• W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu wpływa na sprzedaż?
  • Jak poprawić funkcjonalność sklepu przez pryzmat wyszukiwarki?
  • Jak komunikować się z klientem w wyszukiwarce sklepu, aby zachęcić go do pozostania na stronie sklepu?
Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Widoczni

Wyszukiwarka w sklepie internetowym to rozwiązanie, które przede wszystkim ma służyć klientowi. Poprawa doświadczeń użytkownika to z kolei pierwszy krok do budowania sprzedaży i lojalnej grupy odbiorców. Kiedy wyszukiwarka sklepowa wpływa korzystnie na sprzedaż, a kiedy stanowi dla niej zagrożenie?

Zależność pomiędzy wyszukiwarką w sklepie a pozycjonowaniem sklepu w Google jest mocno wyolbrzymiana, a zdania na ten temat są podzielone. Warto jednak wiedzieć, że wyszukiwarka może mieć wpływ na zaangażowanie użytkownika na stronie, a tym samym czas pobytu i konwersję. A te elementy wpływają na lepszą ocenę strony sklepu przez Google.

Czy faktycznie tak jest? Czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu nie są oficjalnie znane, dlatego tę kwestię pozostawmy do rozstrzygnięcia pozycjonerom. Tym, co z punktu widzenia SEO jest najważniejsze przy zarządzaniu wyszukiwarką w sklepie, to oznaczenie stron z wewnętrznymi wynikami wyszukiwania jako noindex, follow.

Wyszukiwarka na ścieżce zakupowej

Przeanalizujmy te obszary, na których wyszukiwarka wewnętrzna generuje realne korzyści dla sklepu. Chociaż pozornie jest obecna wyłącznie na etapie wyszukiwania produktów, okazuje się, że może być także dobrym narzędziem sprzedażowym. Jakie obszary wspólne ma wyszukiwarka i proces sprzedaży?

Wróćmy do statystyk – 30% użytkowników sklepów korzysta z wyszukiwarek wewnętrznych. To duża część potencjalnych klientów, warto więc zadbać o ich potrzeby. Możemy je podzielić na kilka etapów:

  • odnalezienie wyszukiwarki na stronie,
  • wsparcie przy wyszukiwaniu w wyszukiwarce,
  • komunikacja w przypadku braku wyszukiwanych produktów.

Aby użytkownik w ogóle mógł skorzystać z wyszukiwarki wewnętrznej, musi być ona odpowiednio wyeksponowana na stronie. Powszechnym rozwiązaniem jest dodanie okna w górnej części strony, często oznaczonego symbolem lupy lub nawołaniem do akcji, np. „Znajdź produkt” lub „Szukaj”.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.