Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
no. 11/2019

The material was created in cooperation with a partner:

strix_logo.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?

„Kolor nie dodaje przyjemnej jakości do projektu – wzmacnia go”. To słowa impresjonisty Pierre Bonnarda. Jak się one mają do e-commerce? Jeśli chcesz wpłynąć na decyzję zakupową użytkownika w sklepie, musisz sięgnąć po perswazję, by wzmocnić swój przekaz. Masz do tego cały zestaw narzędzi – jednym z nich jest odpowiednie zastosowanie kolorów. Jak to wygląda w praktyce?

Kolor ma moc. Skąd to wiemy? Wystarczy, że pomyślisz o Allegro, a od razu zobaczysz pomarańczowy. Nie jest to najbardziej wiarygodny eksperyment, ale w uproszczeniu pokazuje, że kolory wiążą się ze sposobem interpretowania przez nas świata. Krótko mówiąc: ludzie to istoty wizualne. Potwierdzają to badania – nasze mózgi są w stanie przetwarzać obrazy, które widzieliśmy zaledwie przez 13 milisekund1. Czego możemy nauczyć się z badań o kolorach w kontekście e-commerce?

  • Kolory wpływają na ogólne postrzeganie wyglądu strony: dane Institute for Color Research pokazują, że ludzie dokonują podświadomego osądu na temat osoby, środowiska lub produktu w ciągu 90 sekund od pierwszego obejrzenia. Co więcej, od 62 do 90% tej oceny jest oparte na samym kolorze2. To, jakich kolorów użyjemy w sklepie, wpłynie na pierwsze wrażenie odbiorcy i na to, jak zapamięta stronę. To ważne, biorąc pod uwagę, że 52% kupujących nie powraca na stronę internetową z powodu jej ogólnej estetyki3.
  • Kolory wpływają na postrzeganie marki: według naukowców z Uniwersytetu Loyola kolor zwiększa rozpoznawalność marki o 80%4. Dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów kupujący szybciej rozpoznają markę wśród ogromu innych produktów dostępnych na rynku. Kolor może więc wzmocnić zaufanie konsumentów względem sklepu.
  • Kolory wpływają na zakup: 92,6% respondentów badań prowadzonych w 2004 r. przez Seoul International Color Expo stwierdziło, że przy zakupie produktów największą wagę przykładają do warstwy wizualnej. Dla 84,7% z nich kolor stanowi ponad połowę spośród różnych czynników istotnych przy wyborze produktów5.

Kolory a psychologia

Jak dobrać odpowiednie kolory do sklepu, by wpłynąć na zwiększenie sprzedaży? Kiedy pomyślisz o tym, że oko ludzkie rozróżnia ok. 10 mln różnych kolorów, to zadanie wydaje się niewykonalne6. Z pomocą przychodzi jednak psychologia kolorów.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Od klienta do ambasadora sklepu

Read more

System do zarządzania klientami

ECOM_12_12.jpg
  • Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swoim sklepie?
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem konkretnego rozwiązania?
  • Jakie funkcje warto wprowadzić?
Read more

Budowanie bazy mailingowej

ECOM_12_8.jpg
  • Jak budować efektywną bazę mailingową?
  • Jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej?
  • O co należy zadbać, aby nasza baza była w zgodzie z RODO?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama