Top 5 najlepszych narzędzi do content marketingu

ECOM_14_10.jpg
nr 14/2020

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_conture.jpg
  • Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie strony?
  • Jakie treści generują ruch na stronie?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, tworząc content?

Content marketing przybiera różne formy: poradnikowe, blogowe, eksperckie – w postaci treści, wideo i ikonografik. Każdy z tych aspektów działań contentowych ma angażować i dzięki temu umacniać znaczenie marki, budować wokół niej społeczność oraz korzystnie wpływać na pozycjonowanie, a tym samym wyższy wynik w SERP (ang. Search Engine Results Page – rezultaty wyszukiwania).

Content marketing jest jednym z najistotniejszych elementów działań w przestrzeni e-commerce, jednak by przynosił oczekiwane rezultaty, musi być dobrze zaplanowany i umiejscowiony, żeby docierał do pożądanej grupy odbiorców. Pomocne w tych działaniach będą narzędzia content marketingowe, które ułatwią dostosowanie i określenie treści pod daną stronę WWW, a tym samym pozytywnie wpłyną na ruch generowany przez internetową witrynę sklepową.

Content marketing – co to takiego i jak wpływa na SEO?

Z analizy przeprowadzonej na StatCounter.com wynika, że aż 98% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki internetowej Google, a to w praktyce oznacza, że dziennie wpisują oni setki tysięcy fraz i zapytań, dzięki którym mają nadzieję uzyskać klarowne i istotne dla nich odpowiedzi. Dzięki wpisywanej w wyszukiwarkę treści trafiają na daną witrynę, która przez dobrze zbudowany i wartościowy content, generuje ruch organiczny na swej stronie.

Search Engine Optimization oraz content marketing to dwa pojęcia, które są ze sobą połączone. Ogromny nacisk na treść wymusił algorytm Panda, który został wdrożony przez Google w 2011 r. Oryginalny i jakościowy content stał się konieczny w branży e-commerce, gdyż wartościowe, przydatne dla użytkownika treści są jednym z wyznaczników, według których algorytm Panda uznaje daną witrynę za przyjazną dla odbiorców i samych silników wyszukiwarek. Tym samym – właśnie przez treści poradnikowe, odpowiadające na zapytania klienta – sklep internetowy może znacząco podnieść swoje współczynniki wyszukiwań, które ostatecznie mogą przyczynić się do wyższej pozycji w rankingu TOP 10 w Google.

W tym znaczeniu content marketing to nic innego, jak tworzenie i rozpowszechnianie dobrych, wartościowych treści, które będą odpowiadały na potrzeby klientów oraz ich zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Tego rodzaju content ma być mostem łączącym firmę z klientem, który pozwala na wzajemną komunikację, określenie potrzeb oraz stworzenie danej grupy docelowej nastawionej na konkretne potrzeby. Dobry content przyczynia się do generowania ruchu na stronie, a tym samym do wymiernych zysków ze sprzedaży oferowanych produktów. Treści realizują pośrednio cele biznesowe, przyciągają uwagę i angażują odbiorców, jednak do stworzenia właściwego contentu potrzebne są narzędzia, które wykorzystuje się w odpowiedni sposób. Content marketing nie powinien być działaniem ad hoc, ale strategicznym, nastawionym na konkretne cele i docelową grupę odbiorców.

Według raportu z 2017 r. wygenerowanego przez IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej), który dotyczył content marketingu i potencjału, jaki on niesie, wynika, że aż 80% firm z branży e-commerce korzysta z różnego rodzaju narzędzi content marketingowych, które pomagają im w budowaniu wizerunku i świadomości marki1. SEO copywriting jest najbardziej docenianym i stosowanym sposobem na dotarcie do jak największej liczby użytkowników.

Tekst, który zwiększy ruch na stronie

Każda firma, która swoje pole działalności usytuowała w branży e-commerce, powinna przede wszystkim określić grupę odbiorców, dla której będzie tworzyła dane treści. Trzeba pamiętać, że content dostosowany dla młodych kobiet będzie się różnił od technicznego, skierowanego np. do przedstawicieli branży budowlanej. Content marketing jest swego rodzaju sztuką, której zadaniem jest odkrycie potrzeb klienta i dostosowanie pod nie treści. Dlatego także komunikacja powinna na nie odpowiadać. Zawsze warto „wejść w skórę” odbiorcy i tym sposobem dostosowywać treści pod SEO na konkretne zapytania i frazy kluczowe. Dobre teksty, zwłaszcza poradnikowe, blogowe i eksperckie, powinny być nastawione na:

  • wybór odpowiednich fraz kluczowych oraz tematu,
  • optymalizację treści pod SEO,
  • linkowanie wewnętrzne.

To właśnie przy tych trzech powyższych aspektach niezbędne okaże się korzystanie z narzędzi content marketingowych, które usprawnią pracę nad tekstem, pomogą określić grono odbiorców, wyznaczą najbardziej znaczące słowa kluczowe oraz long tail, umożliwią prowadzenie swojej własnej strategii, zwrócą uwagę na duplicate content i jego zgubną wartość dla pozycjonowania strony, przeanalizują konkurencję i przede wszystkim pomogą tworzyć wartościowe treści. Oczywiście trzeba pamiętać, że strategia i analiza strony WWW pod tym względem, to nie wszystko. Wiedza na ten temat to tylko jedna część owego procesu, jednak przy tworzeniu treści, które angażują, tworzą grupę odbiorców i potencjalnych klientów, najważniejsza jest wiedza i umiejętności copywritera SEO lub agencji content marketingowej.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Reklamacje w internetowej sprzedaży B2B ‑ co powinien wiedzieć e‑sprzedawca?

ECOM_14_65.jpg
  • Co różni reklamacje B2C od B2B?
  • O czym pamiętać przy sprzedaży B2B?
  • Jakie są zalety wyłączenia rękojmi za wady w regulaminie sklepu lub poprzez umowę?
Czytaj więcej

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Content, który uczy ‑ o znaczeniu wartościowej treści

ecom_14_content.png
  • Jaka jest najważniejsza funkcja content marketingu?
  • Jakie czynniki sprawiają, że publikowane treści uznawane są za wartościowe?
  • Jak sprawdzić, czy nasz przekaz na pewno jest wartościowy?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama