- Jakie zmiany zaszły w technicznym funkcjonowaniu mechanizmów dopasowywania słów kluczowych do kampanii?
- Dlaczego w 2022 r. warto położyć większy nacisk na automatyzację?
- Jaką wagę dla skuteczności kampanii mają słowa wykluczające?

Jak zyskać przewagę konkurencyjną w 2022 roku? Inwestycje w reklamy PPC nadal będą się opłacać, niemniej wskazane są pewne zmiany w strategii. Wyjaśniamy, co warto wprowadzić, a z czego zrezygnować.
Zacznijmy od konkretu: analiza i dobór słów kluczowych. W przypadku kampanii PPC (pay per click – opłata za kliknięcie) bardzo ważne jest generowanie sprecyzowanego, ukierunkowanego ruchu na swoje strony internetowe. Zapewni to szansę na znacznie wyższy współczynnik konwersji dla każdej grupy reklam.
Jeśli chodzi o strategię dopasowywania słów kluczowych do kampanii, nastąpiły duże zmiany w technicznym funkcjonowaniu tego typu mechanizmów. Modyfikator „dopasowywania przybliżonego” został wycofany, a inne typy dopasowania również uległy pewnym zmianom. Dotyczy to zarówno platformy Google Ads, jak i Microsoft Ads. Zmiany wprowadzone w platformach mają przede wszystkim uprości konfigurowanie kampanii i zapewnić większą elastyczność. Musimy natomiast pamiętać, aby przede wszystkim nie polegać na automatycznych sugestiach i rekomendacjach – przykładowo używanie tego samego słowa kluczowego z wieloma typami dopasowania nie jest najczęściej optymalną strategią dla większości kampanii PPC. Marketerzy powinni starannie określać, w jaki sposób słowa kluczowe mają być dopasowywane.
Ciągle bardzo ważnym elementem strategii przy kampaniach PPC jest analiza działań konkurentów. Jakie typy słów kluczowych są przez nich używane? Na jakie strony kierowany jest ruch? Jeśli zobaczymy, że konkretna kampania lub grupa reklam działa bardzo dobrze, zastanówmy się czy możemy włączyć podobne słowa kluczowe do własnych działań.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
