Chatbot na bazie wyszukiwarki?

ECOM_11_69.jpg
no. 11/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_findwise.jpg
  • Jak efektywnie wpływać na podróż klienta?
  • Kto i co odpowiada za trafność wyszukiwania na stronie sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się w decyzji o inwestowaniu (bądź nie) w chatbota?

Czy budowanie i ciągłe ulepszanie mapy podróży klienta może stanowić o przewadze konkurencyjnej? Zdecydowanie tak! Niemal wszyscy pracujący nad mapowaniem doświadczeń klienta, podkreślają pozytywne efekty tych działań: wzrost wskaźnika rekomendacji NPS (Net Promotor Score), poprawa retencji konsumentów, obniżenie współczynnika odrzuceń (Bounce rate). Projektowanie podróży klienta to, jak pokazują badania, również sposób na zwiększenie konwersji i wydatków na produkty/usługi.

Taka podróż to suma wszystkich punktów styku między konsumentem a firmą lub inaczej mówiąc – wszystkie doświadczenia związane z procesem zakupowym. Zaczyna się dużo wcześniej, z dala od sklepu internetowego i koszyka produktów lub usług. Każdy z etapów tej drogi, a jest ich zwykle pięć:

  • awareness – budowanie świadomości,
  • consideration – zwiększenie zainteresowania,
  • acquisition – zakup,
  • service – użytkowanie produktu,
  • loyalty – budowanie lojalności,

można powiązać z różnymi działami firmy. Oznacza to, że w podróż klienta są zaangażowani wszyscy, a nie tylko dział obsługi klienta, jak często się uważa. I tak, budowanie świadomości należy głównie do działu marketingu, zwiększenie zainteresowania leży w rękach osób odpowiedzialnych za platformę online, UX/design, zarządzanie ofertą, faza zakupu i użytkowania produktu to prawdziwie interdyscyplinarne zajęcie, od wspomnianych już wcześniej działów, po księgowość, obsługę prawną, logistykę itd. Ostatni etap – budowanie lojalności klienta (prawdopodobieństwo ponownych zakupów, podzielenie się informacją o produkcie/usłudze) angażuje znowu głównie dział marketingu, opiekunów sklepu internetowego i zarządzających relacjami z klientami. Gdzie w tym wszystkim jest technologia wyszukiwania?

Po pierwsze, musimy sobie uświadomić, jakie są jej cele. Naturalnie, jest to znajdowanie odpowiednich treści, ale też odkrywanie i rekomendowanie powiązanych ze sobą informacji. Rozwiązania oparte o silniki wyszukiwania nie tylko odpowiadają na zapytania użytkowników (również te w języku naturalnym), ale także podpowiadają i sugerują. Mając to na uwadze, wszystkie punkty styku (touchpoints) klienta w czasie jego podróży – w ramach sklepu internetowego, newslettera, reklam itp. – to miejsca, które mogą być wspierane przez technologię wyszukiwania. To w praktyce oznacza, że pomaga ona również realizować cele i podnosić KPI wszystkich zaangażowanych działów.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Big Data & Mobile

ECOM_10_27.jpg
  • Jakiego rodzaju dane o konsumentach są dostępne w kanale mobile?
  • Jak można wykorzystać dane o użytkownikach mobilnych do zwiększenia skuteczności swoich działań w m-commerce?
  • Jak mierzyć efektywność aplikacji mobilnych?

 

Read more

Wykorzystać potencjał mobile

ECOM_10_22.jpg
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Read more

Mailing mobile friendly

ECOM_10_18.jpg
  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama