CX/UX w m-commerce

ECOM_10_08.jpg
no. 10/2019
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?

Szybsze tempo życia i powszechny dostęp do nowości technologicznych sprawiają, że Polacy chętnie sięgają po smartfony i używają ich nie tylko do komunikacji, ale także, gdy planują zakupy lub chcą porównać produkty i ich ceny. Już ponad 24 miliony Polaków korzysta ze smartfonów oraz tabletów1. Wspomniane urządzenia odpowiadają za połowę ruchu w internecie, a przy ich wykorzystaniu odbywa się już 40% internetowych transakcji2, przynajmniej do pewnego etapu. Pozytywne doświadczenia m-użytkownika są kluczem do sukcesu w e-commerce, a na sklepy niedostosowane do ery mobile nie ma już miejsca.

Klienci sklepów internetowych coraz częściej prowadzą poszukiwania wymarzonych produktów na swoich smartfonach, ale przerywają ścieżkę zakupową na etapie zamykania transakcji lub finalizowania płatności. Część z nich przesiada się do laptopa lub komputera stacjonarnego, by sfinalizować zamówienie, ale nie wszyscy są aż tak wytrwali. Co jest tego przyczyną? Jak pokazuje badanie Gemius Polska, największą barierą, na jaką napotyka 58% użytkowników, jest niewygodne wypełnianie formularzy3, a także skomplikowany i trudny do przebycia na smartfonie proces płatności. Na liście ograniczeń pojawiają się także zbyt małe litery, które ograniczają czytelność treści i zniechęcają do kontynuowania mobile’owych zakupów.

Pracując nad responsywną stroną sklepu lub aplikacją mobilną, to właśnie na formularzach z danymi do wysyłki oraz tych, które służą do zakładania sklepowego konta, powinniśmy skupić szczególną uwagę. Świetnym rozwiązaniem, z którego sama lubię korzystać, gdy robię szybkie zakupy w sieci, jest opcja zakupów bez zakładania konta. Dzięki niej omijamy proces rejestracji użytkownika, oczekiwania na link aktywacyjny oraz logowania i od razu możemy przejść do rzeczy, czyli do podania danych do wysyłki oraz wyboru formy płatności.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?
Read more

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama