• Jak zakupy na żywo zmieniły sprzedaż?
  • Jakie są trzy podstawowe miejsca, gdzie marki mogą komunikować się z klientami w formule live commerce?
  • W jaki sposób różne marki wykorzystują live shopping?

Jeżeli planujesz strategię marketingową dla swojego sklepu internetowego i poszukujesz efektywnych narzędzi i rozwiązań dla e-commerce po to, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersję – nie możesz zapomnieć o zakupach na żywo. Filmy wideo, nastawione na sprzedaż ,,tu i teraz” szturmem podbijają serce polskiego klienta online. Umożliwiają to narzędzia rodem z Azji i z Doliny Krzemowej. Jeśli prowadzisz e-sklep, decydując się na zakupy na żywo, bardzo szybko zbudujesz społeczność obserwatorów i pokażesz w atrakcyjny sposób produkt. Konsumenci aktualnie poszukują szczerości i autentyczności. Chcą otrzymywać bodźce, doświadczając realnego procesu zakupowego mimo bycia online, który umożliwia tylko wideo i live commerce. Dotyczy to zwłaszcza Pokolenia Z i Millenialsów, a także Pokolenia Alfa, które powoli dorasta. Te pokolenia nie wyobrażają już sobie rzeczywistości bez smartfona i dostępu do sieci i czują się w surfowaniu jak ,,ryba w wodzie”. Zakupy na żywo, dają wyjątkową możliwość pogłębienia naszej relacji z klientem. Według badania McKinsey, niektóre firmy są w stanie zwiększyć zaangażowanie odbiorów nawet o 20%! Warto jednak przyjrzeć się bliżej temu, jakie było tło historyczne związane z filmami wideo i transmisją na żywo oraz od czego to wszystko się zaczęło.

Przełomowe lata 90. XX wieku

Początki wideo i transmisji na żywo były bardzo interesujące. Obecnie relacje na żywo nie są już kojarzone z przełomową technologią, ale z jedną z najpopularniejszych form komunikacji i konsumowania kontentu. Każdy z nas woli oglądać filmy ,,tu i teraz” doświadczając i aktywnie uczestnicząc w przekazie, a przy okazji łącząc się z innymi, np. zadając pytania na czacie i uzyskując odpowiedzi w czasie rzeczywisty. Możemy w ten sposób śledzić nowinki i trendy, a tym samym bardziej utożsamiać się z marką, którą wspieramy. Jak to było kiedyś? Początki nigdy nie są łatwe, ale od czegoś zawsze trzeba zacząć...

Tu kluczowym był rok 1993. Wówczas kilku informatyków i inżynierów z Xerox PARC transmitowało koncert zespołu ,,Severe Tire Damage” przez sieć o nazwie Mbone. Dzięki temu koncert można było oglądać w Australii. W 1997 roku firma RealNetworks uruchomiła Real wideo – pierwszy program do komercjalizacji transmisji wideo na żywo. Kolejnym kamieniem milowym był rok 1999, kiedy to w Waszyngtonie odbyła się pierwsza w historii internetowa transmisja prezydencka.

Youtube wchodzi do gry

Nie da się przejść obojętnie wobec magii kanału YouTube, który przez lata zebrał rzeszę oddanych fanów na całym świecie. Jako jeden z prekursorów transmisji na żywo walnie przyczynił się do ekspansji i popularyzacji tej formy przekazu. W roku 2008 YouTube zorganizował swoje pierwsze wydarzenie na żywo o nazwie YouTube Live. Transmisja, podczas której przeprowadzono wywiad m.in. z Katy Perry odbyła się w tym samym czasie zarówno w San Francisco, jak i w Tokio. Fani zapamiętali też takie wydarzenia jak koncert U2 w 2009 roku czy sesja pytań i odpowiedzi na żywo z Barackiem Obamą w 2010. Youtube stał się jedną z najszybciej rozwijających się witryn w sieci, a także wydatnie przyczynił się do rozpowszechnienia i wzrostu popularności wideo online. Co było dalej?

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 24/2022

Słowo pisane w erze TikToka ‑ jak dopasować treść do przekazu?

  • Jak kreować treści pisane w erze TikToka, czyli wideo, aby dotrzeć do odbiorców?
  • Jakie pytania należy sobie zadać, zanim zaczniemy tworzyć marketingowy opis naszego produktu/usługi?
  • Jak stworzyć content, który nie tylko przyciągnie, ale również zatrzyma odbiorcę na dłużej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 24/2022

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B
  • Czy warto inwestować w content marketing?
  • Dlaczego tak niewiele blogów na siebie zarabia?
  • Po czym poznać dobrą treść?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.