• Czym jest USP i jak wpływa na postrzeganie marki przez klienta?
  • W jaki sposób firmy wykorzystują USP do budowania swojej pozycji na tle konkurencji?
  • Jak wdrożyć USP w swoim e-sklepie?

Mówisz Zalando – myślisz „Darmowa wysyłka”, Biedronka – „Codziennie niskie ceny”, koszulkowo.com – aktualne t-shirty. Te automatyczne skojarzenia biorą się z USP. W jaki sposób wykorzystać USP w swoim sklepie i wyróżnić się na tle konkurencji?

W Polsce funkcjonuje ponad 29 tysięcy sklepów internetowych1. Liczba e-sklepów w ostatnich 5 latach wzrosła o 34%. Jeśli chcesz przetrwać na tak trudnym rynku, wśród wyszukiwarek, porównywarek i digitalowych chwytów poniżej pasa, musisz się wyróżnić! I to niekoniecznie ceną. Obniżanie marży zawsze kończy się biznesową porażką, dlatego warto zadbać właśnie o Unikalną Propozycję Sprzedaży.

Walcz o koszyki internautów

USP to inaczej Unique Selling Proposition czy Unique Selling Point, czyli Unikalna Propozycja Sprzedaży albo Unikalna Wartość Oferty – słowem to coś, co wyróżnia nas na tle konkurencji. Może być to wartość, zestaw cech, korzyść dla klienta, która charakteryzuje daną firmę, markę, produkt, e-sklep, bloga, a nawet… bohatera serialu. Bo USP to tak naprawdę wyróżnik, dzięki któremu nie mylimy Dextera z Sherlockiem Holmesem, ani H&M z ZARĄ. W marketingu czy sprzedaży jest ona (a właściwie powinna być) wpisana w strategię firmy czy marki i konsekwentnie eksponowana w całej komunikacji. To argument dla klienta, podstawa budowania kampanii i przekazu marketingowego, którą możemy streścić jednym zdaniem. Coś, dla czego klient kupuje u ciebie. Coś, co jest bardzo trudno skopiować, powtórzyć i co tylko ty możesz dostarczyć. Tyle teorii. Przejdźmy do praktyki. Ideę USP najlepiej zrozumieć na przykładach.

Przykład 1. L’OCCITANE En Provence

USP tkwi w samej strategii firmy, jest w jej DNA, ale musi być też bezpośrednio związany z produktem czy usługą. Świetnym przykładem firmy, która ma pewne założenia i cechy wyróżniające ją na tle konkurentów, jest L’OCCITANE En Provence, czyli marka naturalnych francuskich kosmetyków „zainspirowanych art de vivre południowej Francji i prowansalskim pięknem”2. USP marki zaprezentowane jest właśnie w tym krótkim opisie (naturalność, związek z Prowansją). Wynika też bezpośrednio z historii firmy i jej założyciela, który pochodzi z tego francuskiego rejonu.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Omni to nie multi. Jakich błędów nie popełniać w omnichannel?

ECOM_15_26.jpg
Czytaj więcej

Mam personę i co dalej? Spójna komunikacja na styku klienta z marką

ECOM_15_21.jpg
  • Co to są touchpointy i jak je zdefiniować?
  • W jaki sposób w komunikacji z klientem wykorzystuje się real-time marketing?
  • Dlaczego warto razem z klientem przejść jego customer journey?
Czytaj więcej

Persona w omnichannel. Jak wejść w buty klienta?

ECOM_15_17.png
  • Jak wejść w buty współczesnego klienta?
  • Jak tworzyć persony bazujące na konkretach?
  • Jak umieścić personę we właściwym miejscu procesu zakupowego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama