Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca

ECOM_08_26.jpg
nr 8/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_widoczni.jpg
  • W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu wpływa na sprzedaż?
  • Jak poprawić funkcjonalność sklepu przez pryzmat wyszukiwarki?
  • Jak komunikować się z klientem w wyszukiwarce sklepu, aby zachęcić go do pozostania na stronie sklepu?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym to rozwiązanie, które przede wszystkim ma służyć klientowi. Poprawa doświadczeń użytkownika to z kolei pierwszy krok do budowania sprzedaży i lojalnej grupy odbiorców. Kiedy wyszukiwarka sklepowa wpływa korzystnie na sprzedaż, a kiedy stanowi dla niej zagrożenie?

Zależność pomiędzy wyszukiwarką w sklepie a pozycjonowaniem sklepu w Google jest mocno wyolbrzymiana, a zdania na ten temat są podzielone. Warto jednak wiedzieć, że wyszukiwarka może mieć wpływ na zaangażowanie użytkownika na stronie, a tym samym czas pobytu i konwersję. A te elementy wpływają na lepszą ocenę strony sklepu przez Google.

Czy faktycznie tak jest? Czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu nie są oficjalnie znane, dlatego tę kwestię pozostawmy do rozstrzygnięcia pozycjonerom. Tym, co z punktu widzenia SEO jest najważniejsze przy zarządzaniu wyszukiwarką w sklepie, to oznaczenie stron z wewnętrznymi wynikami wyszukiwania jako noindex, follow.

Wyszukiwarka na ścieżce zakupowej

Przeanalizujmy te obszary, na których wyszukiwarka wewnętrzna generuje realne korzyści dla sklepu. Chociaż pozornie jest obecna wyłącznie na etapie wyszukiwania produktów, okazuje się, że może być także dobrym narzędziem sprzedażowym. Jakie obszary wspólne ma wyszukiwarka i proces sprzedaży?

Wróćmy do statystyk – 30% użytkowników sklepów korzysta z wyszukiwarek wewnętrznych. To duża część potencjalnych klientów, warto więc zadbać o ich potrzeby. Możemy je podzielić na kilka etapów:

  • odnalezienie wyszukiwarki na stronie,
  • wsparcie przy wyszukiwaniu w wyszukiwarce,
  • komunikacja w przypadku braku wyszukiwanych produktów.

Aby użytkownik w ogóle mógł skorzystać z wyszukiwarki wewnętrznej, musi być ona odpowiednio wyeksponowana na stronie. Powszechnym rozwiązaniem jest dodanie okna w górnej części strony, często oznaczonego symbolem lupy lub nawołaniem do akcji, np. „Znajdź produkt” lub „Szukaj”.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Pobierz pliki:

Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel w niedzielę

  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

Storytelling w e‑sklepie

ECOM_08_01.jpg
  • W jaki sposób storytelling wpływa na sprzedaż?
  • Jak wykorzystać storytelling w e-commerce?
  • O czym należy pamiętać tworząc historie dla swojego sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel bez granic

  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?
Czytaj więcej

Numer bieżący

ECOM_08.jpg

Przejdź do

Partnerzy

Reklama