• Czy prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy?
  • Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  • Czy prowadzenie e-sklepu bez magazynu jest możliwe?
Nadeszła era e-commerce. Postaw na własny sklep internetowy!

Zakupy online z roku na rok zyskują coraz większą rzeszę zwolenników. Według najnowszego raportu Gemius E-Commerce w Polsce 2018 w Internecie kupuje aż 56% polskich internautów, czyli około 18 milionów osób. Wartość krajowego rynku e-commerce szacowana jest obecnie na 40 miliardów złotych! To naprawdę imponujący wynik. Czy nadszedł idealny czas na to, aby wykorzystać potencjał e-handlu i założyć własny sklep internetowy?

Własny sklep internetowy – jak rozkręcić sprzedaż w Internecie?

Wydawać by się mogło, że w przypadku sklepu internetowego droga od pomysłu do jego realizacji jest dość skomplikowana. W końcu musisz przygotować się nie tylko od strony biznesowej, ale również technicznej oraz logistycznej. Warto jednak pamiętać, że na rynku istnieją rozwiązania, które pozwalają maksymalnie ułatwić proces tworzenia i prowadzenia e-sklepu.

Model abonamentowy to doskonałe rozwiązanie, które łączy w sobie szerokie możliwości, prostotę obsługi i pełne wsparcie techniczne. Klient otrzymuje narzędzie, dzięki któremu może prowadzić własny sklep internetowy bez specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. To naprawdę wiele ułatwia i pozwala zredukować koszty, które, szczególnie na początku działalności, mogłyby przytłoczyć i zniechęcić do rozpoczęcia przygody z własnym biznesem. - mówi Aleksandra Batko, specjalista ds. marketingu i PR w Sky-Shop.pl.

Wartość rynku e-commerce w Polsce

Podjęcie decyzji o założeniu własnego sklepu internetowego oraz wybór branży, w jakiej chcesz działać to już pierwszy, ważny krok. Przed Tobą jednak jeszcze kilka kolejnych. Najpierw zdecyduj, które z dostępnych na rynku opcji oprogramowania będzie odpowiednie dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że jeśli nie posiadasz wiedzy technicznej konfiguracja oprogramowania typu open source może sprawić Ci problemy. Oczywiście wszystkiego można się nauczyć, jednak jeśli stawiasz na szybkie efekty i chcesz po prostu zacząć zarabiać na swoim sklepie – wybierz model abonamentowy. Dzięki niemu w prosty sposób wprowadzisz produkty, dostosujesz grafikę, zdefiniujesz płatności, zintegrujesz sklep z hurtowniami i kurierami oraz dodasz regulamin. W krótkim czasie Twój sklep będzie w pełni gotowy do prowadzenia sprzedaży.

Ile kosztuje własny sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego, tak jak w przypadku każdego innego biznesu, łączy się z ponoszeniem pewnych kosztów. Jakich? Wiele zależy od wybranych przez Ciebie rozwiązań. Planując budżet podziel wydatki na te związanie z rozpoczęciem działalności oraz na koszty stałe, które będziesz ponosił regularnie.

Do tych pierwszych będą należały np. opłaty związane z rejestracją formy prawnej firmy, wyrobieniem pieczątki, otwarciem firmowego konta bankowego, czy zamówieniem indywidualnej grafiki sklepu, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Tutaj też możemy zaliczyć koszty początkowej promocji sklepu – np. kampanie w wyszukiwarkach lub na Facebooku.

Koszty stałe dotyczą natomiast zazwyczaj comiesięcznych opłat, np. abonamentu za prowadzenie sklepu. Wybierając Sky-Shop.pl możesz prowadzić w pełni funkcjonalny sklep internetowy już za kilkanaście złotych miesięcznie. Co ważne – możesz dostosować wysokość opłat do indywidualnych potrzeb. Umożliwią Ci to odpowiednie pakiety. Jeśli uznasz, że powinieneś zrobić krok naprzód i wzbogacić sklep o dodatkowe funkcje – nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać wyższy, bardziej rozbudowany pakiet. Pamiętaj, że wraz z wejściem z życie tzw. Konstytucji Biznesu możliwe jest również zredukowanie opłat związanych z prowadzeniem działalności. Prawo do działalności nieewidencjonowanej pozwala zarobić do 1050 zł miesięcznie, bez opłacania składek ZUS!

Warto zgromadzić środki finansowe na pierwsze pół roku prowadzenia sklepu – to da Ci swobodę w pracy nad jego rozwojem i promocją w początkowym okresie.

Dropshipping, czyli jak prowadzić sklep bez magazynu?

Jeśli uważasz, że aby prowadzić własny e-sklep musisz posiadać magazyn, którego wynajęcie lub zakup pochłonie lwią część Twojego budżetu, to... czas poznać dropshipping! Jest to model logistyczny, w którym wysyłka zamówień od klientów Twojego e-sklepu realizowana jest bezpośrednio przez hurtownię dropshippingową.

Model działania hurtowni dropshipping

Dzięki tej metodzie możesz całkowicie zrezygnować z opłat za magazyn, tym samym redukując koszty prowadzenia sklepu do minimum. Dropshipping to również doskonały sposób na sprzedaż produktów sezonowych lub niszowych – dzięki niemu nie musisz poświęcać miejsca w magazynie na towar, który słabo rotuje. A na czym zarabia się w dropshippingu? Podobnie jak w każdym e-sklepie, czyli na narzuconej marży. Ta z kolei zależy od wewnętrznych regulaminów hurtowni, z którą podejmujesz współpracę, czy aktualnej sytuacji na rynku.

Sklep internetowy – biznes przyszłości?

Nie da się ukryć, że ostatnie lata to świetny czas dla e-commerce. Według przewidywań ekspertów wzrostowa tendencja nadal będzie się utrzymywać. Nic dziwnego – rynek wciąż nie jest nasycony, a pojawiające się kolejne możliwości handlu przez Internet pozwalają rozszerzyć sprzedaż na cały świat. Międzynarodowe portale aukcyjne jak np. eBay czy zyskujące popularność marketplace'y to miejsca, w których warto pokazać swoją ofertę, docierając do szerokiego grona konsumentów. Sklep internetowy w Sky-Shop.pl to nie tylko sposób na własny dochodowy biznes, ale przede wszystkim inwestycja w przyszłość, na której możesz zacząć zarabiać już teraz.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.