• Jakie zmiany zaszły w technicznym funkcjonowaniu mechanizmów dopasowywania słów kluczowych do kampanii?
  • Dlaczego w 2022 r. warto położyć większy nacisk na automatyzację?
  • Jaką wagę dla skuteczności kampanii mają słowa wykluczające?
Jak poprawić swoje kampanie PPC na 2022 r.

Jak zyskać przewagę konkurencyjną w 2022 roku? Inwestycje w reklamy PPC nadal będą się opłacać, niemniej wskazane są pewne zmiany w strategii. Wyjaśniamy, co warto wprowadzić, a z czego zrezygnować.

Zacznijmy od konkretu: analiza i dobór słów kluczowych. W przypadku kampanii PPC (pay per click – opłata za kliknięcie) bardzo ważne jest generowanie sprecyzowanego, ukierunkowanego ruchu na swoje strony internetowe. Zapewni to szansę na znacznie wyższy współczynnik konwersji dla każdej grupy reklam.

Jeśli chodzi o strategię dopasowywania słów kluczowych do kampanii, nastąpiły duże zmiany w technicznym funkcjonowaniu tego typu mechanizmów. Modyfikator „dopasowywania przybliżonego” został wycofany, a inne typy dopasowania również uległy pewnym zmianom. Dotyczy to zarówno platformy Google Ads, jak i Microsoft Ads. Zmiany wprowadzone w platformach mają przede wszystkim uprości konfigurowanie kampanii i zapewnić większą elastyczność. Musimy natomiast pamiętać, aby przede wszystkim nie polegać na automatycznych sugestiach i rekomendacjach – przykładowo używanie tego samego słowa kluczowego z wieloma typami dopasowania nie jest najczęściej optymalną strategią dla większości kampanii PPC. Marketerzy powinni starannie określać, w jaki sposób słowa kluczowe mają być dopasowywane.

Ciągle bardzo ważnym elementem strategii przy kampaniach PPC jest analiza działań konkurentów. Jakie typy słów kluczowych są przez nich używane? Na jakie strony kierowany jest ruch? Jeśli zobaczymy, że konkretna kampania lub grupa reklam działa bardzo dobrze, zastanówmy się czy możemy włączyć podobne słowa kluczowe do własnych działań.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 22/2022

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW

Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

Czytaj więcej

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać
  • Jakie są najczęstsze pułapki związane z SEO?
  • Dlaczego SEO to bieg długodystansowy?
  • Jak wyliczyć optymalny budżet na SEO?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.