoniecznie przeczytany. Raport firmy Adestra mówi, że aż 70% użytkowników nieczytelną wiadomość po prostu usuwa, a 15% z nich jest w stanie zrezygnować nawet z subskrypcji. Aby uniknąć niepoprawnego formatowania trzeba zwrócić uwagę na: wielkość obrazów, czytelność tekstu, układ kolumn i tekst ALT.

Nadawca

Odbierając pocztę na urządzeniach mobilnych w pierwszej kolejności zauważa się nadawcę. Widok pola nadawcy dla systemów iOS i Android jest bardzo podobny. W związku z tym określając nadawcę nie trzeba się zastanawiać, jak znacząca różnica będzie w jego wyświetlaniu w tych dwóch systemach. Obowiązuje jedna główna zasada, co do określenia nadawcy – powinien budzić zaufanie.

Warto zadbać o to, aby nadawca i adres nadawcy były prawidłowo skonstruowane, określone i niezmienne. Zaleca się, aby użyć swojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy, np. Justyna z SARE, Justyna Trzupek lub SARE. Ważna jest powtarzalność. Częste wprowadzanie zmian w tym obszarze spowoduje, że w odbiorcy obudzi się nieufność. Czy chciałbyś otrzymywać wiadomości od kilkunastu nadawców, mimo że reprezentowaliby tę samą firmę? Nieokreślony nadawca, tzw. noreply@ sugeruje, że nie chcesz, aby ktoś ci odpowiedział. Takie e-maile z automatu oznaczane są jako podejrzane, nie są otwierane i trafiają do spamu.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?
Read more

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama