Podziękowanie budujące sprzedaż

Marcin Stan (partner Cityboard Media)   E-commerce & Digital Marketing 6/2018 Materiał powstał przy współpracy z partnerem logo_cityboardmedia.jpg
ECOM_06_28.jpg
  • Jakie formy podziękowania warto wdrożyć w swoim sklepie, aby budować lojalność klienta?
  • Jak przez podziękowanie zaangażować klienta we współpracę?
  • Jak wykorzystać podziękowania za dokonanie zakupu do zwiększenia sprzedaży?

Podziękowanie za zakupy w e-sklepie, choć jest miłym akcentem, to wbrew pozorom nie kończy relacji z klientem. Praktyka pokazuje, że właśnie podziękowanie może być doskonałym narzędziem do budowania lojalności względem marki czy sklepu. Trzeba tylko umiejętnie wykorzystać potencjał podziękowań i unikać sztampy, bo nic tak skutecznie nie zniechęca do zakupów, jak nuda i powtarzalność. Formuły typu: „Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie. Twoja firma.” nie budują zaangażowania.

Podziękowanie może mieć formę np. maila lub przekierowania na podstronie. To najpopularniejsze formy, ale nie jedyne. Co zatem zrobić, aby podziękowanie budowało relację? Jest na to kilka sposobów.

Po pierwszwe: newsletter

Newslettery, choć są niedocenianą formą budowania relacji z klientami, to jednak skuteczną. Podpięcie do strony/maila z podziękowaniem formularza zawierającego treść zachęcającą do zapisania się na newsletter pozwala podtrzymać kontakt z klientem. Dzięki temu budujemy bazę ludzi, którzy są zainteresowani naszymi produktami i którym można wysłać informację o nowościach, promocjach, wyprzedażach, dniach otwartych czy innych działaniach firmy. Budując bazę adresów, konieczne jest zadbanie o odpowiednie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych i handlowych. Tworząc formularz zachęcający do zapisania się do newslettera, warto pamiętać, że:

  • musi być czytelny i prosty w konstrukcji,
  • nie może zawierać danych mocno angażujących, a jeśli już takie się pojawiają, to powinny znaleźć się na końcu formularza,
  • możliwie jak najwięcej pól powinno wypełniać się automatycznie,
  • powinien zawierać zabezpieczenie przed botami.

Pozyskane dane można następnie filtrować, tworząc odpowiednie bazy klientów, i wysyłać do nich dedykowane im oferty.

Po drugie: link do treści

Do podziękowań w mailu czy na stronie można dodać linki prowadzące do wartościowych i unikatowych treści na stronie sklepu. Ich zadaniem jest utrzymanie uwagi klienta, skłonienie go, aby został na stronie i przekonanie do zakupów w dłuższej perspektywie. Artykuły eksperckie, infografiki, ciekawe zdjęcia, przewodniki, poradniki i samouczki to przykłady treści, które angażują, są użyteczne i stwarzają szanse, że klient udostępni je w mediach społecznościowych. Takie działanie to także element content marketingu. Wartościowe i eksperckie teksty budują wśród klientów zaufanie do marki i produktów, a to przekłada się na większą sprzedaż.

Po trzecie: telefon do klienta

Czasem rzeczy najprostsze są najskuteczniejsze. Jeśli w trakcie składania zamówienia klient jest zobligowany do pozostawienia numeru telefonu, warto to wykorzystać. Zwykły telefon z podziękowaniem za dokonane zakupy i pytaniem, czy proces przebiegał bez zakłóceń, niesie podwójne korzyści. Z jednej strony buduje pozytywny wizerunek firmy i wywołuje pozytywne skojarzenia, a z drugiej to świetna okazja do zapytania, czy klient nie chciałby czegoś dokupić. Psychologiczne reguły zaangażowania i wdzięczności mówią, że jest nam trudniej odmówić w sytuacji, gdy poświęciliśmy już czas i pieniądze na jakieś działania, a także, gdy ktoś wyświadczył nam przysługę lub wykazał się dobrą wolą (np. pytając, czy nie mieliśmy problemów z zamówieniem).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum