• Jakie kwestie należy rozważyć, projektując program lojalnościowy dla swoich klientów?
  • Jak zaprojektować program lojalnościowy, aby skutecznie motywował klientów do dokonywania kolejnych zakupów w sklepie?
  • Jak naliczać punkty i prezentować nagrody, aby program był korzystny dla sklepu i atrakcyjny dla klienta?
Zatrzymać klienta na dłużej

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Best.net

Program lojalnościowy to istotny element działań marketingowych. Musi być przygotowany w porozumieniu z innymi działami, m.in. księgowością, logistyką oraz działem IT. Celem jest przywiązanie klientów do marki lub firmy na długi okres oraz nieustanne motywowanie ich do dokonywania kolejnych zakupów. Warunkiem osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia komunikacja oraz dobrze przygotowany i wdrożony system. Tylko dzięki temu już pozyskany klient pozostanie z nami na dłużej.

Programy lojalnościowe są z pozoru prostym mechanizmem. Wystarczy naliczać punkty, prezentować nagrody, a później spalać punkty. Aby jednak odpowiednio zaprojektować działanie systemu, trzeba dobrze przemyśleć założenia programu. Przed rozpoczęciem wdrożenia należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

ETAP 1.

Naliczanie punktów

Program lojalnościowy rozpoczyna się od naliczania punktów. Po zakupie system, zgodnie z przyjętymi założeniami, przelicza złotówki na punkty, które są gromadzone na koncie klienta. Wszystko wydaje się dość proste i przejrzyste do momentu, gdy… pojawią się pierwsze wyjątki od reguły.

  • Co w sytuacji, gdy klient nie będzie chciał złożyć zamówienia samodzielnie i poprosi o to obsługę e-sklepu?

Jak traktować zamówienia offline, a przede wszystkim jak je zidentyfikować i obsłużyć? Składanie zamówień online wymaga od sklepu mniejszego zaangażowania, dzięki czemu jest tańsze w obsłudze, dlatego niektóre sklepy premiują takie zamówienia w programie lojalnościowym.

  • Co w sytuacji, gdy z jednego konta zamówienie składa kilka osób?

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
  • Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Czytaj więcej

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?
  • Dlaczego konsumenci tak lubią multizakupy i czym właściwie są platformy marketplace?
  • Jak polskie marki zaznaczają swoją obecność na platformach sprzedażowych?
  • Na co trzeba uważać, tworząc content na Allegro i Amazon?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.