USP w e-commerce

ECOM_10_32.jpg
no. 10/2019
  • Czym jest USP i jak wpływa na postrzeganie marki przez klienta?
  • W jaki sposób firmy wykorzystują USP do budowania swojej pozycji na tle konkurencji?
  • Jak wdrożyć USP w swoim e-sklepie?

Mówisz Zalando – myślisz „Darmowa wysyłka”, Biedronka – „Codziennie niskie ceny”, koszulkowo.com – aktualne t-shirty. Te automatyczne skojarzenia biorą się z USP. W jaki sposób wykorzystać USP w swoim sklepie i wyróżnić się na tle konkurencji?

W Polsce funkcjonuje ponad 29 tysięcy sklepów internetowych1. Liczba e-sklepów w ostatnich 5 latach wzrosła o 34%. Jeśli chcesz przetrwać na tak trudnym rynku, wśród wyszukiwarek, porównywarek i digitalowych chwytów poniżej pasa, musisz się wyróżnić! I to niekoniecznie ceną. Obniżanie marży zawsze kończy się biznesową porażką, dlatego warto zadbać właśnie o Unikalną Propozycję Sprzedaży.

Walcz o koszyki internautów

USP to inaczej Unique Selling Proposition czy Unique Selling Point, czyli Unikalna Propozycja Sprzedaży albo Unikalna Wartość Oferty – słowem to coś, co wyróżnia nas na tle konkurencji. Może być to wartość, zestaw cech, korzyść dla klienta, która charakteryzuje daną firmę, markę, produkt, e-sklep, bloga, a nawet… bohatera serialu. Bo USP to tak naprawdę wyróżnik, dzięki któremu nie mylimy Dextera z Sherlockiem Holmesem, ani H&M z ZARĄ. W marketingu czy sprzedaży jest ona (a właściwie powinna być) wpisana w strategię firmy czy marki i konsekwentnie eksponowana w całej komunikacji. To argument dla klienta, podstawa budowania kampanii i przekazu marketingowego, którą możemy streścić jednym zdaniem. Coś, dla czego klient kupuje u ciebie. Coś, co jest bardzo trudno skopiować, powtórzyć i co tylko ty możesz dostarczyć. Tyle teorii. Przejdźmy do praktyki. Ideę USP najlepiej zrozumieć na przykładach.

Przykład 1. L’OCCITANE En Provence

USP tkwi w samej strategii firmy, jest w jej DNA, ale musi być też bezpośrednio związany z produktem czy usługą. Świetnym przykładem firmy, która ma pewne założenia i cechy wyróżniające ją na tle konkurentów, jest L’OCCITANE En Provence, czyli marka naturalnych francuskich kosmetyków „zainspirowanych art de vivre południowej Francji i prowansalskim pięknem”2. USP marki zaprezentowane jest właśnie w tym krótkim opisie (naturalność, związek z Prowansją). Wynika też bezpośrednio z historii firmy i jej założyciela, który pochodzi z tego francuskiego rejonu.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Od klienta do ambasadora sklepu

Read more

System do zarządzania klientami

ECOM_12_12.jpg
  • Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swoim sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem konkretnego rozwiązania?
  • Jakie funkcje warto wprowadzić?
Read more

Budowanie bazy mailingowej

ECOM_12_8.jpg
  • Jak budować efektywną bazę mailingową?
  • Jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej?
  • O co należy zadbać, aby nasza baza była w zgodzie z RODO?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama