• Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?

Szybsze tempo życia i powszechny dostęp do nowości technologicznych sprawiają, że Polacy chętnie sięgają po smartfony i używają ich nie tylko do komunikacji, ale także, gdy planują zakupy lub chcą porównać produkty i ich ceny. Już ponad 24 miliony Polaków korzysta ze smartfonów oraz tabletów1. Wspomniane urządzenia odpowiadają za połowę ruchu w internecie, a przy ich wykorzystaniu odbywa się już 40% internetowych transakcji2, przynajmniej do pewnego etapu. Pozytywne doświadczenia m-użytkownika są kluczem do sukcesu w e-commerce, a na sklepy niedostosowane do ery mobile nie ma już miejsca.

Klienci sklepów internetowych coraz częściej prowadzą poszukiwania wymarzonych produktów na swoich smartfonach, ale przerywają ścieżkę zakupową na etapie zamykania transakcji lub finalizowania płatności. Część z nich przesiada się do laptopa lub komputera stacjonarnego, by sfinalizować zamówienie, ale nie wszyscy są aż tak wytrwali. Co jest tego przyczyną? Jak pokazuje badanie Gemius Polska, największą barierą, na jaką napotyka 58% użytkowników, jest niewygodne wypełnianie formularzy3, a także skomplikowany i trudny do przebycia na smartfonie proces płatności. Na liście ograniczeń pojawiają się także zbyt małe litery, które ograniczają czytelność treści i zniechęcają do kontynuowania mobile’owych zakupów.

Pracując nad responsywną stroną sklepu lub aplikacją mobilną, to właśnie na formularzach z danymi do wysyłki oraz tych, które służą do zakładania sklepowego konta, powinniśmy skupić szczególną uwagę. Świetnym rozwiązaniem, z którego sama lubię korzystać, gdy robię szybkie zakupy w sieci, jest opcja zakupów bez zakładania konta. Dzięki niej omijamy proces rejestracji użytkownika, oczekiwania na link aktywacyjny oraz logowania i od razu możemy przejść do rzeczy, czyli do podania danych do wysyłki oraz wyboru formy płatności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Strategia rozwoju i utrzymania wyszukiwarki ‑ case study

ECOM_15_65.jpg
  • Dlaczego statystycznie 80% wyszukiwań kończy się niepowodzeniem i wyświetleniem nietrafionych produktów?
  • Jak zadbać o dobre doświadczenia klienta w e-commerce?
  • Od czego zależy sukces inwestycji w technologię wyszukiwania?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2020

Automatyzacja magazynów w branży e‑commerce

mip_2_48.jpg

Polska znajduje się wśród krajów o najwyższej dynamice wzrostu sektora e-commerce. Szacunki na rok 2019 mówią o osiągnięciu pułapu 45, a nawet 50 miliardów złotych w handlu online, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2019” już 62% internautów robi zakupy w Internecie.

Czytaj więcej

Wyszukiwarka, która zwiększa szansę konwersji

ECOM_14_60.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce?
  • Jak polskie sklepy wypadają na tle europejskich?
  • Jak powinna działać i wyglądać wyszukiwarka w e-sklepie?
  • Jaka będzie przyszłość wyszukiwarek?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama