• Jakie kwestie należy rozważyć, projektując program lojalnościowy dla swoich klientów?
  • Jak zaprojektować program lojalnościowy, aby skutecznie motywował klientów do dokonywania kolejnych zakupów w sklepie?
  • Jak naliczać punkty i prezentować nagrody, aby program był korzystny dla sklepu i atrakcyjny dla klienta?
Zatrzymać klienta na dłużej

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Best.net

Program lojalnościowy to istotny element działań marketingowych. Musi być przygotowany w porozumieniu z innymi działami, m.in. księgowością, logistyką oraz działem IT. Celem jest przywiązanie klientów do marki lub firmy na długi okres oraz nieustanne motywowanie ich do dokonywania kolejnych zakupów. Warunkiem osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia komunikacja oraz dobrze przygotowany i wdrożony system. Tylko dzięki temu już pozyskany klient pozostanie z nami na dłużej.

Programy lojalnościowe są z pozoru prostym mechanizmem. Wystarczy naliczać punkty, prezentować nagrody, a później spalać punkty. Aby jednak odpowiednio zaprojektować działanie systemu, trzeba dobrze przemyśleć założenia programu. Przed rozpoczęciem wdrożenia należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

ETAP 1.

Naliczanie punktów

Program lojalnościowy rozpoczyna się od naliczania punktów. Po zakupie system, zgodnie z przyjętymi założeniami, przelicza złotówki na punkty, które są gromadzone na koncie klienta. Wszystko wydaje się dość proste i przejrzyste do momentu, gdy… pojawią się pierwsze wyjątki od reguły.

  • Co w sytuacji, gdy klient nie będzie chciał złożyć zamówienia samodzielnie i poprosi o to obsługę e-sklepu?

Jak traktować zamówienia offline, a przede wszystkim jak je zidentyfikować i obsłużyć? Składanie zamówień online wymaga od sklepu mniejszego zaangażowania, dzięki czemu jest tańsze w obsłudze, dlatego niektóre sklepy premiują takie zamówienia w programie lojalnościowym.

  • Co w sytuacji, gdy z jednego konta zamówienie składa kilka osób?

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jeden produkt, jeden sklep, wielu klientów

Jeden produkt, jeden sklep, wielu klientów
  • Jakie są wady i zalety sklepów jednoproduktowych?
  • Dla kogo to najlepsze rozwiązanie?
  • Na co zwrócić uwagę zakładając sklep z jednym produktem?
Czytaj więcej

Ku bezpiecznym łańcuchom dostaw: feedback zakupowy

Ku bezpiecznym łańcuchom dostaw: feedback zakupowy
  • Dlaczego warto poświęcać większą uwagę przekazywaniu informacji zwrotnej klientom?
  • Czym właściwie jest feedback zakupowy?
  • Dlaczego brakuje feedbacku w biznesie?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama