Wyeliminować płatności za pobraniem

ECOM_08_32.jpg
no. 8/2018

The material was created in cooperation with a partner:

logo_isystems.jpg
  • Jak zmniejszyć liczbę zamówień z płatnością za pobraniem?
  • Jak zachęcić klientów do wyboru innych form płatności?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby klient czuł się bezpiecznie, dokonując zakupów w sklepie?

Optymistyczne prognozy sprawiają, że przedsiębiorczy Polacy coraz chętniej oferują swoje produkty i usługi poprzez sklepy internetowe. Obecnie na krajowym rynku funkcjonuje ponad 25 tys. tego typu podmiotów, a każdego roku pojawia się ponad 6 tys. nowych1. Wielu z nich jednak szybko zamyka uruchomiony z euforią biznes. Ogromna konkurencja sprawia bowiem, że firmy nie zawsze są w stanie zyskać zaufanie konsumentów i przebić się ze swoją ofertą na jakże trudnym rynku. Jednym z kluczowych elementów przy budowaniu lojalności klientów są formy finalizacji zakupów. 1

Z najnowszego badania Mobile Institute wykonanego na zlecenie AdRetail wynika, że nadal co drugi Polak, dokonując zakupów w placówkach handlowych, jako najbardziej dogodny sposób płatności wybiera gotówkę. Liczba ta jednak w ciągu najbliższej dekady ma się zmniejszyć do 25%, ponieważ tradycyjne formy finalizacji preferowane są głównie na wsiach oraz w mniejszych miejscowościach. W większych miastach wygrywają natomiast płatności elektroniczne. Do płatniczych trendów zaliczyć należy przede wszystkim karty, które wybierane są przez 42% ludzi, głównie z miast między 50 a 100 tys. mieszkańców oraz od 100 do 200 tys. mieszkańców. W miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców ex aequo zwyciężyły karty oraz tradycyjna forma płatności2. Popularność kart płatniczych potwierdza także badanie przeprowadzone w ramach kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości3. Według niego Polacy posiadają niemal 38 mln kart, z czego prawie 80% to karty zbliżeniowe. Zadziwia również liczba osób lubiących finalizować transakcje za pośrednictwem smartfona. Raport wykazał, że ten rodzaj płatności wybiera obecnie około 5 mln Polaków. Ponownie, zgodnie z raportem Mobile Institute – Blik, NFC/ HCE oraz Android Pay wybiera łącznie 49% mieszkańców miast od 200 do 500 tys. osób oraz około 43% zamieszkujących miasta między 50 a 100 tys. mieszkańców.

Podobnie jak w przypadku placówek handlowych, tak i w e-commerce istnieje rozbieżność między ulubionymi formami płatności Polaków. Raport „E-commerce w Polsce 2017” pokazuje, że 62% internautów jako model płatności zachęcający do zakupów przez internet uznaje szybkie przelewy dokonywane poprzez serwisy płatności, drugą nadal popularną formą jest płatność gotówką za pobraniem. Ten sposób wybrało aż 39% respondentów. Przelew tradycyjny z wpisaniem numeru rachunku zaznaczyło 27% ankietowanych, natomiast niewiele mniej, bo prawie co czwarty badany lubi płacić gotówką, wybierając osobisty odbiór w sklepie. Tylko 22% badanych przyznało, że chętnie dokonuje zakupów internetowych w chwili, gdy może zapłacić kartą płatniczą, a jedynie co dziesiąta osoba podczas składania zamówienia preferuje płatność mobilną (np. Blik). Zarówno finalizacja SMS-em, jak i płatność z odroczonym terminem osiągnęły jedynie kilkuprocentowy wynik, świadczący o tym, że są to formy, które w naszym kraju będą dopiero się rozwijać4.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Społeczność (potencjalnych) klientów

ECOM_11_40.jpg
  • W jaki sposób budować społeczność wokół e-biznesu i jak przełożyć to na sprzedaż?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać?
  • Które przykłady budowania społeczności wokół marki są warte naśladowania, a które niekoniecznie?
Read more

Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?
Read more

Amazon: od czego zacząć?

ECOM_11_28.jpg
  • W jaki sposób przygotować swój e-commerce do sprzedaży na Amazonie?
  • Na co zwrócić uwagę podczas planowania sprzedaży na Amazonie?
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas wejścia na platformę?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama