M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_isystems.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?

To, że e-commerce, czyli zakupy dokonywane w sieci, od dłuższego czasu rośnie w siłę, chyba już nikogo nie dziwi. Od kilku lat można zauważyć rosnącą liczbę transakcji wykonywanych przez telefon komórkowy. To właśnie, w odpowiedzi na zmianę preferencji zakupowych współczesnych konsumentów, z e-commerce wyłonił się m-commerce. Sklepy, które nie dostosują się do tego trendu, wkrótce zaczną tracić klientów.

Jaką czynność najczęściej wykonujemy każdego dnia zaraz po przebudzeniu? Nastawiamy ekspres do kawy? Spoglądamy przez okno, ciesząc się piękną pogodą? Bierzemy ciepły prysznic? Składamy romantyczny pocałunek na czole jeszcze drzemiącej małżonki? Otóż nie. Według raportu przeprowadzonego na zlecenie Huawei, przez międzynarodową agencję badawczą IPSOS, dla ponad 50% ankietowanych, pierwszą poranną czynnością jest sprawdzenie statusu smartfona1. Badanie wykazało, że to właśnie telefon komórkowy jest najlepszym przyjacielem współczesnego człowieka. Smartfon to bowiem pierwsza rzecz, o której myślimy rozpoczynając dzień i prawie zawsze ostatnia, z którą mamy do czynienia przed zaśnięciem.

Według wspomnianego raportu, aż dwie trzecie z nas przed pójściem spać przegląda na smartfonie wydarzenia ze świata, rozmawia ze znajomymi poprzez social media lub odpisuje na e-maile. Co ciekawe, aż 74% respondentów przed snem kładzie telefon w pobliżu swojego łóżka, a co dziesiąty badany umieszcza go pod poduszką. Jedynie 5% osób biorących udział w ankiecie, zostawia swój telefon w pomieszczeniu innym niż sypialnia. Ze smartfonem nie rozstajemy się nawet na krok. Aż 95% ankietowanych zabiera go ze sobą wychodząc z domu, a ponad 50% respondentów przyznało, że nie zapomina o telefonie komórkowym nawet wtedy, gdy wychodzi zaledwie na chwilę. Komórkę trzymamy przy sobie około trzynastu godzin na dobę, a aktywnie korzystamy z niej nawet cztery godziny każdego dnia.

Badania potwierdzają to, co wyraźnie zobaczyć można na ulicy, przystanku, w tramwaju, pracy, czy poczekalni u lekarza. Zamiast z książką czy codzienną prasą, najczęściej spotykamy ludzi ze smartfonami w dłoniach. Telefon towarzyszy nam podczas wielu czynności, nie tylko związanych z komunikowaniem się. Służy również do wykonywania przelewów bankowych, sprawdzania ocen dziecka w elektronicznym dzienniczku ucznia, do zamawiania jedzenia, czy dokonywania codziennych zakupów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Strategia rozwoju i utrzymania wyszukiwarki ‑ case study

ECOM_15_65.jpg
  • Dlaczego statystycznie 80% wyszukiwań kończy się niepowodzeniem i wyświetleniem nietrafionych produktów?
  • Jak zadbać o dobre doświadczenia klienta w e-commerce?
  • Od czego zależy sukces inwestycji w technologię wyszukiwania?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2020

Automatyzacja magazynów w branży e‑commerce

mip_2_48.jpg

Polska znajduje się wśród krajów o najwyższej dynamice wzrostu sektora e-commerce. Szacunki na rok 2019 mówią o osiągnięciu pułapu 45, a nawet 50 miliardów złotych w handlu online, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2019” już 62% internautów robi zakupy w Internecie.

Czytaj więcej

Wyszukiwarka, która zwiększa szansę konwersji

ECOM_14_60.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce?
  • Jak polskie sklepy wypadają na tle europejskich?
  • Jak powinna działać i wyglądać wyszukiwarka w e-sklepie?
  • Jaka będzie przyszłość wyszukiwarek?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama