• Jakie są wady i zalety sklepów jednoproduktowych?
  • Dla kogo to najlepsze rozwiązanie?
  • Na co zwrócić uwagę zakładając sklep z jednym produktem?
Jeden produkt, jeden sklep, wielu klientów

Duże sklepy e-commerce oferują klientom setki lub tysiące produktów do zakupu. Nie potrzebujemy jednak wielu produktów, aby odnieść sukces w sprzedaży. Wystarczy jeden i rozwój sklepu jednoproduktowego.

Termin „sklep jednoproduktowy”, jak można się domyślić, oznacza sklep, który jest przeznaczony do sprzedaży jednego produktu.

Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Zazwyczaj mowa tutaj o dwóch rodzajach przedsiębiorców.

Pierwszy: mamy już wiele produktów, ale ten najnowszy znacznie wyróżnia się na ich tle. Dla przykładu, sprzedajemy gry na konsole i mamy ich kilkadziesiąt w ofercie, a nagle zamierzamy sprzedawać również samą konsolę do gier. Wówczas, dla konsoli, możemy stworzyć oddzielny miniserwis – sklep jednoproduktowy. Dzięki temu nie zginie ona w gąszczu innych produktów i będziemy mogli przeprowadzić dla niej bardziej precyzyjną kampanię marketingowo-reklamową.

Drugi rodzaj to z kolei przedsiębiorcy, którzy po prostu dopiero zaczynają, albo chcą przetestować możliwości rynku e-commerce. Mają więc jeden produkt, np. automatycznego robota czyszczącego albo własną książkę, i chcą go sprzedać online. Wówczas stworzenie sklepu jednoproduktowego ma duży sens, bo serwisy tego rodzaju zwykle pozwalają odpowiednio wyeksponować dany produkt. Są nawet specjalne motywy graficzne, opracowane właśnie z myślą o tym (patrz: ramka), z których zdecydowanie powinniśmy skorzystać.

Łatwiej o klienta

Sklep jednoproduktowy ułatwia również samo docieranie do klienta. Możemy bowiem skoncentrować się na jednej, konkretnej grupie odbiorców, bez zastanawiania się nad tym, czy odbiorca X będzie jeszcze zainteresowany innym produktem, a odbiorca Y może nie kupić naszego rozwiązania, bo zobaczy w sklepie inne – innych producentów. Łatwiej też prowadzi się działania marketingowe i wizerunkowe – mamy jeden konkretny produkt i to jemu poświęcamy całą uwagę w informacjach PR czy w social mediach.

Ponadto sklep jednoproduktowy daje możliwość świetnej prezentacji samego produktu. Możemy w wielu miejscach na stronie skupić się na tym, co sprzedajemy. A to oznacza: filmy, duże zdjęcia, efektowne animacje i przejścia, galerie i GIF-y czy jeszcze inne elementy, które w całości dotyczą jednego, konkretnego produktu. Mamy też więcej miejsca na przyciski CTA (call to action – wezwanie do działania) i inne typowo prosprzedażowe mechanizmy.

Większość sklepów ciągle decyduje się na oferowanie wielu produktów, ale nie brakuje przykładów firm, które osiągnęły ogromną sprzedaż z jednym produktem (lub jego kilkoma wariantami, np. kolorystycznymi czy różnych rozmiarów). Casper, która w ostatnich latach wypracowała sprzedaż na poziomie ponad 500 mln dol., zaczynała jako firma, która sprzedaje nowoczesny materac do łóżka. Obecnie oferuje również poduszki czy pościele, ale sam biznes rozkręcał się z użyciem jednoproduktowego sklepu. Podobnie było z firmą Spanx, oferującą początkowo tylko jeden model bielizny modelującej oraz Crocs, zaczynającej od jednej pary klapek. Obecnie są to duże biznesy, które generują miliony dolarów przychodu w każdym roku.

Pozostałe 65% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 20/2021

Jak skutecznie pozyskiwać leady?

Jak skutecznie pozyskiwać leady?
  • Jakie narzędzia najskuteczniej pomagają w pozyskiwaniu nowych leadów?
  • Na czym polegają programy referralowe?
  • Jak powinien być skonstruowany formularz internetowy do pozyskiwania leadów?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 20/2021

Power of pricing ‑ moc ceny

Power of pricing - moc ceny
  • Czy dla każdej grupy odbiorców należy definiować różną cenę?
  • Co sprawia, że segmentowanie cenowe podnosi zysk?
  • Jakie informacje są potrzebne do zaprojektowania odpowiedniej ceny dla danego kanału sprzedaży?
  • Jakie są ryzyka segmentowania cenowego i jak możemy nim zarządzać?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama