Konkurencyjność dzięki optymalizacji

Grzegorz Brajewski (partner Szpiegomat.pl)   E-commerce & Digital Marketing 4/2018 Materiał powstał przy współpracy z partnerem logo_szpiegomat.jpg
ECOM_04_12.jpg
  • W jakich obszarach można szukać szans na podniesienie konkurencyjności sklepu?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, aby zoptymalizować działania w sklepie?
  • Jak obniżyć koszty funkcjonowania sklepu?

Głównym celem każdego właściciela sklepu internetowego jest zwiększenie sprzedaży i maksymalizacja marży przy możliwie niskich nakładach finansowych. Jak tego dokonać, konkurując z tysiącami sklepów na dynamicznym rynku e-commerce?

W sprzedaży internetowej osiągnięcie przewagi na rynku jest możliwe tylko dzięki usprawnieniu funkcjonowania sklepu oraz obniżeniu kosztów pozyskiwania klienta. Można tego dokonać dzięki zastosowaniu narzędzi, które wspomogą działania pracowników sklepu.

Sprzedaż i marketing

Utrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami

Dobra relacja z klientem, która sprawi, że powróci on do sklepu i ponownie dokona w nim zakupów, to najefektywniejsza droga do wzmocnienia pozycji sklepu na tle konkurencji i obniżenia kosztów marketingowych. Budowanie relacji z obecnymi klientami jest też dużo tańsze niż pozyskiwanie nowych leadów. Klient powracający na stronę sklepu chętniej dokona w nim zakupów aniżeli odwiedzający sklep po raz pierwszy. Jest też bardzo prawdopodobne, że zostawi w nim więcej pieniędzy, czyli przyniesie e-sklepowi większe zyski.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum