1st, 2nd i 3rd party data

Tylko on-line nr 2/2017
  • W jaki sposób pozyskać dane o klientach, ich zrachowaniach i preferencjach?
  • Czy m są dane 1st, 2nd i 3rd party data i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
  • Jak zebrane dane wykorzystać w content marketingu?

Często sprzedaż i marketing postrzegane są jako dziedziny niemające ze sobą za wiele wspólnego. W rzeczywistości jest im bardziej po drodze, niż mogłoby się wydawać. Działania prowadzone przez dział marketingu to świetna okazja, aby pozyskać szczegółowe informacje o klientach.

Ostatnio zetknęłam się z sytuacją, która pokazała mi, że działy sprzedaży i marketingu w wielu firmach wciąż nie wychodzą sobie naprzeciw i nie wykorzystują w pełni posiadanych danych. Efektem tego jest np. brak personalizacji komunikacji skierowanej do klientów. Otrzymałam od mojego operatora komórkowego maila z ofertą, która wydała mi się zachęcająca. Po sprawdzeniu szczegółów okazało się, że oferta jest dostępna, ale tylko dla nowych abonentów. Dlaczego jako stały klient dostałam taki mailing? Czy nie bardziej efektywne byłoby kierowanie mniejszej liczby komunikatów, ale takich, które odpowiadają aktualnej sytuacji i potrzebom grupy docelowej?

1st party data

Firmy mogą korzystać z różnego rodzaju źródeł danych o klientach aktywnych w internecie, tzw. 1st, 2nd i 3rd party data. Przez badanie aktywności odwiedzających stronę internetową (np. odwiedzane podstrony, dokonane zakupy, przeglądane produkty) gromadzone są dane 1st party, które umożliwiają personalizowanie komunikacji kierowanej do danej osoby. Są to dane kolekcjonowane przez firmę w zakresie działań własnych, np. przez listy mailingowe, formularze dostępne na stronie, ankiety, CRM, call center.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 22/2015

Zobacz również

Tylko on-line nr 24/2022

Słowo pisane w erze TikToka ‑ jak dopasować treść do przekazu?

  • Jak kreować treści pisane w erze TikToka, czyli wideo, aby dotrzeć do odbiorców?
  • Jakie pytania należy sobie zadać, zanim zaczniemy tworzyć marketingowy opis naszego produktu/usługi?
  • Jak stworzyć content, który nie tylko przyciągnie, ale również zatrzyma odbiorcę na dłużej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 24/2022

Kierunek strategii dla e‑commerce ‑ live shopping i shoppable wideos

  • Jak zakupy na żywo zmieniły sprzedaż?
  • Jakie są trzy podstawowe miejsca, gdzie marki mogą komunikować się z klientami w formule live commerce?
  • W jaki sposób różne marki wykorzystują live shopping?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.