• Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny?
  • Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online?
  • W jaki sposób Internet Rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?

Wprowadzenie sieci 5G dało wiele możliwości rozwoju różnym branżom. Uważa się, że dzięki niej dojdzie do innowacyjnych zmian, a pierwsze możemy obserwować już teraz, także w sferze e-commerce.

Częstsze wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości

Rozwój sieci 5G pozwoli na znacznie częstsze wykorzystywanie technologii VR i AR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W sferze e-commerce wpłynie to na wzmocnienie doświadczeń klienta (Customer Experience). Możliwe stanie się zaprezentowanie wszystkich atutów produktu w docelowym miejscu lub przedstawienie jego zastosowania, co ułatwi podejmowanie decyzji zakupowych. Tego typu rozwiązania stały się już dostępne, wykorzystuje je m.in. popularna sieć IKEA. Kilka lat temu, wraz z Apple, stworzyła narzędzie, za pomocą którego klienci mogą umieścić wirtualne meble w swoim domu i sprawdzić, jak wyglądają. IKEA poszła nawet o krok dalej i w 2017 roku otworzyła internetowy sklep VR. Za jego pośrednictwem klienci mogą w domowym zaciszu przeglądać produkty przy użyciu mobilnego zestawu VR i podejmować świadome decyzje zakupowe.

Sieć 5G ma zapewniać większą prędkość przesyłania danych, stabilniejsze połączenie oraz niemal niezauważalne opóźnienia. To pozwala przypuszczać, że problem uciążliwego buforowania zawartości strony zniknie, a samo działanie wirtualnej rzeczywistości stanie się płynniejsze.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.