• Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Aż 3700 dziennie - średnio tylu nowych sprzedawców pojawia się na Amazonie. Rosnąca konkurencja to jednak niejedyne wyzwanie, któremu musisz sprostać, myśląc o sukcesie w ekosystemie e-commerce’owego giganta. Dynamika cen produktów czy walutowe zawirowania również nie wyczerpują listy problemów, z którymi będziesz się mierzyć rozpoczynając międzynarodową ekspansję. Czego zatem potrzebujesz do skutecznej sprzedaży na Amazonie? Wśród wielu czynników, szczególną uwagę należy poświęcić odpowiedniej strategii cenowej.

Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu? Niech przemówią twarde dane. Według raportu „2021 European E-commerce Report”, biorąc pod uwagę tylko zachodnie kraje starego kontynentu, odsetek wszystkich użytkowników, którzy robili zakupy online, wyniósł aż 86%.

Ale to nie wszystko. Amazon ma swoje autonomiczne wersje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce czy Szwecji. Tylko w samym marcu 2022, wszystkie te strony odnotowały ponad miliard odwiedzin! (dane sprawdzone za pomocą platformy Semrush).

Jeśli połączysz tak ogromny ruch, którym cieszą się strony tego największego e-sklepu na świecie, z potężnym procentem internautów, którzy swoje zakupy wrzucają do wirtualnych koszyków, oraz z bezprecedensowym poziomem satysfakcji użytkowników, wniosek może być tylko jeden. Cała naprzód!

Jednak przy tak ogromnym potencjale czają się również niebagatelne wyzwania.

Wyzwania sprzedaży na europejskich rynkach Amazona

Oczywiście, jeśli decydujesz się na sprzedaż za pośrednictwem Amazon, twoim celem są wysokie słupki sprzedaży i wykorzystanie potencjału aż ośmiu europejskich rynków e-commerce’owego hegemona. Jednak mimo olbrzymiego potencjału sprzedaży na Amazonie, droga do sukcesu jest tu kręta i wyboista, dlatego warto wiedzieć jak się w niej odnaleźć.

Walka o Buy Boxa

Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie? Ponieważ odpowiada za ponad 82% transakcji na tej platformie. Wyróżnienie danej oferty poprzez umieszczenie jej w oknie „kup teraz” to klucz do sukcesu.

O ile nie istnieje magiczna receptura, która zapewni obecność twoich produktów w tym miejscu, to masz do dyspozycji szereg czynników, które ci w tym pomogą:

  • Model logistyczny — na przybliżenie tego najważniejszego czynnika poświęcamy osobny podrozdział tego artykułu;
  • Cena — tak, umiejętne granie ceną jest niezwykle istotne. Tajniki tej gry przybliżamy w kolejnym rozdziale;
  • Czas dostawy — zróżnicowane formy wysyłki i czas dostawy nieprzekraczający dwóch dni to standard, który musisz zapewnić.

Kolejnym takim czynnikiem jest:

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?
  • Dlaczego konsumenci tak lubią multizakupy i czym właściwie są platformy marketplace?
  • Jak polskie marki zaznaczają swoją obecność na platformach sprzedażowych?
  • Na co trzeba uważać, tworząc content na Allegro i Amazon?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2022

Ten produkt nie działa

Ten produkt nie działa

W branży samochodowej jest powiedzenie, że pierwszy samochód danej marki sprzedaje klientowi salon, ale każdy następny serwis. I branża samochodowa nie jest tu wyjątkiem. Dla każdej organizacji obsługa posprzedażowa jest szansą na zbudowanie długofalowego zaufania i więzi z klientem. Nie bój się problemów, zastrzeżeń i reklamacji. Jeżeli zdarzają się sporadycznie, klienci to zrozumieją. Pod warunkiem, że staniesz na wysokości zadania.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.