M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
no. 10/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_isystems.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?

To, że e-commerce, czyli zakupy dokonywane w sieci, od dłuższego czasu rośnie w siłę, chyba już nikogo nie dziwi. Od kilku lat można zauważyć rosnącą liczbę transakcji wykonywanych przez telefon komórkowy. To właśnie, w odpowiedzi na zmianę preferencji zakupowych współczesnych konsumentów, z e-commerce wyłonił się m-commerce. Sklepy, które nie dostosują się do tego trendu, wkrótce zaczną tracić klientów.

Jaką czynność najczęściej wykonujemy każdego dnia zaraz po przebudzeniu? Nastawiamy ekspres do kawy? Spoglądamy przez okno, ciesząc się piękną pogodą? Bierzemy ciepły prysznic? Składamy romantyczny pocałunek na czole jeszcze drzemiącej małżonki? Otóż nie. Według raportu przeprowadzonego na zlecenie Huawei, przez międzynarodową agencję badawczą IPSOS, dla ponad 50% ankietowanych, pierwszą poranną czynnością jest sprawdzenie statusu smartfona1. Badanie wykazało, że to właśnie telefon komórkowy jest najlepszym przyjacielem współczesnego człowieka. Smartfon to bowiem pierwsza rzecz, o której myślimy rozpoczynając dzień i prawie zawsze ostatnia, z którą mamy do czynienia przed zaśnięciem.

Według wspomnianego raportu, aż dwie trzecie z nas przed pójściem spać przegląda na smartfonie wydarzenia ze świata, rozmawia ze znajomymi poprzez social media lub odpisuje na e-maile. Co ciekawe, aż 74% respondentów przed snem kładzie telefon w pobliżu swojego łóżka, a co dziesiąty badany umieszcza go pod poduszką. Jedynie 5% osób biorących udział w ankiecie, zostawia swój telefon w pomieszczeniu innym niż sypialnia. Ze smartfonem nie rozstajemy się nawet na krok. Aż 95% ankietowanych zabiera go ze sobą wychodząc z domu, a ponad 50% respondentów przyznało, że nie zapomina o telefonie komórkowym nawet wtedy, gdy wychodzi zaledwie na chwilę. Komórkę trzymamy przy sobie około trzynastu godzin na dobę, a aktywnie korzystamy z niej nawet cztery godziny każdego dnia.

Badania potwierdzają to, co wyraźnie zobaczyć można na ulicy, przystanku, w tramwaju, pracy, czy poczekalni u lekarza. Zamiast z książką czy codzienną prasą, najczęściej spotykamy ludzi ze smartfonami w dłoniach. Telefon towarzyszy nam podczas wielu czynności, nie tylko związanych z komunikowaniem się. Służy również do wykonywania przelewów bankowych, sprawdzania ocen dziecka w elektronicznym dzienniczku ucznia, do zamawiania jedzenia, czy dokonywania codziennych zakupów.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

On-line only no. 11/2019

Niemiecki EBAY - naturalny kierunek polskiego e-commerce

Sprzedaż w Polsce to dla wielu praktyków e-commerce tylko początek. Dążąc do dywersyfikacji rynków i zwiększenia poziomu sprzedaży często kierują się w stronę zachodniej granicy naszego kraju i rozpoczynają sprzedaż w Niemczech.

Read more

Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?
Read more

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama