- Co to znaczy mailing mobile friendly?
- O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
- O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?

Materiały z toolboxa
Niezmiennie od kilkunastu lat e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w marketingu. Zmieniają się jednak urządzenia, na których otwierane są wiadomości elektroniczne. Już od kilku lat widać, że internauci odbierają swoje e-maile w głównej mierze nie na komputerze, ale na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłany przez nas mailing był mobile friendly.
Najnowsze badania Top 10 Email Clients z października 2018 r., przeprowadzone przez firmę Adestra, pokazują, że aż 60,4% wiadomości e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, 27,6% na kliencie poczty internetowej, a tylko 12% na komputerach1. Warto wykorzystać tę wiedzę i sprawić, aby wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe konsumentów zoptymalizować pod urządzenia mobilne.
Zadbaj o poprawność
Wiadomości e-mail, które wyświetlają się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych zostają usunięte w ciągu trzech sekund! Przerażające prawda?! Jeżeli e-mail wyświetla się nieprawidłowo to nie pomoże mu nawet dobry i chwytliwy tytuł. Co prawda zostanie otwarty, ale już niekoniecznie przeczytany. Raport firmy Adestra mówi, że aż 70% użytkowników nieczytelną wiadomość po prostu usuwa, a 15% z nich jest w stanie zrezygnować nawet z subskrypcji. Aby uniknąć niepoprawnego formatowania trzeba zwrócić uwagę na: wielkość obrazów, czytelność tekstu, układ kolumn i tekst ALT.
Nadawca
Odbierając pocztę na urządzeniach mobilnych w pierwszej kolejności zauważa się nadawcę. Widok pola nadawcy dla systemów iOS i Android jest bardzo podobny. W związku z tym określając nadawcę nie trzeba się zastanawiać, jak znacząca różnica będzie w jego wyświetlaniu w tych dwóch systemach. Obowiązuje jedna główna zasada, co do określenia nadawcy – powinien budzić zaufanie.
Warto zadbać o to, aby nadawca i adres nadawcy były prawidłowo skonstruowane, określone i niezmienne. Zaleca się, aby użyć swojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy, np. Justyna z SARE, Justyna Trzupek lub SARE. Ważna jest powtarzalność. Częste wprowadzanie zmian w tym obszarze spowoduje, że w odbiorcy obudzi się nieufność. Czy chciałbyś otrzymywać wiadomości od kilkunastu nadawców, mimo że reprezentowaliby tę samą firmę? Nieokreślony nadawca, tzw. noreply@ sugeruje, że nie chcesz, aby ktoś ci odpowiedział. Takie e-maile z automatu oznaczane są jako podejrzane, nie są otwierane i trafiają do spamu.
Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
