M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_isystems.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?

To, że e-commerce, czyli zakupy dokonywane w sieci, od dłuższego czasu rośnie w siłę, chyba już nikogo nie dziwi. Od kilku lat można zauważyć rosnącą liczbę transakcji wykonywanych przez telefon komórkowy. To właśnie, w odpowiedzi na zmianę preferencji zakupowych współczesnych konsumentów, z e-commerce wyłonił się m-commerce. Sklepy, które nie dostosują się do tego trendu, wkrótce zaczną tracić klientów.

Jaką czynność najczęściej wykonujemy każdego dnia zaraz po przebudzeniu? Nastawiamy ekspres do kawy? Spoglądamy przez okno, ciesząc się piękną pogodą? Bierzemy ciepły prysznic? Składamy romantyczny pocałunek na czole jeszcze drzemiącej małżonki? Otóż nie. Według raportu przeprowadzonego na zlecenie Huawei, przez międzynarodową agencję badawczą IPSOS, dla ponad 50% ankietowanych, pierwszą poranną czynnością jest sprawdzenie statusu smartfona1. Badanie wykazało, że to właśnie telefon komórkowy jest najlepszym przyjacielem współczesnego człowieka. Smartfon to bowiem pierwsza rzecz, o której myślimy rozpoczynając dzień i prawie zawsze ostatnia, z którą mamy do czynienia przed zaśnięciem.

Według wspomnianego raportu, aż dwie trzecie z nas przed pójściem spać przegląda na smartfonie wydarzenia ze świata, rozmawia ze znajomymi poprzez social media lub odpisuje na e-maile. Co ciekawe, aż 74% respondentów przed snem kładzie telefon w pobliżu swojego łóżka, a co dziesiąty badany umieszcza go pod poduszką. Jedynie 5% osób biorących udział w ankiecie, zostawia swój telefon w pomieszczeniu innym niż sypialnia. Ze smartfonem nie rozstajemy się nawet na krok. Aż 95% ankietowanych zabiera go ze sobą wychodząc z domu, a ponad 50% respondentów przyznało, że nie zapomina o telefonie komórkowym nawet wtedy, gdy wychodzi zaledwie na chwilę. Komórkę trzymamy przy sobie około trzynastu godzin na dobę, a aktywnie korzystamy z niej nawet cztery godziny każdego dnia.

Badania potwierdzają to, co wyraźnie zobaczyć można na ulicy, przystanku, w tramwaju, pracy, czy poczekalni u lekarza. Zamiast z książką czy codzienną prasą, najczęściej spotykamy ludzi ze smartfonami w dłoniach. Telefon towarzyszy nam podczas wielu czynności, nie tylko związanych z komunikowaniem się. Służy również do wykonywania przelewów bankowych, sprawdzania ocen dziecka w elektronicznym dzienniczku ucznia, do zamawiania jedzenia, czy dokonywania codziennych zakupów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Czytaj więcej

CX/UX w m-commerce

ECOM_10_08.jpg
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
Czytaj więcej

Jak płacą mobilni?

ECOM_10_14.jpg
  • Co utrudnia zakupy klientom mobilnym?
  • Jakie rozwiązania płatnicze są najpopularniejsze w m-commerce?
  • Jak zadbać o m-klientów w kontekście płatności?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama