Mailing mobile friendly

ECOM_10_18.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

sare_logo.jpg
  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?

Niezmiennie od kilkunastu lat e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w marketingu. Zmieniają się jednak urządzenia, na których otwierane są wiadomości elektroniczne. Już od kilku lat widać, że internauci odbierają swoje e-maile w głównej mierze nie na komputerze, ale na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłany przez nas mailing był mobile friendly.

Najnowsze badania Top 10 Email Clients z października 2018 r., przeprowadzone przez firmę Adestra, pokazują, że aż 60,4% wiadomości e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, 27,6% na kliencie poczty internetowej, a tylko 12% na komputerach1. Warto wykorzystać tę wiedzę i sprawić, aby wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe konsumentów zoptymalizować pod urządzenia mobilne.

Zadbaj o poprawność

Wiadomości e-mail, które wyświetlają się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych zostają usunięte w ciągu trzech sekund! Przerażające prawda?! Jeżeli e-mail wyświetla się nieprawidłowo to nie pomoże mu nawet dobry i chwytliwy tytuł. Co prawda zostanie otwarty, ale już niekoniecznie przeczytany. Raport firmy Adestra mówi, że aż 70% użytkowników nieczytelną wiadomość po prostu usuwa, a 15% z nich jest w stanie zrezygnować nawet z subskrypcji. Aby uniknąć niepoprawnego formatowania trzeba zwrócić uwagę na: wielkość obrazów, czytelność tekstu, układ kolumn i tekst ALT.

Nadawca

Odbierając pocztę na urządzeniach mobilnych w pierwszej kolejności zauważa się nadawcę. Widok pola nadawcy dla systemów iOS i Android jest bardzo podobny. W związku z tym określając nadawcę nie trzeba się zastanawiać, jak znacząca różnica będzie w jego wyświetlaniu w tych dwóch systemach. Obowiązuje jedna główna zasada, co do określenia nadawcy – powinien budzić zaufanie.

Warto zadbać o to, aby nadawca i adres nadawcy były prawidłowo skonstruowane, określone i niezmienne. Zaleca się, aby użyć swojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy, np. Justyna z SARE, Justyna Trzupek lub SARE. Ważna jest powtarzalność. Częste wprowadzanie zmian w tym obszarze spowoduje, że w odbiorcy obudzi się nieufność. Czy chciałbyś otrzymywać wiadomości od kilkunastu nadawców, mimo że reprezentowaliby tę samą firmę? Nieokreślony nadawca, tzw. noreply@ sugeruje, że nie chcesz, aby ktoś ci odpowiedział. Takie e-maile z automatu oznaczane są jako podejrzane, nie są otwierane i trafiają do spamu.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Machine learning w e-commerce

ECOM_12_78.jpg
  • Na czym polega machine learning i dlaczego staje się coraz popularniejszy?
  • W jaki sposób można zastosować machine learning w e-commerce?
  • Od czego zacząć, jeśli chcemy wdrożyć machine learning w swoim sklepie?
Czytaj więcej

Wytycz drogę robotowi

ECOM_12_75.png
  • Czym jest sitemapa i jak wpływa na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce?
  • Jak wygenerować sitemapę dla swojego sklepu?
  • Jakie błędy najczęściej pojawiają się w sitemapach?
Czytaj więcej

Już niedługo największe spotkanie branży retail w Polsce!

retail_900x900_reklama_fb_3.png

Retail Challenge Poland 2020 to strategiczne forum liderów sektora, które odbędzie się w dniach 11-12 września 2019 w Warszawie. W programie aż 10 specjalistycznych sesji tematycznych, podczas których odpowiemy na wyzwania jakie stoją przed decydentami branży handlowej, m.in. marketerami, logistykami, HR-owcami. Formuła spotkania zakłada wspólną dla wszystkich uczestników sesję plenarną, a potem podział na dopasowane do potrzeb uczestników sesje równoległe.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama