• Jak wykorzystać ścieżkę zakupową, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
  • W jaki sposób schematy, którymi posługujemy się w pracy projektowej podczas budowania ścieżki zakupowej, wpływają na jakość samej ścieżki?
  • Czy warto się kierować regułą trzech kliknięć?
Ułatwić klientowi zakupy

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Usability LAB

Planujemy ścieżki zakupowe, myśląc utartym schematem: strona główna, wygląd kategorii, wyniki wyszukiwania, karta produktu, płatność, podziękowanie za zakupy. Stereotypy, którymi posługujemy się w pracy analitycznej i projektowej podczas budowy ścieżki zakupowej, wpływają na jakość samej ścieżki.

Analizując briefy projektowe, w których sklepy internetowe precyzują, czego oczekują od firm badawczych, agencji interaktywnych i marketingowych oraz firm wdrożeniowych, znaleźć można sporo wymagań związanych z funkcjonalnościami, kontentem i optymalizacją dla SEO. Rzadkością jest pogłębiona analiza portretów klienckich.

Zaskakujące, że przymierzając się do redesignu witryny sklepu, zleceniodawca często nie ma kompletu danych ilościowych, takich jak np. średnia wartość koszyka czy przeciętny czas zakupu, i nawet podstawowej wiedzy o tym, co zmotywowało klienta do podjęcia decyzji o zakupie ani dlaczego zdecydował się kupić właśnie u nas, choć miał do dyspozycji alternatywne oferty. Nie wiemy, co mu się podobało, a co go frustrowało oraz jak się czuł podczas wizyty w sklepie. Z tego powodu dobrą praktyką w zakresie projektowania ścieżki zakupowej jest włączenie w ten proces badań, które ujawnią miękkie aspekty decyzji zakupowej.

Szybką i stosunkowo tanią metodą badania jakościowego są wywiady z klientami naszego sklepu po dokonaniu przez nich zakupu. Klienci reagują zwykle pozytywnie – doceniają to, że ktoś interesuje się tym, jak czuli się podczas robienia zakupów, czują się wyróżnieni. Jeżeli dysponujemy odpowiednim zestawem danych, możemy przeprowadzić rozmowy także z klientami, którzy na zakup się nie zdecydowali (zaczęli zakupy, dodali produkt do koszyka, ale opuścili witrynę przed zakończeniem transakcji).

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
  • Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Czytaj więcej

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?
  • Dlaczego konsumenci tak lubią multizakupy i czym właściwie są platformy marketplace?
  • Jak polskie marki zaznaczają swoją obecność na platformach sprzedażowych?
  • Na co trzeba uważać, tworząc content na Allegro i Amazon?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.