• Co powinien zawierać opis produktu, aby dobrze pozycjonował stronę w Google?
  • Jak powinien być sformatowany, żeby zachęcał klienta, a nie odstraszał?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i zdjęcia produktów z innych źródeł?
Optymalizacja opisu produktu

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

EBiznesKrokPoKroku.pl

W poprzednim wydaniu „E-commerce & Digital Marketing” pisałem o elementach, które powinien zawierać opis produktu, aby odpowiadał na wszelkie możliwe pytania odwiedzających stronę sklepu i namawiał ich do zakupu. W tym artykule chciałbym zwrócić uwagę na elementy, o których w kontekście opisów produktów myśli się zdecydowanie rzadziej – formatowaniu i optymalizacji tekstu do pozycjonowania oraz o aspektach prawnych związanych z kopiowaniem opisów z innych źródeł.

Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach. Powiedzenie to jest wyjątkowo prawdziwe w przypadku sprzedaży internetowej. Często detale decydują o tym, czy klient zdecyduje się na zakup, czy po kilku sekundach opuści stronę. Wiele z nich wiąże się z opisem produktu, a w szczególności z tym, w jaki sposób został przygotowany.

Formatowanie

Od tego, jak sformatowano tekst opisu, zależy, czy będzie zachęcał do czytania i ułatwiał odnajdywanie w nim pożądanych treści, czy wręcz przeciwnie – zniechęcał i odstraszał. Dlatego zawsze warto poświęcić chwilę na jego stylizację.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
  • Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Czytaj więcej

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?
  • Dlaczego konsumenci tak lubią multizakupy i czym właściwie są platformy marketplace?
  • Jak polskie marki zaznaczają swoją obecność na platformach sprzedażowych?
  • Na co trzeba uważać, tworząc content na Allegro i Amazon?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.