• Jakie są wady i zalety sklepów jednoproduktowych?
  • Dla kogo to najlepsze rozwiązanie?
  • Na co zwrócić uwagę zakładając sklep z jednym produktem?
Jeden produkt, jeden sklep, wielu klientów

Duże sklepy e-commerce oferują klientom setki lub tysiące produktów do zakupu. Nie potrzebujemy jednak wielu produktów, aby odnieść sukces w sprzedaży. Wystarczy jeden i rozwój sklepu jednoproduktowego.

Termin „sklep jednoproduktowy”, jak można się domyślić, oznacza sklep, który jest przeznaczony do sprzedaży jednego produktu.

Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Zazwyczaj mowa tutaj o dwóch rodzajach przedsiębiorców.

Pierwszy: mamy już wiele produktów, ale ten najnowszy znacznie wyróżnia się na ich tle. Dla przykładu, sprzedajemy gry na konsole i mamy ich kilkadziesiąt w ofercie, a nagle zamierzamy sprzedawać również samą konsolę do gier. Wówczas, dla konsoli, możemy stworzyć oddzielny miniserwis – sklep jednoproduktowy. Dzięki temu nie zginie ona w gąszczu innych produktów i będziemy mogli przeprowadzić dla niej bardziej precyzyjną kampanię marketingowo-reklamową.

Drugi rodzaj to z kolei przedsiębiorcy, którzy po prostu dopiero zaczynają, albo chcą przetestować możliwości rynku e-commerce. Mają więc jeden produkt, np. automatycznego robota czyszczącego albo własną książkę, i chcą go sprzedać online. Wówczas stworzenie sklepu jednoproduktowego ma duży sens, bo serwisy tego rodzaju zwykle pozwalają odpowiednio wyeksponować dany produkt. Są nawet specjalne motywy graficzne, opracowane właśnie z myślą o tym (patrz: ramka), z których zdecydowanie powinniśmy skorzystać.

Łatwiej o klienta

Sklep jednoproduktowy ułatwia również samo docieranie do klienta. Możemy bowiem skoncentrować się na jednej, konkretnej grupie odbiorców, bez zastanawiania się nad tym, czy odbiorca X będzie jeszcze zainteresowany innym produktem, a odbiorca Y może nie kupić naszego rozwiązania, bo zobaczy w sklepie inne – innych producentów. Łatwiej też prowadzi się działania marketingowe i wizerunkowe – mamy jeden konkretny produkt i to jemu poświęcamy całą uwagę w informacjach PR czy w social mediach.

Ponadto sklep jednoproduktowy daje możliwość świetnej prezentacji samego produktu. Możemy w wielu miejscach na stronie skupić się na tym, co sprzedajemy. A to oznacza: filmy, duże zdjęcia, efektowne animacje i przejścia, galerie i GIF-y czy jeszcze inne elementy, które w całości dotyczą jednego, konkretnego produktu. Mamy też więcej miejsca na przyciski CTA (call to action – wezwanie do działania) i inne typowo prosprzedażowe mechanizmy.

Większość sklepów ciągle decyduje się na oferowanie wielu produktów, ale nie brakuje przykładów firm, które osiągnęły ogromną sprzedaż z jednym produktem (lub jego kilkoma wariantami, np. kolorystycznymi czy różnych rozmiarów). Casper, która w ostatnich latach wypracowała sprzedaż na poziomie ponad 500 mln dol., zaczynała jako firma, która sprzedaje nowoczesny materac do łóżka. Obecnie oferuje również poduszki czy pościele, ale sam biznes rozkręcał się z użyciem jednoproduktowego sklepu. Podobnie było z firmą Spanx, oferującą początkowo tylko jeden model bielizny modelującej oraz Crocs, zaczynającej od jednej pary klapek. Obecnie są to duże biznesy, które generują miliony dolarów przychodu w każdym roku.

Pozostałe 65% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.