Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
nr 11/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

strix_logo.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?

„Kolor nie dodaje przyjemnej jakości do projektu – wzmacnia go”. To słowa impresjonisty Pierre Bonnarda. Jak się one mają do e-commerce? Jeśli chcesz wpłynąć na decyzję zakupową użytkownika w sklepie, musisz sięgnąć po perswazję, by wzmocnić swój przekaz. Masz do tego cały zestaw narzędzi – jednym z nich jest odpowiednie zastosowanie kolorów. Jak to wygląda w praktyce?

Kolor ma moc. Skąd to wiemy? Wystarczy, że pomyślisz o Allegro, a od razu zobaczysz pomarańczowy. Nie jest to najbardziej wiarygodny eksperyment, ale w uproszczeniu pokazuje, że kolory wiążą się ze sposobem interpretowania przez nas świata. Krótko mówiąc: ludzie to istoty wizualne. Potwierdzają to badania – nasze mózgi są w stanie przetwarzać obrazy, które widzieliśmy zaledwie przez 13 milisekund1. Czego możemy nauczyć się z badań o kolorach w kontekście e-commerce?

  • Kolory wpływają na ogólne postrzeganie wyglądu strony: dane Institute for Color Research pokazują, że ludzie dokonują podświadomego osądu na temat osoby, środowiska lub produktu w ciągu 90 sekund od pierwszego obejrzenia. Co więcej, od 62 do 90% tej oceny jest oparte na samym kolorze2. To, jakich kolorów użyjemy w sklepie, wpłynie na pierwsze wrażenie odbiorcy i na to, jak zapamięta stronę. To ważne, biorąc pod uwagę, że 52% kupujących nie powraca na stronę internetową z powodu jej ogólnej estetyki3.
  • Kolory wpływają na postrzeganie marki: według naukowców z Uniwersytetu Loyola kolor zwiększa rozpoznawalność marki o 80%4. Dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów kupujący szybciej rozpoznają markę wśród ogromu innych produktów dostępnych na rynku. Kolor może więc wzmocnić zaufanie konsumentów względem sklepu.
  • Kolory wpływają na zakup: 92,6% respondentów badań prowadzonych w 2004 r. przez Seoul International Color Expo stwierdziło, że przy zakupie produktów największą wagę przykładają do warstwy wizualnej. Dla 84,7% z nich kolor stanowi ponad połowę spośród różnych czynników istotnych przy wyborze produktów5.

Kolory a psychologia

Jak dobrać odpowiednie kolory do sklepu, by wpłynąć na zwiększenie sprzedaży? Kiedy pomyślisz o tym, że oko ludzkie rozróżnia ok. 10 mln różnych kolorów, to zadanie wydaje się niewykonalne6. Z pomocą przychodzi jednak psychologia kolorów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Czy kryzysy sprzedają?

ECOM_12_30.png
  • Jakie kryzysy są bardziej niebezpieczne dla marki: bezpośrednie czy pośrednie?
  • Czy zasada „nieważne jak mówią, byle mówili” sprawdza się z korzyścią dla sprzedaży?
  • Jak kryzysy w mediach społecznościowych przełożyły się na sprzedaż znanych marek?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Dlaczego twój sklep nie sprzedaje?

ECOM_12_25.jpg
  • Jak uniknąć powszechnych błędów, które zaniżają sprzedaż?
  • W jaki sposób podnieść współczynnik konwersji w e-sklepie?
  • Jakie rozwiązania w celu zwiększenia konwersji stosują najlepsze polskie e-sklepy?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Sprzedaż przez porównywarki cen

ECOM_12_20.jpg
  • Kiedy warto umieścić swoją ofertę w porównywarkach cenowych?
  • O czym należy pamiętać dodając ofertę do porównywarek cen?
  • W jaki sposób przygotować swoją ofertę pod wyszukiwarki cen, aby zwiększyć sprzedaż w tym kanale?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama