• Jak wykorzystać przedświąteczny szczyt sprzedaży do przebicia się ze swoją ofertą?
  • Jakie rozwiązania promocyjne warto wdrożyć, aby zwiększyć konwersję na stronie sklepu?
  • Na co zwrócić uwagę w przedświątecznej komunikacji z klientami?

Już wkrótce w sklepach zaczną rozbrzmiewać kolędy, a na regałach najbliżej kas zamiast najpopularniejszych produktów pojawią się czekoladowe Mikołaje. To oznacza, że lada moment rozpocznie się przedświąteczny szczyt sprzedaży. Jak go wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?

Na początek kilka faktów. Co roku Polki i Polacy wydają na święta coraz więcej. Według badania Deloitte „Zakupy świąteczne 2016”1 w minionym roku statystyczne wydatki polskiej rodziny przekroczyły 1100 zł. Kwota ta uwzględnia koszty prezentów, jedzenia oraz organizacji spotkań rodzinnych. Około 50% Polaków deklaruje, że w tym roku, szukając prezentów świątecznych, skorzysta z Internetu. Jakie działania podjąć, by choć niewielki ułamek tej kwoty trafił na nasze konto?

Przygotowania czas zacząć

Trzeba przygotować się technicznie – zadbać o bezpieczeństwo swojej strony, jej świąteczny wygląd, widoczność informacji o promocjach, bogaty wachlarz opcji płatności i dostawy. Warto wziąć pod uwagę również wszelkie przeszkody, które mogą powstrzymać potencjalnych klientów przed zakupem. Jeśli widać wzmożony ruch już w połowie listopada, należy wydłużyć okres przyjmowania zwrotów, by obdarowani mogli spokojnie oddać lub wymienić prezent nawet w pierwszych dniach stycznia.

Należy zatroszczyć się również o mobilną wersję swojej strony. W zależności od grupy docelowej 30–65% transakcji rozpoczynana jest na urządzeniu mobilnym. Nawet jeśli kończy ją przelew z komputera stacjonarnego, bez dobrej strony na mobile można wiele stracić.

Warto też pomyśleć o treściach, które umieścimy z tej okazji na stronie sklepu. Wielką popularnością w Google w okresie przedświątecznym cieszą się zapytania dotyczące pomysłu na prezent. Jeśli wiesz, że twoje produkty idealnie wpisują się w tego typu zapytania, spróbuj dotrzeć do potencjalnych klientów. Przedstawienie najpopularniejszych produktów z oferty, które idealnie sprawdzą się pod choinką, może pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Wystarczy krótki artykuł na blogu poświęcony hitom sprzedażowym, który można również wykorzystać w cyklicznych mailingach lub w mediach społecznościowych.

Nie można zapomnieć o kalendarzu. Według wszelkich raportów wyraźny wzrost zainteresowania tematami świątecznymi zaczyna się ok. 10-12 listopada i trwa aż do ostatnich dni przed Bożym Narodzeniem, jednak nie wszystkie dni są sobie równe. Takie pojęcia jak Black Friday czy Dzień Darmowej Dostawy nie mogą być Ci obce, jeśli chcesz efektywnie zwiększyć sprzedaż.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!
  • W czym tkwi istota dropshippingu?
  • Jakie wady i zalety ma ten model logistyczny?
  • Ile można na nim zarobić i kto może z niego skorzystać?
Czytaj więcej

Zwrot zakupów ‑ problem czy przewaga konkurencyjna?

Zwrot zakupów - problem czy przewaga konkurencyjna?
  • Jak budować właściwą politykę zwrotów?
  • Czy jest się czego bać?
  • Jak widzieć zwroty – to kłopot czy szansa?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama