• Jak zmniejszyć liczbę zamówień z płatnością za pobraniem?
  • Jak zachęcić klientów do wyboru innych form płatności?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć, aby klient czuł się bezpiecznie, dokonując zakupów w sklepie?
Wyeliminować płatności za pobraniem

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

i-systems

Optymistyczne prognozy sprawiają, że przedsiębiorczy Polacy coraz chętniej oferują swoje produkty i usługi poprzez sklepy internetowe. Obecnie na krajowym rynku funkcjonuje ponad 25 tys. tego typu podmiotów, a każdego roku pojawia się ponad 6 tys. nowych1. Wielu z nich jednak szybko zamyka uruchomiony z euforią biznes. Ogromna konkurencja sprawia bowiem, że firmy nie zawsze są w stanie zyskać zaufanie konsumentów i przebić się ze swoją ofertą na jakże trudnym rynku. Jednym z kluczowych elementów przy budowaniu lojalności klientów są formy finalizacji zakupów. 1

Z najnowszego badania Mobile Institute wykonanego na zlecenie AdRetail wynika, że nadal co drugi Polak, dokonując zakupów w placówkach handlowych, jako najbardziej dogodny sposób płatności wybiera gotówkę. Liczba ta jednak w ciągu najbliższej dekady ma się zmniejszyć do 25%, ponieważ tradycyjne formy finalizacji preferowane są głównie na wsiach oraz w mniejszych miejscowościach. W większych miastach wygrywają natomiast płatności elektroniczne. Do płatniczych trendów zaliczyć należy przede wszystkim karty, które wybierane są przez 42% ludzi, głównie z miast między 50 a 100 tys. mieszkańców oraz od 100 do 200 tys. mieszkańców. W miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców ex aequo zwyciężyły karty oraz tradycyjna forma płatności2. Popularność kart płatniczych potwierdza także badanie przeprowadzone w ramach kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości3. Według niego Polacy posiadają niemal 38 mln kart, z czego prawie 80% to karty zbliżeniowe. Zadziwia również liczba osób lubiących finalizować transakcje za pośrednictwem smartfona. Raport wykazał, że ten rodzaj płatności wybiera obecnie około 5 mln Polaków. Ponownie, zgodnie z raportem Mobile Institute – Blik, NFC/ HCE oraz Android Pay wybiera łącznie 49% mieszkańców miast od 200 do 500 tys. osób oraz około 43% zamieszkujących miasta między 50 a 100 tys. mieszkańców.

Podobnie jak w przypadku placówek handlowych, tak i w e-commerce istnieje rozbieżność między ulubionymi formami płatności Polaków. Raport „E-commerce w Polsce 2017” pokazuje, że 62% internautów jako model płatności zachęcający do zakupów przez internet uznaje szybkie przelewy dokonywane poprzez serwisy płatności, drugą nadal popularną formą jest płatność gotówką za pobraniem. Ten sposób wybrało aż 39% respondentów. Przelew tradycyjny z wpisaniem numeru rachunku zaznaczyło 27% ankietowanych, natomiast niewiele mniej, bo prawie co czwarty badany lubi płacić gotówką, wybierając osobisty odbiór w sklepie. Tylko 22% badanych przyznało, że chętnie dokonuje zakupów internetowych w chwili, gdy może zapłacić kartą płatniczą, a jedynie co dziesiąta osoba podczas składania zamówienia preferuje płatność mobilną (np. Blik). Zarówno finalizacja SMS-em, jak i płatność z odroczonym terminem osiągnęły jedynie kilkuprocentowy wynik, świadczący o tym, że są to formy, które w naszym kraju będą dopiero się rozwijać4.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.