• Jakie narzędzia najskuteczniej pomagają w pozyskiwaniu nowych leadów?
  • Na czym polegają programy referralowe?
  • Jak powinien być skonstruowany formularz internetowy do pozyskiwania leadów?
Jak skutecznie pozyskiwać leady?

Jeśli chcemy pozyskać nowego klienta, warto przeprowadzić kampanię lead generation, czyli generowania leadów. Leadem określamy dane kontaktowe do potencjalnego klienta. W momencie, w którym internauta zostawi swój e-mail bądź numer telefonu i inne dane kontaktowe, zyskujemy lead, z którym możemy się skontaktować.

Leady są potrzebne zarówno w branży B2C, jak i B2B. W przypadku B2B sprawa jest dość oczywista, bo klient zwykle oczekuje spersonalizowanej oferty, a dodatkowo należy dokładnie poznać jego oczekiwania i wyzwania, z jakimi się mierzy. Bez kontaktu z nim byłoby to niemożliwe. Z kolei w branży B2C klient może samodzielnie wejść, np. na stronę e-sklepu, i złożyć zamówienie – nie trzeba się z nim kontaktować. Jeśli jednak postaramy się o pozyskanie jego adresu, możemy później prowadzić kontakt masowy – wysyłać np. e-maile z atrakcyjnymi ofertami i unikalne treści do osób, które zostawiły swoje dane kontaktowe. Taka praktyka przyczynia się do budowania lojalności klienta, a także do generowania sprzedaży (kolejne zamówienia).

Istnieje wiele narzędzi i mechanizmów, które mają pomagać w generowaniu leadów. Wybrałem te, które mają wysoką skuteczność, a przy tym są w zasadzie niezbędne dla udanej kampanii lead generation.

Program rekomendacji

To doskonałe narzędzie dla firm, które mają już pewną bazę klientów i użytkowników. Na czym to polega? Wdrażamy system do rekomendacji, nazywany referralowym, który najczęściej działa na podobnej zasadzie. Użytkownik może polecić nasz produkt lub usługę innym i, kiedy dana osoba zdecyduje się na zakup, użytkownik otrzymuje odpowiednią nagrodę. W zależności od produktu i polityki, tą nagrodą może być sam produkt, zniżka na zakupy, punkty do wykorzystania w programie lojalnościowym lub nawet gotówka. Wszystko zależy od tego, co według nas zapewni najlepsze efekty i będzie opłacalne przy dużej skali działania.

Jeśli klienci lubią nasze produkty bądź usługi, wielu z nich chętnie poleci je innym – w tym swoim znajomym i rodzinie. Program referralowy ma sprawić, że samo polecenie będzie wygodne i łatwe, a dodatkowo zmotywuje do działania (nagroda do wygrania).

Firma Wyng, analizująca zachowania konsumentów online, przeprowadziła badanie, z którego wynika, że 92% klientów ufa rekomendacjom z wiarygodnego źródła. Dotyczy to szczególnie segmentu B2B. Rekomendacje mogą pochwalić się współczynnikiem konwersji na poziomie aż 70%. A trudno o wskazanie bardziej wiarygodnego źródła niż znajomi lub rodzina.

Wdrożenie programu referralowego to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie leadów. Samo narzędzie może być obsługiwane przez e-mail lub serwisy społecznościowe. Najczęściej działa to tak, że dotychczasowy klient otrzymuje specjalny link do strony WWW, który wysyła znajomym. Pod tym adresem znajduje się pole do uzupełnienia e-maila i innych danych kontaktowych wraz z odpowiednimi zgodami na ich przetwarzanie. Kiedy dana osoba zostawi swój adres, nie tylko trafia on do naszej firmy, ale otrzymujemy również informację, kto odpowiada za rekomendację.

Jednym z najpopularniejszych systemów referralowych jest ReferralCandy.com. Oferuje wygodne w obsłudze narzędzie, które można wdrożyć w ciągu kilku godzin. Ma też wiele case studies, które mogą posłużyć jako inspiracja. Dla przykładu, firma 22 Days Nutrition, oferująca dietę wegetariańską i wegańską, przygotowała program referralowy, który miał atrakcyjne warunki. Osoba, która rekomendowała usługę, otrzymywała 15% kwoty, jaką wyda nowy, przyprowadzony przez nią klient. Z kolei nowy klient otrzymywał 10% zniżki na pierwszy zakup. Do systemu Referral Candy z łatwością da się podpiąć sklep online i inne aplikacje. Popularne narzędzia do referral marketingu to również Friendbuy.com, Viral-loops.com oraz GetAmbassador.com.

Formularze internetowe

Kolejny świetny sposób do pozyskiwania leadów to formularze internetowe. To rozwiązanie sprawdzi się w generowaniu danych kontaktowych do potencjalnych klientów, jeśli weźmie się pod uwagę trzy czynniki.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 57/2021

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 20/2021

E‑commerce Trends Summit – odkryj, jak sprzedawać więcej!

E-commerce Trends Summit – odkryj, jak sprzedawać więcej!

Już 22 września 2021 spotkamy się w gronie ekspertów, by dzielić się wiedzą, praktycznymi wskazówkami oraz narzędziami. E-commerce Trends Summit to jedyna taka konferencja w Europie Środkowo–Wschodniej!

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 20/2021

Power of pricing ‑ moc ceny

Power of pricing - moc ceny
  • Czy dla każdej grupy odbiorców należy definiować różną cenę?
  • Co sprawia, że segmentowanie cenowe podnosi zysk?
  • Jakie informacje są potrzebne do zaprojektowania odpowiedniej ceny dla danego kanału sprzedaży?
  • Jakie są ryzyka segmentowania cenowego i jak możemy nim zarządzać?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.