- Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny?
- Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online?
- W jaki sposób Internet Rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?
Wprowadzenie sieci 5G dało wiele możliwości rozwoju różnym branżom. Uważa się, że dzięki niej dojdzie do innowacyjnych zmian, a pierwsze możemy obserwować już teraz, także w sferze e-commerce.
Częstsze wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
Rozwój sieci 5G pozwoli na znacznie częstsze wykorzystywanie technologii VR i AR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W sferze e-commerce wpłynie to na wzmocnienie doświadczeń klienta (Customer Experience). Możliwe stanie się zaprezentowanie wszystkich atutów produktu w docelowym miejscu lub przedstawienie jego zastosowania, co ułatwi podejmowanie decyzji zakupowych. Tego typu rozwiązania stały się już dostępne, wykorzystuje je m.in. popularna sieć IKEA. Kilka lat temu, wraz z Apple, stworzyła narzędzie, za pomocą którego klienci mogą umieścić wirtualne meble w swoim domu i sprawdzić, jak wyglądają. IKEA poszła nawet o krok dalej i w 2017 roku otworzyła internetowy sklep VR. Za jego pośrednictwem klienci mogą w domowym zaciszu przeglądać produkty przy użyciu mobilnego zestawu VR i podejmować świadome decyzje zakupowe.
Sieć 5G ma zapewniać większą prędkość przesyłania danych, stabilniejsze połączenie oraz niemal niezauważalne opóźnienia. To pozwala przypuszczać, że problem uciążliwego buforowania zawartości strony zniknie, a samo działanie wirtualnej rzeczywistości stanie się płynniejsze.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu